darek2014 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) Witam, od pewnego czasu sporadycznie zaczęła mi świecić kontrolka ABS oraz w tym samym momencie gasł wyświetlacz na klimatroniku. Sterowanie nadmuchami działało nadal. Pierwsze za co się zabrałem to klemy i masa = OK, Sprawdziłem napięcia: na zgaszonym ok 12,5v. Sprawdziłem również na odpalonym silniku (+światła,nadmuchy,radio) oraz na wyjściu z alternatora: około 14v. Następnie podmieniłem akumulator na sprawny z benzyniaka 1,6, oczywiście trochę mniejszy, ale na rozruch wystarczyło. Jednak na tym akumulatorze kontrolka abs nie zapala się już co jakiś czas, lecz świeci non stop. Wyświetlacz klimatronik oczywiście nie działa. Dodatkowo po około 10km aku zagotował Zamontowałem ponownie stary większy aku. Problem z kontrolką ABS i wyświetlaczem nie jest już uaktywniony cały czas, lecz odzywa się co kilka minut. Po podpięciu komputera nie znajduję błędów ABS, lecz "00532- napięcie zasilające". Aktualizacja: Pod gniazdo zapalniczki podpiąłem miernik napięcia, przed odpaleniem ok 12,5V, po odpaleniu ok. 14,1V. W momencie wystąpienia błędu ABS i przygaśnięcia klimatronika napięcie wzrasta do 19V. Gdy błędy gasną odczyt wraca do ok 14,1V. ...i tak ponownie Po wejściu na wyższe obroty podczas jazdy, tzn ok 3000 tak jak wskazał kolega powyżej, błąd uaktywnia się i napięcie uplasowuje się ok 19 V. Dodatkowo zauważyłem, że problem występuję po uzyskaniu pełnej temperatury 90 stopni. Mało tego czasem przy zmianie biegów, ruszaniu/ostatniej fazie hamowania przez około sekundę daje się słyszeć odgłos otarcia zbliżony np. gumy o szybę. Proszę o radę co może być przyczyną. Akumulator? Regulator napięcia? Masa? Przewody? W którym kierunku rozpocząć działania aby nie narobić sobie kosztów? A4 B5 1,9 AFN 110km 1997r. Edytowane 13 Marca 2016 przez darek2014
bercik2 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Zmierz napięcie na aku przy podwyższonych obrorach. Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka
Aby13 Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 podstaw bez demontazu sam wklad elektryczny stacyjki i zobacz co sie bd dzialo.
darek2014 Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) Problem rozwiązany, powód regulator napięcia. Edytowane 21 Marca 2016 przez darek2014
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się