Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analize logów B5 1.9tdi 110km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanownych kolegów,

zwaracam się do was z wielką prośbą o przeanalizowanie logów w celu zlokalizowania problemów, które dolegają mojej Audi.

Od czasu zakupu żadnych poważnych dolegliwości nie miała, najgorsze jest wchodzenie w tryb awaryjny od czasu do czasu - na moje pewnie turbina do regeneracji ale tu właśnie zwracam się z prośbą do was bo moja wiedza jest znikoma jeśli chodzi o diagnostyke.

Są dni kiedy bardzo ładnie "ciągnie" od dołu do końca a są też niestety takie gdy cięęężko jest się jej zebrać. Ogólnie A4 bardzo ładnie się sprawuje, ładnie pali, równo pracuje, nadmiernego dymienia też nigdy nie zaobserwowałem jedynie te odcięcia mocy (najgorsze przy wyprzedzaniu :/ ) troche pięniążka udało mi się wygospodarować dlatego postanowiłem coś w końcu z tym zrobić i doprowadzić samochód do kultury.

Błędy silnika przed LOGami:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Pierwsza próba zrobienia loga dynamicznego zakończyła się nie powodzeniem (tryb awaryjny):
DYNAMICZNE:
Błąd silnika:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Po skasowaniu błędu już wszystko było OK
STATYCZNE:
STATYCZNE BS:
Z góry dziekuje wszystkim za pomoc.
PS.
proszę o wyrozumiałość jeśli coś jest nie tak - pierwszy raz robiłem Logi.
Edytowane przez micgan
Opublikowano

Wyjmij turbo i wyczyść usunąć katalizator ze srodka zostaw puszke pomoże to turbinie oddychać i ustaw dawke paliwa na 3.2 mg bo to przy tej dawce nie jedzie jedynie moze mało pali

Opublikowano

dziękuje za odpowiedź :)

czyszczenie turbiny jest już w planach, co do katalizatora to raczej planowałem pozostać przy w miare oryginalnym składzie części w aucie chyba, że ów katalizator juz nie domaga to wymieniać na nowy napewno nie będe i wtedy skłoniłbym się ku jego usunięciu. @goldi rada z katalizatorem jest tak profilaktycznie w celu "poprawy" osiągów czy to zalecenie wynika z analizy LOGów ???

Co do dawki paliwa bardzo dziękuję - poczytam troche o tym i pewnie w weekend się tym zajme.

Czekam na dalsze propozycje i uwagi - zależy mi na doprowadzenia Audi do bardzo dobrego stanu (rozważam w niedalekiej przyszłości niewielkie podniesienie mocy dlatego chce aby wszystko było OK)

Opublikowano (edytowane)

W naszych dieslach katalizatory juz dawno są zawalone sadzą. Wykrusz środek a zostaw sama puche pomoże to spalinom lepiej przepływać poprawi sie dynamika spalin turbo będzie sie szybkie rozkręcać co poskutkuje tym ze auto bedzie się lepiej zbierać z dołu.

Edytowane przez Bartollo
Opublikowano

Rada z katalizatorem jest taka żebyś za pół roku nie czyscił turbiny znowu ja już nie mam z pięć lat i wielu klubowiczom usunąłem nikt nie narzekam

Opublikowano

chyba mnie przekonaliście :) tak jak mówisz Bartollo katalizator już pewnie od dawna zawalony także bardziej przeszkadza niż pomaga, chociaż obawiam się tylko czy nie będzie jakiegoś dziwnego hałasu albo nieprzyjemnego zapachu :/

zajme się tym przy okazji wyciągania turbiny

Opublikowano

Ja u siebie przy czyszczeniu wytłukłem kata. Żadnych dziwnych dźwięków nie ma spaliny śmierdzą tak samo jak wczesniej i poprawił sie dół po logach widać że trochę szybciej wstaje turbo.

Opublikowano (edytowane)

Ok w takim razie kat wylatuje, dziekuje za rozwianie wątpliwości, a czy poza turbiną i za małą dawką paliwa można wyczytać coś jeszcze z tych LOGow??? Chciałbym dowiedzieć się o jak największej ilości rzeczy od razu, żeby wziąć sobie urlop i sie wszystkim zająć za jednym zamachem.

Edytowane przez micgan
Opublikowano

Zrobisz to i styknie tylko dobrze poskładaj turbo jakbyś sam czyścił

Opublikowano

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na pewno zastosuje się do każdej z nich a po wykonanych pracach znów zrobie LOGi, które może pokażą coś nowego do poprawy.

Co do czyszczenia to raczej we własnym zakresie chociaż rozważałem kupno mocniejszej turbiny po regeneracji od AWX jest chyba polecana jeśli dobrze pamiętam (nie celuje w duże moce - Audi już troche nalatane ma a nie chciałbym jej wykończyć wyciskając za dużo). Tylko jeszcze nie doczytałem czy będę mógł z nią tak sobie jeździć do czasu zrobienia CHIPa czy raczej trzeba jak najszybciej żeby jej nie zasyfić.

Opublikowano (edytowane)

Powiem ci tak jako że też mam program u siebie dołożenie turbiny od AWX da z 5 KM może 10 KM ta turbina jak sobie poczytasz gorzej wstaje z dołu po za tym seryjna pompa 10 tka nie da ci więcej niż 150 KM ja u siebie mam program plus wtryski 216 z 2.5 tdi i powiem ci że styknie hamowni nie robiłem ale patrząc po wykresach na forum przy tym zestawieniu powinno być ze 150 KM jak chcesz więcej to pompa 11 wtryski 230 lub 260 i turbo

Etap 1
- program
- wyciecie kata
Wynik - 135-140km 300-320nm
Przyrost - 25-35km 30%
Koszt - 700-1200zł
Przyspieszenie 0/100 - 9,5-10s urywa ok 2s od serii
Przykładowy wykres
986d9a6f4ba02bb9m.jpg
Etap 2
- zmiana turbo na AWX
- program
- wyciecie kata
Wynik - 140-150km 325nm
Przyrost - max 40km
Przyspieszenie - 9s
koszt - 2tys przy załozeniu że soft kosztuje 1200zł, turbo uzywka 600-700zł
Przykładowy wykres
72b9d3b7c7e44826m.jpg
Mniej wiecej to samo wyjdzie przy zmianie samych wtrysków na 216 zostawiając seryjne turbo.

Etap 2.1
- zmiana turbo na AWX
- wtryski 216(bosio lub Bosch)
- FMIC
- program
- wyciecie kata
- zmiana sprzęgła np AWX 404 Not Found
Wynik 150-160km max 350nm
Przyrost - 40-50km
Przyśpieszenie 8,5-9s
Koszt -3-3,5tys na bide + 500 za sprzegło
program - 1200/turbo - 700/FMIC-800/wtryski- 1000
Przykładowy wykres
IMG_0751.jpg to wszystko masz w dziale czip tuning a ja jeszcze mam nadkole z s4 do chłodzenia intercolera w upał

Edytowane przez goldi
Opublikowano

tak tak wiem, że wszystko jest w dziale Chip tuning już kiedyś nawet widziałem te etapy i dalej niż etap 2 raczej bym nie szedł te 130-140km powinno mi wystarczyć (zresztą nie powinienem mieć więcej bo mam zbyt ciężką noge i świadomość że nie mam tylu koni pod maską mnie czasem stopuje przed zrobieniem czegoś głupiego) ale jak już to może nawet rozważe twoje rozwiązanie z seryjnym turbo a większymi wtryskami zamiast wymiany turbo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...