Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.6 ADP 1995] Klekotanie jak w dieslu z paska klinowego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z początku myślałem ze siadły popychacze(szklanki), ale okazało sie ze klekot dobiega z okolica paska wielorowkowego , klekot jak w dieslu, jak lekko zluzuje pasek odchylajac rolke napinacza klekot cichnie. Co to moze byc ? Napinacz? Pasek? Pompa wspomagania? Alternator? Pompa wody? czy moze rolka od wentylatora (ma małe bicie- ale wczesniej cisza była)

Jeśli ktos ma jakies sugestie bede wdzieczny, narazie nie moge zajechac do mechanika :-(

Opublikowano

Przy zmianie rozrządu wymienilem pasek wielorowkowy(napinacz został stary ale pasek jest dobrze napiety) , przejechałem jakies 300km i zaczeło klekotac , wrazenie jest takie jak by klekotało cos luznego lub łozysko alternatora lub którejs z pomp, oglądałem i wszytko wygląda na ok. Sa jakie typowe uszkodzenia ktoregos z tych elementów co powoduja klekot?

Opublikowano

Ja dopiero co się z tym uporałem. U mnie był luz na kole wentylatora. Myślałem, że padło łożysko. Okazało się, że poluzowała śruba którą się przykręca koło pasowe wentylatora. Poluzowała bo u mnie też wentylator ma bicie.Dokręciłem i po problemnie.

Opublikowano

U mnie ta śruba na samym koncu jest skrzywiona probowałem prostowac troszke pomogło ...mniejsze bicie tej rolki od wentylatora, ale nie było zadnych dzwieków.... dopiero teraz. Ide sprobowac dokrecic tą srube, moze akurat pomoze :-) bo juz mam dosc .....dieslowania.

A gdzie mozna dostac taka srube? 70mm x 10 na imbusa ,drobnozwojna ? W poblizu serwisów audi ....zero :-( ew. gdzie mozna dostac cała ta rolke od wentylatora?

Opublikowano

ja obstawiam napinacz, słyszałem od fachowca z serwisu VW/Audi że one bardzo często siadają, u mnie się to potwierdziło (piszczał jak był zimny a po wymianie jest OK) koszt około 90 zł. firmy LuK, musisz podjechać do fachowca bo każda odpowiedż tu to wrózenie z fusów i będziesz musiał pół silnika wymienić ... :wink:

Opublikowano

Problem rozwiązany, rozebrałem wszytko i lekko skrzywiona śrube od mocowania wentylatora wyprostowałem ( bo nie udało mi sie nigdzie kupic identycznej , a ASO jest 100km odemnie i pewnie cena tez łądna) poskładałem , doatkowo wymieniłem łożysko(na zdjeciu zaznaczone) w napinaczu paska wielorowkowego. Poskładałem wszytko cisza!!!! Problem rozwiązany - łozysko w napinaczu.

20070216.jpg

Opublikowano

rolki te można w całosci kupić, a ta oszczędność może się zemścić w późniejszym czasie bo występują luzy poprzeczne (efekt pływania napinacza) w mechaniźmie sprężyny, ale OK, z reguły wymienia sie cały ten element :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...