Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słaby przyrost po wymianie turbo. (zrobione logi)


toma085

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie mam taki kłopot z moim autem a4 b6 AVB najpierw był lajtowy soft na 130km i 330nm po czym wymieniłem turbo na to z avf i cały dolot kolektor ssący egr i wszystko aż do turbo na to z avf. Dziś byłem na chamowni i korekcie softu i niestety udało się tylko zrobić 139km i 360nm , auto było hamowana pięć razy za karzdym razem prawie wchodziło w stan awaryjny dopiero po odpięciu diagnostyki udało się zrobić pełne hamowanie i wszystko co się udało wycisnąć to właśnie tyle. Koleś twierdzi że turbo zdrowe pompuje jak należy tylko paliwa jest mało. Co może być nie tak od czego zacząć sprawdzanie , dodam że mam VCDS i jak będzie potrzeba to zrobię odpowiednie logi. Zaraz wrzucę wykres z hamowni.

Edytowane przez toma085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak przecież napisałem , tak to bym nawet nie zawracał wam głowy.

sg2sxmmo.jpg

Edytowane przez toma085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema problemu których grup i jakie. Wrzuciłem wykres do wglądu.


Dodam jeszcze że czujnik ciśnienia doładowania jest orginał nie byw wymieniony z nowym dolotem. Synchronizacja +1.7

Edytowane przez toma085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam taki kłopot z moim autem a4 b6 AVB najpierw był lajtowy soft na 130km i 330nm po czym wymieniłem turbo na to z avf i cały dolot kolektor ssący egr i wszystko aż do turbo na to z avf. Dziś byłem na chamowni i korekcie softu i niestety udało się tylko zrobić 139km i 360nm , auto było hamowana pięć razy za karzdym razem prawie wchodziło w stan awaryjny dopiero po odpięciu diagnostyki udało się zrobić pełne hamowanie i wszystko co się udało wycisnąć to właśnie tyle. Koleś twierdzi że turbo zdrowe pompuje jak należy tylko paliwa jest mało. Co może być nie tak od czego zacząć sprawdzanie , dodam że mam VCDS i jak będzie potrzeba to zrobię odpowiednie logi. Zaraz wrzucę wykres z hamowni.

Troche sprzeczności tu widzę bo patrząc na wykres można zrozumieć Twoją wypowiedź w ten sposób że to turbo wywoływało tryb awaryjny z przeładowania z dołu także nie wiem czy ono takie zdrowe, zrób logi tych kanałów co podał adrian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK a co powiecie na temat wykresu przed korektą softu bo też ten czubeczek wyszedł dziwny mianowicie chyba wcale powinno go tam nie być.

Coś właśnie było nie tak podczas pomiarów jak mieliśmy jeszcze podłączoną diagnostykę to auto wchodziło nam w stan awaryjny i nie można było zrobić wogule pomiaru.


I jeszcze jedno czy nie zajade sprzęgła na tak mocnym dole podczas robienia logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie że tuner tego nie ogarnął, chyba że jest od rysowania kresek na wykresach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy sprzęgło się już nie ślizga (piąty bieg i pedał w podłogę przy 1600 obr). Mnie przy 360 Nm od razu zaczęło się uślizgiwać (sprzęgło jakieś 30 kkm po wymianie na luk/sachs).

Diagnostyka nie powinna wpływać na tryb awaryjny auta. Zrób logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze dwa tygodnie temu wymieniłem wałek , szklanki , kompletny rozrząd , uszczelniacze na pompowtryskach ( zostały zamienione skrajne poszły do środka) niestety te wysokie korekcje poszły za pompkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro wałka do poprawy, dziwne falowania turbo są (przeładowanie), po za tym paliwo wcale nie ruszone więc nic dziwnego że brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro tak jak pisze Adrian przydałoby się poprawić. Turbo z dołu przeładowuje. Czy było sprawdzane przed założeniem czy geometria jest ok?

Program ogólnie mówiąc tragedia i nadaje się tylko do poprawy.

Możesz też pomyśleć o zmianie MAP sensora na 3 bary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak turbo sprawdzałem przed założeniem i geometria chodziła płynnie , co może być jeszcze przyczyną przeładowania, synchro jutro poprawię , na ile ustawić 0 czy -1.1. Więc wychodzi na to że program jest źle zrobiony , mianowicie co mam powiedzieć kolesiowi bo już się z nim umówiłem na poprawę. Dziś zrobiłem autem ponad 100km i muszę przyznać że chodzi sporo lepiej niż przedtem równiej ciągnie i nie ma zadszki powyżej 3500obr/min. Co trzeba zwiększyć jeszcze dawkę?

Od czego ma być ten mapsensor?


I jeszcze czegoś nie rozumiem skąd tak dużo tych nm przy zaledwie 140km,

Edytowane przez toma085
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nm się pojawiły zapewnie z przeładowania. Sprawdz N75 czy jest w pełni sprawny ale znając życie geometria w turbo przycina się tuż przy samym końcu. Trochę tych sprężarek przerobiłem więc ich zachowania znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co mogę to jakoś sprawdzić czy wyciągać turbo i geometria do czyszczenia, n75 podmienię na inny. , no bo coś chyba trzeba zrobić zanim pojadę na korektę , jak powinna wyglądać krzywa momętu ma zdjąć troszkę na niskich obrotach czy zostawić jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wychodzi na to że program jest źle zrobiony , mianowicie co mam powiedzieć kolesiowi bo już się z nim umówiłem na poprawę.

Osoba która wykonuje modyfikacje powinna wiedzieć jak to zrobić poprawnie, jeśli nie to na twoim miejscu zmieniłbym tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...