Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b5 [arg] 1.8 nietypowy problem


lipcio6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, borykam się juz od jakiegos czasu z problemem w mojej audi. Problem polega na tym,ze jak stoi w nocy i sa przymrozki to po ruszeniu autu brakuje mocy czasami sa takie jak by zahamowania przy 3 tys obrotow, ale nie zawsze, jak wyjezdzam z pracy to nieraz auto ma moc, ale pelna odzyskuje po osiagnieciu 90stopni. I rowniez jest tak, ze jak auto rozgrzane to jak by od 4 tysięcy obotow do 6.5 nie ciagnelo pelna mocą obroty lecą ale jak wskazówka dochodzi do 4 tysięcy to czus takie lekkie przystopowanie auta i jak by jednym rytmem juz jechalo. Wymienione zostalo: cewka nowa beru ( auto odzyskalo mocy- jeden kab był pekniety) przeplywka bosh nowka, pompa paliwowa,nówka,przepustnica po czyszczeniu. I jest tez tak jak auto po rozgrzaniu stoi okolo 1h i ma jeszcze te ponad 70stopni to jak odpalam to jak by na obroty nie moglo wejsc i zaraz mialo by zgasnac ale nie gaśnie, to trwa tylko tyle co moment odpalenia po 2 sekundach obroty w normie. I od jkoegos czasu jest tak, ze jak auto stoi chwilke z 30 min i temperatura ponizej 90 to wskazowka sama opada do 0 i po przejechaniu okolo 300 metrow wraca na 90 stopni. Proszę o porady i pomoc auto rocznik 2000 1.8 125 koni motor arg. Przebieg 161tysięcy. Z mocą po rozgrzaniu nie zawsze jest tak, z obrotami od 4 tys. Z 3 biegu jak go przytrzymam przy 80km/h to bardzo ladnie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony czujnik temperatury np. Najlepiej podłączyć pod komputer, sprawdzić czy nie ma błędów i sprawdzić wszystkie wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony czujnik temperatury np. Najlepiej podłączyć pod komputer, sprawdzić czy nie ma błędów i sprawdzić wszystkie wskazania.

Nie ma zadnych błędów na kompie, był podłączany w tamtym tygodniu...

Ale czujnik masz na myśli,ze tyczy się tylko problemu ze wskazywaniem temperatury?

Czy osiągi tez??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka działa

gruszka została wymieniona w tamtym roku w wakacje, powiedziano mi,że jakies plasikowe ciegielko bylo ulamane. Ale poprawy i tak bylo brak, w kazdym badz razie jest ona inna z innego modelu chyba. Mkja byla z gory gladka i plaska a ta jest falowana.

Jak w ogóle sprawdzić jej sprawność??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij klapkę z wierzchu i dodsj gazu powyzej 3 tys obrotow bedzie sie otwierac. Jeszcze za moc jest odpowiedzialny napinacz wałków rozrzadu ale przy podobnym przebiegu jak ty i ja mam to jeszcze zawczesnue zeby siadał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do temperatury, do wymiany termostat (wahler) i czujnik temp g.62 (może byc febi ale najlepiej ori z aso)

co do braku mocy sprawdź przede wszystkim tak jak goldi napisał gruszke, weź kogoś ze sobą, niech przygazuje do 3-4 tyś a ty patrz czy ciegno sie rusza, jesli tak ok, jesli nie - peknieta membrana itp itd, jest temat o tym

i zapinaj szybciutko vaga, bo jeśli napinacz sie konczy to bedzie wywalać blad czujnika polozenia walka rozrzadu ( cos z camshaftem bedzie krzyczeć :) )

co do tego

". I jest tez tak jak auto po rozgrzaniu stoi okolo 1h i ma jeszcze te ponad 70stopni to jak odpalam to jak by na obroty nie moglo wejsc i zaraz mialo by zgasnac ale nie gaśnie"

to mam to samo i do tej pory nie moge dojść co to... zdarza sie bardzo rzadko

Edytowane przez uszolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do temperatury, do wymiany termostat (wahler) i czujnik temp g.62 (może byc febi ale najlepiej ori z aso)

co do braku mocy sprawdź przede wszystkim tak jak goldi napisał gruszke, weź kogoś ze sobą, niech przygazuje do 3-4 tyś a ty patrz czy ciegno sie rusza, jesli tak ok, jesli nie - peknieta membrana itp itd, jest temat o tym

i zapinaj szybciutko vaga, bo jeśli napinacz sie konczy to bedzie wywalać blad czujnika polozenia walka rozrzadu ( cos z camshaftem bedzie krzyczeć :) )

co do tego

". I jest tez tak jak auto po rozgrzaniu stoi okolo 1h i ma jeszcze te ponad 70stopni to jak odpalam to jak by na obroty nie moglo wejsc i zaraz mialo by zgasnac ale nie gaśnie"

to mam to samo i do tej pory nie moge dojść co to... zdarza sie bardzo rzadko

Pod kompa byl podlaczany błędów brak, a ostatnio brat zmienial mi uszczelke klawiatury, i lancuch napiety ladnie jest.

Tylko mowi, ze przy odpalaniu niby go slychac jak strzela przy rozruchu czy cos. Ja nic nie slyszle, auto odpala zawsze, jeszcze nie bylo tak,ze za 2gim razem czy cos.

Termostat wahlera rok temu wymieniany. Podczas jazdy czy postoju temp. Trzyma.

Spada tylko jak jest ponizej 80 stopni i po niedlugim czasie się podnosi.

Zauważyłem tez, ze ten brak przyplywu wiekszej mocy jest najbardziej odczuwalny jak z 2-giego biegu dam mu mocno na gaz. Dzisiaj np. Probowalem się z kumpelem z roboty ma passata b5 2001rok 2.0 benzyna, jechalem za nim bo bylismy w drodze do pracy. I przegral wyprzedzilem go przy 150. Z 3 biegu ślicznie ciagnela do 140 potem 4 i 170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...