Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w dobrze opony 8J i 9J 18 cali


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, napisałem ten temat żeby dowiedzieć się waszej opinii tych co mieli bądź mają.

Zakupuje felgi 18 gdzie przód mam 8j a tył 9j

Mam obniżone autko od 40 mm na spirngach i trochę twardsze amory od sachs.

Nie chce gleby, ani kozy, żadnych naciągów czy balonów lub nic podobnego,zależy mi aby opona ładnie leżała na feldze.

Pierwsze pytanie brzmi w jakim zakresie opon wgl mam myśleć? 225/40 ?

Drugie pytanie brzmi, czy jak mam szersze felgi to automatycznie muszę założyć szerszą oponę, ale jaką ? 235/40?

Różnica miedzy oponami jest cm i chyba w szerokości felg J miedzy jednostkami też jest miarą 1cm.

Proszę was o jakąś podpowiedz.

Opublikowano

Zobacz sobie na wlepke jakie producent zaleca opony do Twojego auta.

Opublikowano

Zobacz sobie na wlepke jakie producent zaleca opony do Twojego auta.

kolego to nie sa fabryczne felgi :)

Opublikowano

Ale na bank masz wymiar dla 17" np 235/45/17 93Y a więc dla 18" odpowiednikiem będzie 235/40/18 minimum 93Y. Ważna jest nośność i indeks prędkości.

Pewnie i tak zaraz Ci doradzą tacy, co znają się lepiej niż fabryka, że lepiej brać 225 albo i 215 żebyś zaoszczędził na zakupie opon i dodatkowo 0,2L/100km.

Opublikowano (edytowane)

Pisałem już w Twoim drugim temacie. Jeśli bez naciagów i na równo z felgą bez balona:

Przód 8J - 225/40/18

Tył 9J - 235/40/18

U mnie co prawda same 8J ale możesz zobaczyć jak leży 215/40/18:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337696-b5-ajm-czarny-sedan-by-enczu-lift-recaro-2din-bose-bi-hal-nowa-rolka-na-2k16-0307/page-3

Jeśli chcesz ładniejsze foto jutro mogę Ci strzelić i pokazać bo akurat będę w garażu ;)

Co do oszczędzania na oponie względem ich rozmiaru. 215 jest droższe niż 225. Przykładowo ja teraz kupując Nankangi NS2 dostałem wycenę

-275zł za 215/40/18

-255zł za 225/40/18

Jeśli Nankang odpada to porównanie dla Federal SS595:

-310zł za 215/40/18

-280zł za 225/40/18

Ceny 235 nie mam bo nie miałem 9J z tyłu, a osobiscie pewnie taką bym sobie zafundował, żeby to współgrało z przodem.

Trzeba też brać pod uwagę fakt, że opona oponie nierówna i ten sam rozmiar a inny producent może trochę inaczej leżeć. Ja brałem nankangi bo wyczytałem sporo opinii, że spoko się naciągają a u mnie jest delikatny naciąg. Ogólnie Federal bardzo spoko opona z dobrymi opiniami w klasie średniej.

Edytowane przez enczu
Opublikowano

dziękuje Ci za tą wypowiedź i jakbyś mógł podesłać zdjęcia jak wspomniałeś byłbym wdzięczny :)

Opublikowano

Dlaczego robisz z audi traktor? Z przodu miejsze i wezsze koła niż z tyłu?

Opublikowano

Dlaczego robisz z audi traktor? Z przodu miejsze i wezsze koła niż z tyłu?

Traktor? Dlaczego mówisz traktor? Mogę podesłać Ci masę zdjęć w ciągu 15 minut od odczytania następnej wiadomości gdzie szerokość felgi nie ma znaczenia. Chłopaki nawet z forum jeżdżą na niezłych glebach i ilu z nich ma różne szerokości felg? Profil opony jest taki sam, szersza felga wejdzie, potrzebna szersza opona. Gdyby chłopak wrzucił na wszystkie 4 felgi opony tego samego rozmiaru dopiero by to źle wyglądało, a zależy mu na wyglądzie ale nie chce naciągów. Wyobraź sobie przód gdzie opona leży równo z felgą i z tyłu na szerszej feldze taką samą oponę, zrobi się już naciąg. A tak wyjdzie w zasadzie na jedno. Traktorem można byłoby to nazwać gdyby z przodu dał profil 40 a z tyłu z 60. Wtedy zrozumiałbym Twoją wypowiedź.

Z Twojego 1 posta wnioskuję, że jesteś typowym seryjnym kierowcom, wchodząc do Twojego tematu nagle widać już mody, inne heble itp, fmic itd. Czyli co, fabryka jednak też nie dała Ci tego czego oczekiwałeś i znasz się lepiej na mechanice :) Nie odbierz tego jako jakiś atak z mojej strony, po prostu niektórzy idą typowo w moc i to jak ma wszystko hamować, drudzy mając sprawny techniczne samochód kładą nacisk na wygląd, tyle w temacie :)

A 2 szerokości opon to z mojego punktu widzenia norma, masa ludzi tak jeździ i niczemu to nie szkodzi, gdyby było coś z tym nie tak to byłoby niedozwolone.

Norbert91, jutro popołudniu podeślę Ci na PW foty ;)

Opublikowano

Nie wiem czy to ma być dyskusja merytoryczna czy na tym zakończymy bo jak merytoryczna to absolutnie nic nie przemawia za tym co napisałeś. :)

Nie chce jedna tracić 15min cennego zycia na wypisywaniu Ci elaboratu bo i tak Ciebie ani dla autora, który sam wpadł na pomysł założenia felg dedykowanych dla aut tylno napędowych, gdzie jest tendencja do nadsterowności do auta maksymalnie pod sterownego nie będzie interesowały.

Co do wyglądu, to nie kupuje się opon nankang, chyba żeby popisywać się przed gimbazą. Każdy to się chociaż trochę zna na motoryzacji na widok takich opon wyciąga jeden wniosek ".. no tak, cała kasa poszła na felgi więc na normalne opony zabrakło kasy. Nic się jednak nie dzieje bo to auto do stania pod domem a nie jazdy."

Nie piszę tego aby Cie atakować. Jest to swego rodzaju fetysz samochodowy, którego chyba nie da się wyplenić i to wielka szkoda.

Opublikowano

Do mnie za to przemawia wszystko co napisałeś i jak najbardziej szanuję Twoją myśl. Każdy może mieć swoje zdanie. Można by o tym pisać w dwie strony bardzo długo. Podobnie jak o tym jak ludzie mogą polecać opony bieżnikowane, że jeździ się na nich normalnie i nie widza różnicy, która mimo wszystko jest i wiem to z własnego doświadczenia. Nie każdego stać na opony klasy premium, to oczywiste. Ludzie jeżdżą na Sunny i są zadowoleni bo nie robią ogromnej ilości kilometrów ani nie osiągają prędkości rzedu 200km/h, typowe dupowozy po mieście do sklepu.

Ale ok, skończmy tą debatę. Każdy z nas ma swoją rację i swoją kieszeń. Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy na 4 takich samych oponach i 2 innych szerokościach felg :)

Opublikowano

Kolego Vampir napisałem ten post po to aby nie dowiedzieć się czy te felgi będą ładne tylko czy spasuja pod względem technicznym to po pierwsze, masz prawo do swojego zdania lecz nie potrzebuje kwestionowania swoich decyzji. Te felgi wybrałem i osobiście również ubolewam nad tym że nie są jednakowe lecz chce je na tyle że muszę poradzić się w tej kwestii i rozwiązać problem.

Stanęło na tym iż przód 8j zakładam 225.40 to opona ma wysokość : 9 cm z chwilą gdy założę na ta felgę szerszą oponę z tym samym % czyli 235.40 opona bd miała 9,4 cm wysokości, na pierwszy rzut oka jest to mało zauważalne lecz gdybym założył oponę 235.35 opona jest już mniejsza o prawie cm , jej wysokość to 8,3 cm.

Więc suma sumarą jest temat do przemyślenia teraz taki czy zrobić tak :

1. Założyć na oba koła 225.40 i mieć lekki naciąg z tyłu (jak wygląda ten lekki naciąg)?

2. Założyć na przód 225,40 a tył 235.40 i mieć 4mm wyższą opone.

a więc ? hmm.


Drodzy koledzy felgi już są, była przymiarka i w sumie troszkę się zląkłem bo wyszło bardziej niż myślałem i chyba nie ma od tego teraz odwrotu. Patrząc jak siadły felgi będę musiał się zdecydować na lekki naciąg bo bd mi trzeć o błotniki.

Wstawiam wam zdjęcie i co sądzicie teraz, wracając do opon. ?

TYŁ

4394d3a37be4.jpg

cf568ce55362.jpg

2a4845be568c.jpg

7de5acbd89a9.jpg

38285566336f.jpg

90c4ff6432db.jpg

PRZÓD

d4d7a07eb3ad.jpg

87459d34e818.jpg

14f587d0f0ce.jpg


KOLEDZY CZY KTOŚ DoRADZI ?? Kompletnie nie mam pomysłu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...