Skocz do zawartości
IGNOROWANY

łożysko koło przednie - wymiana


tygrysek83

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, nie znalazłem, a jak na coś trafiłem to cząstkowe informacje dostalem.

Objawy : buczenie/huczenie z przodu, przy skręcie w prawo.

diagnoza - lewe łożysko w kole.

Moje pytanie: czy łożysko kupujemy z piasta jako jeden zespolony element? Czy demontaż faktycznie ciężki?

Zrzucamy koło, zrzucamy jarzmo, potem tarcze.. I co dalej?

Piasta jest chyba na 4 srubach? Wystarczy odkręcić?

Czy trzeba co prasą działać?

Jest potrzeba zdemontować zwrotnice?

Podpowiedzcie, bo nie wiem czy brać się sam czy oddać.

Edytowane przez tygrysek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak lozysko z piasta jeden element. Demontaż jest ciężki osobiscie sam bym sobie nie poradził bo to wszystko jest zasniedziałe i bardzo ciezko schodzi , nie trzeba demontować zwrotnicy. Odpuśc sobie wymiane daj do serwisu za 70zł Ci wymienią.

Edytowane przez pyra111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem bez piasty, nawet łatwo poszło. Czoła stawiło mi wybicie łożyska ze zwrotnicy (utlenione aluminium) przez co nie obyło sie bez wyciągnięcia zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj do serwisu za 70zł Ci wymienią.

oj za 70 zł to Pan Henio młotem wybije :) dobry warsztat liczy sobie za wymianę zapieczonego łożyska 120 do 150 zł sama wymiana nie jest trudna ale żeby wybić piastę z łożyska to trzeba się trochę na pocić :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a jak bym przykładowo sprzedał komuś zwrotnice z piasta i łożyskiem za 150zł to nie łatwiej i taniej by wyszło? :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby dobrze to zrobić trzeba mieć prasę !

1.Wyciągamy zwrotnice

2.Wprasowujemy piastę

3.Wykręcamy śruby od tyłu z łożyska

4.Wprasowujemy łożysko

5.Potem ładnie oczyścić miejsce gdzie leżało łozysko

6. Wprasować nowe, zakręcić śruby

7. Wprosowac piaste uważając aby nie uszkodzić nowego łożyska

Jedna strona zajęła mi około 2,5-3 godziny z demontażem i montażem zwrotnicy.

Zestaw ma same łożysko. Piasty do B6 są tylko z ASO i Meyle (nie ma sensu ich wymieniać chyba że są krzywe od uszkodzeń mechanicznych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy  nowe piasty Meyle są warte założenia ,zamiast używanych ori ,z nowymi łożyskami SKF.Wyglądają super i są identyczne  z wyglądu jak oryginały audi.Narazie leżą i czekają na opinię.Tutaj przeczytałem o nich 1-szy raz na tym forum,bo się zastanawiam nad wymianą.Czy Meyle piasty są wysokiej jakości.Cenowo to 150,- około za sztukę.Napiszcie jak to jest ,ok? Dziękuję. WW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...