Winger Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Bry, Dano mi dożyć pięknego dnia - stałem się posiadaczem A4 B8, Avant, 2.0 CR TDI, automat. Przedliftowy, czarny, z PL salonu, o sprawdzonym niskim przebiegu (120k) i jak na swój wiek w niesamowicie dobrym stanie. Czemu te auto? Jeździłem kilkoma wynalazkami: Daewoo Lanos, Opel Astra, Peugeot 407, VW Passat, Subaru Outback, Hyundai Sonata i... Audi A4 B5. I ta 19-letnia B5-ka mnie urzekła, płynąc po drogach mimo wieku, z działającą klimą, tempomatem, grzanymi fotelami i niesamowitym komfortem jazdy. Zakochałem się w tym modelu. Kiedy padła decyzja o kolejnym aucie, wiedziałem natychmiast czego chcę. I kupiłem. Jeden tylko problem... Biedak. Jak to z modelami na nasz rynek, nie powala wyposażeniem. Najzwyklejsze fotele bez elektroniki czy ogrzewania. Brak tempomatu. Zwykłe lusterko. Concert. Byłbym już prawie odpuścił, kiedy sprowadzony przeze na oględziny spec powiedział, że tempomat da się dołożyć. I zajrzałem tutaj. Konkretniej, w dział Warsztat / Zrób to sam. Przyznam od razu, że nie jestem specem od rezania. Dwa tygodnie temu nawet nie wiedziałem, co te słowo oznacza. Największe moje 'osiągnięcia' przy aucie, jak do tej pory, to zmiana radia i lampy w A4 B5. Jeśli to czytasz i zerkniesz na poniższą listę planowanych przeze mnie prac, stwierdzisz, żem trzaśnięty, z motyką na słońce się porwał, idiota jeden. Ale kto nie ryzykuje, ten nie ma. Nie mam praktycznie żadnej wiedzy o grzebaniu w aucie, ale chcę się wielu rzeczy nauczyć, z pomocą tego forum, a szczególnie opisów podanych przez wrclaguna. I niniejszy watek będę traktował jako personalnego bloga opisującego moje próby doposażania auta na własną rękę - tam gdzie się da. Po pierwsze, żeby mieć historię walk, problemów i sukcesów, na którą będę, mam nadzieję, mógł za jakiś czas triumfalnie spojrzeć. Po drugie, żeby w miarę możliwości pomóc tym, którzy na moim miejscu znajdą się za jakiś czas. Wszelkie problemy i dylematy mam zamiar opisywać. Wszystkie prace zamierzam dokumentować w postaci nagrań wideo pokazujących krok po kroku co robiłem. Zaczynamy więc. Auto kupione na sam koniec lutego 2016. Plany doposażania - będę na bieżąco aktualizował status, jak w innych wątkach: - Oświetlenie tylnej tablicy LED - w planach - Auto-Hold Assist - w planach - Lusterko z fotochromem - w planach - High Beam Assist - w planach - Audi Drive Select (wersja pod Concert) - w planach - Dołożenie Bluetooth do Concerta - w planach - Tempomat ACC - w planach - Lane Assist - w planach - Wymiana siedzeń na ogrzewane, elektryczne, półskórzane z S-lifta - w planach - Pakiet oświetlenia QO1 - w planach (ostatnia aktualizacja listy: 07/03/2016)
bodas Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Ważne, że było pewne i sprawdzone Każdy ma inne priorytety przy zakupie. U mnie zawsze silnik i quattro będzie stawiane wyżej niż wyposażenie. Auto ma sprawiać frajdę z jazdy, ale może to tylko moja opinia.
Winger Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Myślę, że to opinia każdego :-) Tylko frajda może dla każdego oznaczać coś innego. Silnik i quattro, fajna rzecz - jeździłem kilka lat Subaru Outbackiem ze stałym napędem x4 i benzyniakiem 2,5l. W trakcie jazdy słuchało się silnika, nie radia ;-) Ale ciężko było trafić na taki zadbany egzemplarz A4 B8, który by to miał, w ramach przyjętego budżetu, priorytety też się zmieniają. Nie jeżdżę dużo lokalnie, pracuję z domu, ale kilka razy w roku jeżdżę z większymi gratami (sprzęt paralotniarski) w Alpy. Dłuższe nocne trasy, jeżdżenie po górach, stąd priorytet padł na komfort jazdy (fotele, ACC, Lane Assist). Nie wykluczam, że w przyszłości coś innego będę robił poza w/w listą. Myślę też o chipie,bo silnik się nadaje (143KM) ale skrzynia to jednak Multitronic - najsłabsze ogniwo nabytku - i nie wiem, czy chcę ją dociążać. Tak patrzę teraz, napisałem, że biedak, ale też tragedii nie ma, bo są takie rzeczy jak: - bixenony z LEDami (ciężko by było doposażać je ręcznie tak, żeby móc legalnie jeździć); - licznik w kolorze jest; - sensor deszczu / światła, a co za tym idzie jest coming home / leaving home i kontrola szyb z pilota; - klima 3-strefowa; - PDC na tył; - servotronic; - ABS 1AT, dzięki czemu można łatwo dorezać Auto-Hold; - radio to przynajmniej Concert, a nie Chorus. Powolne zbieranie sprzętu do rezania już się zaczęło, ale o tym jutro. Edytowane 7 Marca 2016 przez Winger
griga-st Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Z całego auta najbardziej podobają mi się Alpy i glait:-) Najsłabszym ogniwem napewno nie jest multi tylko ruda... Pozatym czuje że będzie książkowo?
carrera369 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Pierwszą modyfikacją powinno być zdjęcie chlapaczy
Winger Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Opublikowano 8 Marca 2016 Na wszystko przyjdzie czas, najpierw kwestie związane z komfortem jazdy, potem zmiany wizualne :-) Od kupna auta minął ponad tydzień, a dużo się działo, zacznę więc opisywać - tworząc opisy na potrzeby osób które, tak jak ja, zajrzą na te forum w poszukiwaniu informacji co i jak robić, od zera. Mam nadzieję, że opisy te komuś w jakiś sposób pomogą. Postanowiłem też podawać wszelkie wydatki, tak co by osoby planujące rezanie miały jakieś pojęcie co ich może w tej kwestii czekać. Już po wstępnym przejrzeniu forum zorientowałem się, że bez dobrego kabla diagnostycznego ani rusz. Na szczęście na forum znajduje się wątek opisujący opcje - po przejrzeniu kilku ostatnich stron zamówiłem kabel do VCDSa. Koszt - 170 zł. Kabel dotarł ekspresowo, podpiąłem się więc do auta i przeskanowałem wszystko, żeby wiedzieć co w trawie piszczy - a dokładniej to jakie wersje modułów / sterowników znajdują się na wyposażeniu. Błędów nie było, ale to nie dziwi, bo te zostały wykasowane przed jazdą próbną przez inspektora z którego usług skorzystałem przy zakupie. Od razu przystąpiłem też do zakodowania kilku pożytecznych pierdółek. Muszę przyznać, że obsługa VCDSa jest niesamowicie prosta, tylko trzeba pamiętać że można sobie naprawdę namieszać jeśli ma się pecha i dłubie nie tam gdzie trzeba: - włączyłem wizualizację tylnich czujników parkowania (PDC); - włączyłem możliwość sprawdzania stanu naładowania akumulatora; - włączyłem test wskazówek - tego mi brakowało po przesiadce z Subaru; - włączyłem doświetlanie zakrętów halogenami; - włączyłem opuszczanie lusterka przy wstecznym. Powyższe zajęło mi może 10 minut z instrukcjami umieszczonymi w tym wątku, a pierwszy raz w życiu miałem do czynienia z VCDSem. Z gotowym logiem zacząłem przeglądać szczegółowo wątki dotyczące rezania systemów, którymi jestem zainteresowany. I tu pierwsza ważna uwaga - te wielostronicowe wątki naprawdę trzeba czytać po kilka razy, bo za każdym razem zapala się kolejna mała żaróweczka, tworzy się powoli obraz tego, co trzeba dokładnie zrobić, człowiek zaczyna rozumieć co i jak. Zdecydowanie nie wystarczy przeczytać dany wątek raz. Różne wątki dają też częściowy obraz działania poszczególnych systemów i trzeba kilka wątków przeczytać, żeby konkretny element ogarnąć. Przykładowo kwestie układu kierowniczego sa poruszane w wątkach o kierownicy wielofunkcyjnej, tempomacie, tempomacie z radarem czy też asystenta kontroli toru jazdy (i jeszcze paru innych). Kombinacje z lusterkami są opisane przy zmianie lusterka na fotochromatyczne i przy opisie systemu asystenta świateł (High Beam Assist). Każdy z tych wątków daje część obrazu i trzeba je wszystkie przejrzeć żeby móc w pełni zrozumieć całość. Przez ponad tydzień wertuję różne tematy i wciąż zauważam ważne kwestie, których wcześniej nie widziałem / nie rozumiałem. Zdarzyło mi się już zadać parę bzdurnych pytań, na które sam sobie po jakimś czasie odpowiedziałem. Niestety, jest jedna kwestia która dość skutecznie utrudnia czytanie działu warsztatowego - wiele zdjęć czy grafik instruktażowych / diagramów zostało umieszczonych na zewnętrznych serwerach jak np. imageshack czy directupload - skąd po jakimś czasie wrzucane pliki znikają. W wielu tematach brakuje oryginalnie wrzuconych plików, przez co informacje są niekompletne i trudniej dość do tego, co zrobić. Po tym tygodniu czytania zacząłem opracowywać listę części do zdobycia, albowiem ta nie jest taka prosta jakby się wydawało - przykładowo, wymieniony w opisie element może pozwalać na pracę z tempomatem, ale żeby dorezać później ACC lub Lane Assist potrzeba już innego elementu. Kilka razy kusiło mnie już, żeby coś na Allegro kupić, ale się powstrzymywałem, i już dzisiaj wiem że kupiłbym kilka drogich zabawek, które na nic mi się nie zdadzą. W ciągu paru dni udostępnię tą listę dla każdego systemu w pierwszym poście, podając numery części, czemu to a nie inne, co już zdobyłem, jak i za ile. Kolejne wpisy będą krótsze, bo na bieżąco, pierwszy tydzień po zakupie auta zawsze bywa 'gorący'. Na razie wracam do kompletowania listy części do zdobycia, przeglądania forum (szczególnie działu 'Sprzedam części' gdzie można dorwać parę potrzebnych fantów) i aukcji internetowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się