micgan Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) Witam szanownych kolegów, zwaracam się do was z wielką prośbą o przeanalizowanie logów w celu zlokalizowania problemów, które dolegają mojej Audi. Od czasu zakupu żadnych poważnych dolegliwości nie miała, najgorsze jest wchodzenie w tryb awaryjny od czasu do czasu - na moje pewnie turbina do regeneracji ale tu właśnie zwracam się z prośbą do was bo moja wiedza jest znikoma jeśli chodzi o diagnostyke. Są dni kiedy bardzo ładnie "ciągnie" od dołu do końca a są też niestety takie gdy cięęężko jest się jej zebrać. Ogólnie A4 bardzo ładnie się sprawuje, ładnie pali, równo pracuje, nadmiernego dymienia też nigdy nie zaobserwowałem jedynie te odcięcia mocy (najgorsze przy wyprzedzaniu :/ ) troche pięniążka udało mi się wygospodarować dlatego postanowiłem coś w końcu z tym zrobić i doprowadzić samochód do kultury. Błędy silnika przed LOGami: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Pierwsza próba zrobienia loga dynamicznego zakończyła się nie powodzeniem (tryb awaryjny): DYNAMICZNE: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_251279.html Błąd silnika: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Po skasowaniu błędu już wszystko było OK STATYCZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_251260.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_251261.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_251262.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_251263.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_251264.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_251265.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_251267.html STATYCZNE BS: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_251270.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_251271.html DYNAMICZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_251272.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_251273.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_251274.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_251277.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_251275.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_251276.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_251278.html Dodatkowo logi na 4 biegu (powyższe na 3) DYNAMICZNE: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_251284.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_251285.html Z góry dziekuje wszystkim za pomoc. PS. proszę o wyrozumiałość jeśli coś jest nie tak - pierwszy raz robiłem Logi. Edytowane 21 Lutego 2016 przez micgan
goldi Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Wyjmij turbo i wyczyść usunąć katalizator ze srodka zostaw puszke pomoże to turbinie oddychać i ustaw dawke paliwa na 3.2 mg bo to przy tej dawce nie jedzie jedynie moze mało pali
micgan Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 dziękuje za odpowiedź czyszczenie turbiny jest już w planach, co do katalizatora to raczej planowałem pozostać przy w miare oryginalnym składzie części w aucie chyba, że ów katalizator juz nie domaga to wymieniać na nowy napewno nie będe i wtedy skłoniłbym się ku jego usunięciu. @goldi rada z katalizatorem jest tak profilaktycznie w celu "poprawy" osiągów czy to zalecenie wynika z analizy LOGów ??? Co do dawki paliwa bardzo dziękuję - poczytam troche o tym i pewnie w weekend się tym zajme. Czekam na dalsze propozycje i uwagi - zależy mi na doprowadzenia Audi do bardzo dobrego stanu (rozważam w niedalekiej przyszłości niewielkie podniesienie mocy dlatego chce aby wszystko było OK)
Bartollo Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) W naszych dieslach katalizatory juz dawno są zawalone sadzą. Wykrusz środek a zostaw sama puche pomoże to spalinom lepiej przepływać poprawi sie dynamika spalin turbo będzie sie szybkie rozkręcać co poskutkuje tym ze auto bedzie się lepiej zbierać z dołu. Edytowane 22 Lutego 2016 przez Bartollo
goldi Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Rada z katalizatorem jest taka żebyś za pół roku nie czyscił turbiny znowu ja już nie mam z pięć lat i wielu klubowiczom usunąłem nikt nie narzekam
micgan Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Opublikowano 22 Lutego 2016 chyba mnie przekonaliście tak jak mówisz Bartollo katalizator już pewnie od dawna zawalony także bardziej przeszkadza niż pomaga, chociaż obawiam się tylko czy nie będzie jakiegoś dziwnego hałasu albo nieprzyjemnego zapachu :/ zajme się tym przy okazji wyciągania turbiny
Bartollo Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 Ja u siebie przy czyszczeniu wytłukłem kata. Żadnych dziwnych dźwięków nie ma spaliny śmierdzą tak samo jak wczesniej i poprawił sie dół po logach widać że trochę szybciej wstaje turbo.
micgan Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Ok w takim razie kat wylatuje, dziekuje za rozwianie wątpliwości, a czy poza turbiną i za małą dawką paliwa można wyczytać coś jeszcze z tych LOGow??? Chciałbym dowiedzieć się o jak największej ilości rzeczy od razu, żeby wziąć sobie urlop i sie wszystkim zająć za jednym zamachem. Edytowane 23 Lutego 2016 przez micgan
goldi Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 Zrobisz to i styknie tylko dobrze poskładaj turbo jakbyś sam czyścił
micgan Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Opublikowano 23 Lutego 2016 Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na pewno zastosuje się do każdej z nich a po wykonanych pracach znów zrobie LOGi, które może pokażą coś nowego do poprawy. Co do czyszczenia to raczej we własnym zakresie chociaż rozważałem kupno mocniejszej turbiny po regeneracji od AWX jest chyba polecana jeśli dobrze pamiętam (nie celuje w duże moce - Audi już troche nalatane ma a nie chciałbym jej wykończyć wyciskając za dużo). Tylko jeszcze nie doczytałem czy będę mógł z nią tak sobie jeździć do czasu zrobienia CHIPa czy raczej trzeba jak najszybciej żeby jej nie zasyfić.
goldi Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Powiem ci tak jako że też mam program u siebie dołożenie turbiny od AWX da z 5 KM może 10 KM ta turbina jak sobie poczytasz gorzej wstaje z dołu po za tym seryjna pompa 10 tka nie da ci więcej niż 150 KM ja u siebie mam program plus wtryski 216 z 2.5 tdi i powiem ci że styknie hamowni nie robiłem ale patrząc po wykresach na forum przy tym zestawieniu powinno być ze 150 KM jak chcesz więcej to pompa 11 wtryski 230 lub 260 i turbo Etap 1- program- wyciecie kataWynik - 135-140km 300-320nmPrzyrost - 25-35km 30%Koszt - 700-1200złPrzyspieszenie 0/100 - 9,5-10s urywa ok 2s od seriiPrzykładowy wykres Etap 2- zmiana turbo na AWX- program- wyciecie kataWynik - 140-150km 325nmPrzyrost - max 40kmPrzyspieszenie - 9skoszt - 2tys przy załozeniu że soft kosztuje 1200zł, turbo uzywka 600-700złPrzykładowy wykresMniej wiecej to samo wyjdzie przy zmianie samych wtrysków na 216 zostawiając seryjne turbo.Etap 2.1- zmiana turbo na AWX- wtryski 216(bosio lub Bosch)- FMIC- program- wyciecie kata- zmiana sprzęgła np AWX 404 Not FoundWynik 150-160km max 350nmPrzyrost - 40-50kmPrzyśpieszenie 8,5-9sKoszt -3-3,5tys na bide + 500 za sprzegłoprogram - 1200/turbo - 700/FMIC-800/wtryski- 1000Przykładowy wykres to wszystko masz w dziale czip tuning a ja jeszcze mam nadkole z s4 do chłodzenia intercolera w upał Edytowane 23 Lutego 2016 przez goldi
micgan Opublikowano 23 Lutego 2016 Autor Opublikowano 23 Lutego 2016 tak tak wiem, że wszystko jest w dziale Chip tuning już kiedyś nawet widziałem te etapy i dalej niż etap 2 raczej bym nie szedł te 130-140km powinno mi wystarczyć (zresztą nie powinienem mieć więcej bo mam zbyt ciężką noge i świadomość że nie mam tylu koni pod maską mnie czasem stopuje przed zrobieniem czegoś głupiego) ale jak już to może nawet rozważe twoje rozwiązanie z seryjnym turbo a większymi wtryskami zamiast wymiany turbo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się