molotow Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 witam. wlasnie mierzylem poziom oleju i kiedy wyciagnalem bagnet zaskoczyl mnie dziwny widok. mianowice razem z olejem wyciagnalem gesta maz o kolorze kawa z mlekiem. poziom oleju byl na min. olej wymienialem jakies 10000 km temu i mam zamiar to zrobic znowu w lutym bo w marcu mam przeglad. ale zaniepokoila mnie ta maz. po powtornym mierzeniu jak zagrzebalem troche bagnetem tez wyciagnalem maz. co to moze byc i jaka mogla byc przyczyna jej powstania? prosze o jakies podpowiedzi. z gory dziekuje.
zibizab Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Masz wode w oleju,sprowdz uszczelke pod glowica Nie jeżdzij oddaj auto do szpeca.
ilo Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 A może kolega robi małe przebiegi na zimnym silniku ?
molotow Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 zdarza sie. jak kazdemu chyba co.... i co dalej..
ilo Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Bo to są też takie objawy. Nie ubawa Ci płynu ze zbiorniczka?
molotow Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 plynu nie ubywa i wogole silnik pracuje dobrze. tak sie tylko zastanawiam czy to cos powaznego i czy jechac z tym do doktora czyt.mechanika. tak jak pisalem mam zamiar zmienic olej za jakies 2-3 miesiace ale jak to cos waznego to zrobie to wczesniej.
pawelc Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 proponuje znienić olej i obserwować co bedzie się działo ..........
molotow Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 dzieki za zainteresowanie. moze ktos jeszcze widzi inne mozliwosci??? prosze pisac co i jak wg was.
barrnaba Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Olej powinieneś wymienić. Dobrze by było też wypłukać tą maź z miski i z rurki bagnetu. Po wykręceniu filtra niech Ci go rozetną i zajrzą do środka. Bedziesz mógł ocenić jak poważna jest sprawa. Wymiana oleju i filtra w sumie koszt niewielki w porównaniu z remontem silnika!
chudineze Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Jeszcze jaki olej lejesz bo jak Castrol to znowu będziesz miał to samo po wymianie
sebulba Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam To ja się podepnę żeby nie zakładać nowego wątku mam te same objawy co kolega opisuje, dodam że na korku też jest trochę tej mazi i dolewam 1litr płynu co jakieś 3000tyś. Zauważyłem też delikatny nalot po płynie na złączeniu chłodnicy (aluminium z plastikiem). Jaka może być przyczyna tego ubytku w układzie chłodzenia czy uszczelka pod głowicą? a może chłodnica?
barrnaba Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Sebulba, w Twoim przypadku to może być uszczelka pod głowicą, szczególnie że gubisz płyn. Sprawdź to szybko żeby nie uszkodzić silnika.
sebulba Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Jeżeli go już nie uszkodziłem bo jeżdżę z takim problemem ok 30000tyś ale silnik pracuje prawidłowo wiec może nie. Byłem z tym u mechanika jak to się pojawiło i powiedział że to może być (tak jak ktoś tu pisał) robię mały przebieg na nie rozgrzanym silniku i czasami się tak dzieje. Jeżeli to uszczelka to powinienem splanować głowicę i sprawdzić ją czy nie ma pęknięć przed jej założeniem?
Przemo1979 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Olej taki się robi (kawa z mlekiem ) tylko wtedy gdy do niego dostaje się woda\płyn z chłodnicy. Czyli puszcza uszczelka pod głowicą. Wciąż smaruje, ale silnik się szybciej zużywa - jest to poważna sprawa. Miałem A4 b5 ADR 125KM i olej zawsze był czyściutki. Jeździłem na Castrol Magnatec - uważam że to świetny olej w porównaniu do Mobil 1 silnik pracuje miękko i płynnie. Pozdrawiam
norek11 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 kolego jezeli nie ubywa ci płyn w zbironiczku wyminen olej , przedmuchaj auto na jakims dłuższym dystansie zeby pozbyc sie wody z silnika normalna rzecz jezeli auto w mrozne dni stoi na dworze i bujasz samochodem na krótkie dystanse
Przemo1979 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 norek11 ma rację - nie dogrzany olej zbiera wilgoć. Może być i to.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się