Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z pompowtryskami


ekskul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis u elektronika sprawdziłem pompki bo auto na zimnym czasem dymi na szaro-bialo? Do tego czasem silnikiem zaczyna telepac strasznie, uspokoi się po dodaniu gazu. Po podpięciu wyszlo:

-0.85mg/H

-0.16mg/H

+1.74mg/H(w porywach do 2)

-0.75mg/H

Poradził by podmienić ten trzeci z drugim i sprawdzić, jak na 2 wyjdzie wysoki to pompka do regeneracji. I tu pytanie, czy przy podmianie trzeba wymienic jakies uszczelnienie? Co jeszcze należy zrobic? Mam kabel więc jutro zrobie logi grupy 13,18 i 23. Moze byc tak ze pompka bedzie ok a np jakis oring na niej czy cos przepuszcza?

Auto 1.9 tdi awx 2001r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wpada czasami wartosc 2 na wolnych obrotach to szkoda podmianek tylko zakladaj drugi bo szkoda twojej roboty ...przed demontazem wtryskiwacza mozesz sprobowac poprawic wtyczke zasilajaca wtrysk pod pokrywa zaworow ta w oleju...i sprobowac znow odpalic i zobaczyc wartosc czy sie cos zmieni ,jak nie to kupuj drugi i wymiana tam sa oringi jakies wiec mozesz sie zaopatrzyc przy okazji z tego co pamietam tanie nie sa te pakieciki na 1 wtrysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być tak że po prostu do wymiany będą uszczelniacze które wypadało by wymienić podczas podmiany pompek, jeśli po zmianie uszczelniaczy i podmianie pompek wysoka korekcja przeniesie się na dany cylinder wiadome będzie że uwalona jest pompka natomiast w przypadku gdy wysoka korekcja zostanie na danym cylindrze oznaczać to będzie problem z tym cylindrem (słaba kompresja, zgięta korba itp ) miałem podobnie z tym że ja najpierw sprawdziłem kompresje a następnie wymieniłem komplet 4 pompowtryskiwaczy :D

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to pompka do wymiany pewnie bedzie? Lepiej ja zregenerować czy kupic? Jak to cenowo wychodzi mniej wiecej i ew z kad mozna kupic.?

A gdzie takie uszczelniacze dostane gdybym chcial podmienic? Tylko aso? Czy mozna cos gdzies?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to pompka do wymiany pewnie bedzie? Lepiej ja zregenerować czy kupic? Jak to cenowo wychodzi mniej wiecej i ew z kad mozna kupic.?

A gdzie takie uszczelniacze dostane gdybym chcial podmienic? Tylko aso? Czy mozna cos gdzies?

bardzo prawdopodobne że będzie uwalona, ja miałem szczęście na komplet 4 używanych z małym przebiegiem ( 300zł szt ) więc polecam szukać dobrej używki a co do uszczelniaczy to bez problemu w Inter cars: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/15511/1408020000/

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna kupic za 200zł i bedzie dzialac ...kup z pewnego zrodla z gwarancja rozruchowa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wpada czasami wartosc 2 na wolnych obrotach to szkoda podmianek tylko zakladaj drugi bo szkoda twojej roboty ...przed demontazem wtryskiwacza mozesz sprobowac poprawic wtyczke zasilajaca wtrysk pod pokrywa zaworow ta w oleju...i sprobowac znow odpalic i zobaczyc wartosc czy sie cos zmieni ,jak nie to kupuj drugi i wymiana tam sa oringi jakies wiec mozesz sie zaopatrzyc przy okazji z tego co pamietam tanie nie sa te pakieciki na 1 wtrysk

Oringi ( uszczelnienia pd) komplet na jeden pd to koszt 30 zl wiec za 4 wychodzi 120zl więc nie majątek.

Najpierw zrób logi 4 13 23 w jednym logu, potem zależnie co tam wypatrzymy. Ale ja na początek wymieniłbym uszczelnienia i zamienił pompki miejscami( korekcja to nie tylko pompka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro bede się bawil logami, a mozna jakas instrukcje jak zlogowac to wszystko w jednym?

Mam zlogowac grupe 4,13,23? Czy 13,18,23?

Edytowane przez ekskul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wejdziesz w "measure blocks" to będziesz miał trzy linie. Ustaw na każdej inną grupę i loguj. Zloguje Ci wszystkie 3 ustawione w jeden log.

Oringi bosha możesz zakupić w dowolnym motoryzacyjnym na zamówienie. U mnie o było 36zł za 1 kpl(na 1 pompkę)

Ja dwa tygodnie temu regenerowałem wszystkie 4 pompki i wyszło 1800 za regeneracje na częściach Firada + 200 robocizna (wyjęcie, włożenie, dopięcie konektorów, polerka gniazd itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej przyspiesza i również chodzi. Na tym się poprawa zakończyła jeżeli pytasz o same pompki. Kolejna poprawa nastąpiła po dogieciu konektorów. Nie wiem czy znasz temat mojego AWX ale nastepne poprawy nastąpiły po wymianie przepływomierza. W następnej kolejności pod ostrzał idzie ogranicznik silnika przy pasie przednim i jedna poduszka powietrza.

Moje a4 ma złożony problem z kilku usterek i ciężko dojść co jest najebane.

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to na 100% bedzie pompka? Czy moze byc uszczelnienie? Warto podmienic czy lepiej od razu wymienic pompke? Lepiej wychodzi kupic czy regenerowac? Jak kupic moze macie jakies pewne zrodlo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to na 100% bedzie pompka? Czy moze byc uszczelnienie? Warto podmienic czy lepiej od razu wymienic pompke? Lepiej wychodzi kupic czy regenerowac? Jak kupic moze macie jakies pewne zrodlo?

Może po prostu zamiast podmiany pompek wymień uszczelniacze na 3 pompce a jak to nic nie zmieni to podjedz do mechanika niech ci sprawdzi kompresję na zimnym silniku jak wszędzie będzie podobna to winny będzie pompowtrysk ( wiem z własnego doświadczenia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wyżej dobrze mówi, zacznij od najtańszych rzeczy. W pierwszej kolejności podoginaj sobie konektory na pompkach. Jak nie będzie poprawy a pewnie nie będzie, to wymień uszczelniacze(jak wyjmiesz pompki to sprawdź stan gniazd. Jeżeli będą miały "zadziory" to polerka drobnym papierem ściernym. Chodzi o to, aby podczas montażu nie zniszczyć nowego uszczelnienia),
sprawdź kompresje, ewentualnie zamień pompki miejscami.

Jak tu nie będzie poprawy to pompeczki na stół. Testowanie to jakieś 50zł za sztukę.

PS. logów się w ten sposób nie robi, chociaż w zasadzie jest to tylko poglądowe.
W prawym dolnym logu (patrząc na twoją fotkę) masz "LOG". Klikasz tam, wybierasz miejsce zapisu i logujesz przez jakieś 20-30 sekund. Następnie kończysz logowanie. Plik który Ci się utworzy, po prostu uploadujesz na vaglog.pl
Przed uploadowaniem logu musisz sobie tam konto założyć.

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień najpierw oringi ,ja miałem 2.99 na 4 pompce ,wymieniłem oringi i 4 zamieniłem z 3pompką i teraz jest tak http://vaglog.pl/log_252502.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a czy w 1.9awx byl tylko jeden rodzaj wtryskow? Czy kilka? Mozna numer by wiedziec jakie uszczelnienie szukac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW - 038 130 073 AN taki masz numer katalogowy na wtryskiwaczach u ciebie

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/15511/1408020000/ najlepiej brać OE VW – 038 198 051C – Zestaw uszczelek wtryskiwacza

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy z którego roku masz auto. W starszych rocznikach +/- 2001, w AWX były pompki o numerach 038 130 073Q. Ich nowszym odpowiednikiem jest pompka 038 130 073BA - nowszy typ pompowtryskiwacza.

Mam AWX z 2001R i 038 130 073AR też Ci podejdą, jedna taka siedzi u mnie a rekorekcje po regeneracji, jak nóweczki. To z kolei jest pompka nowszego typu od AVFa

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...