Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż miski olejowej


thomek00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przy okazji najbliższej wymiany oleju planuje zrzucić miskę olejowa i ja wyczyścić.

Mógłby ktoś powiedzieć jak się do tego najlepiej zabrać żeby to w miarę sprawnie poszło. W którym miejscu najlepiej podejrzeć silnik żeby go podnieś? Trzeba coś dodatkowo odkręcić żeby się dostać do miski? Potem założyć ja na uszczelce, silikonie czy może uszcselka i silikon razem? Jak wyjąć smoka?

Pzdr

Wysłane z mojego Moto G 2014 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik okręcasz z poduszek, również skrzynie. Podnosisz za zaczep przy głowicy od góry. Miska oprócz śrub które widać przykręcona jest dwiema śrubami koło koła zamachowego, na łączeniu skrzyni i bloku są takie otwory przez które trzeba wsadzić długi klucz. Koło zamachowe trzeba również odpowiednio ustawić, ma specjalne wycięcia na klucz. Micha składana na masie, wiec uszczelek nie ma.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można podnieść jakoś podnośnikiem od dołu? Jak ściągnę pompę olejowa to potem przy zakładaniu nie trzeba ją ustawić idealnie na tych samych ogniwach łańcuszka? O jakiej masie mówisz? Może być silikon?

Wysłane z mojego Moto G 2014 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa = silkon, możesz podnieść ale bedzie troche mniej miejsca wtedy. Pompy nie musisz ustawiać na żadne znaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze kolega mateuszek1001 ale bez podnosnika bedzie ciezko zrzucalem miche tydzien temu jest troche zachodu ok 3 godz roboty miske zaloz na dirko w kazdym motoryzacyjnym dostaniesz

Edytowane przez bialy118
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przy montażu dokręcać kluczem dynamometrycznym i z czuciem po przekątnych 2 etapowo bo to jest aluminium i jak ktoś ma za dużo siły to... :P Lepszy niż Dirko jest czarny silikon z VictoraReinza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak poprzednicy mowia, ja dalem czarny silikon victora reinza jest git

poduszki skrzyni nie tykałem, nie wiem po co ją sciagac... jeszcze żeby było wygodniej odkrecałem prawą łape silnika

do tego przyda sie łom albo twarda rurka bo trzeba będzie podważyć sanki no i podnosik co by podnieśc koło i ustawić dobrze koło zamachowe(na otwory do śrub) a później dobrze poskręcać poduchy silnika ogólnie robota dla dwóch, jest najwygodniej tak

a wyjecie smoka to kwestia odkręcenia dwóch imbusów

powodzenia :hi:

@sory, nie doczytałem że to demontaz michy w b6, być może tam jest potrzeba zawalania poduch pod skrzynia :)

Edytowane przez uszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten problem silniku avj. Potrzebuje pomocy. Aby ulżyć silnik trzeba odkręcić dwie śruby 13 od poduchy silnika, łapę która idzie w zderzak oraz dwie śroby 13 które trzymają poduche skrzyni? Coś jeszcze? I jak przekrecic, za co? aby ustawić kolo zamachowe aby odkecic te dwie upierdliwe srobki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, gsekulski napisał:

Witam. Mam ten problem silniku avj. Potrzebuje pomocy. Aby ulżyć silnik trzeba odkręcić dwie śruby 13 od poduchy silnika, łapę która idzie w zderzak oraz dwie śroby 13 które trzymają poduche skrzyni? Coś jeszcze? I jak przekrecic, za co? aby ustawić kolo zamachowe aby odkecic te dwie upierdliwe srobki?

5 bieg i kręć kołem aż będziesz miał otwory na te śruby. Cały temat ładnie opisane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się tu wydaje nie tak. Koleś Pół auta rozbiera włącznie z pompą klimy. Ja potrzebuje podniesc kilka cm silnik i skrzynie. Moze sie nie przypatrzyłem ale po co rozpinac klime.  Odkręciłem 2 sróby od poduch silnika i łapę . Podczas podnoszenia silnika idzie mi z sankami do góry. Nie wiem dlaczego gdyż został odpięty od sanek.

Zawartość dodana 1 minute later

Najchętniej bym posłuchał opini kogoś kto to robił i co jest wystarczające aby dac motor te 5 czy 10 cm w góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, gsekulski napisał:

Coś mi się tu wydaje nie tak. Koleś Pół auta rozbiera włącznie z pompą klimy. Ja potrzebuje podniesc kilka cm silnik i skrzynie. Moze sie nie przypatrzyłem ale po co rozpinac klime.  Odkręciłem 2 sróby od poduch silnika i łapę . Podczas podnoszenia silnika idzie mi z sankami do góry. Nie wiem dlaczego gdyż został odpięty od sanek.

Zawartość dodana 1 minute later

Najchętniej bym posłuchał opini kogoś kto to robił i co jest wystarczające aby dac motor te 5 czy 10 cm w góre.

Masz kolego wszystko opisane, nie wiem czego ty jeszcze potrzebujesz. Klime rozpina się dla bezpieczenstwa. Ja zrobiłem to zgodnie ze sztuką, no ale rób jak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie bez obrazy. Źle sie wyraziłem, jeśli uraziłem to sorki. Szacunek za miłe chęci oraz wyczerpujący artykuł. Plus dla Ciebie. Po prostu zastanawiałem się w jakim celu odpiąć klimę i czy to jest konieczne ingerować w nią dla tych 5cm. Poza tym nie dysponuje wyciągarką. Ostatecznie uniosłem silnik od spodu kilka cm, nie odpinając klimy. Ja poszedłem trochę na skróty i dało fajnie radę również. Chociaż z wyciągarką byłoby wygodniej odkręcić ją tak jak zrobiłeś. Poza tym Elsa bardzo fajny programik. Więc należy ci się duze piwko:)

Edytowane przez gsekulski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...