lukaszr Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 I pytanko: do czego służy drugi taki czujnik, zaraz obok tego od stopu? Jest od sprzęgła - daje m.in. sygnał do tempomatu. wszystko działa autko hamuje a po jakims czasie jazdy zapala sie naraz kontrolka od ESP i ABS, i gasnie po przekreceniu kluczyka Jeżeli są problemy z tym przełącznikiem to z tego co wiem zapala się tylko ESP, jeżeli zapalają się dwie kontrolki to może być zupełnie co innego (np. przepływomierz). Trzeba by podłączyć VAGa i sprawdzić czy są zapisane jakieś błędy - to może sporo pomóc. Przejrzyj forum - było kilka tematów, gdzie użytkownicy mieli dokładnie ten sam problem z zapalającymi się ABS i ESP.
mczekaj5 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 OKa dzięki , a przepływomierz to droga inwestycja..?
lukaszr Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 OKa dzięki , a przepływomierz to droga inwestycja..? Podałem tylko jedną z możliwości - nie koniecznie musi to być to więc nie masz co się przejmować. Najłatwiejszy sposób żeby to zdiagnozować to podłączyć VAGa, sprawdzić błędy i zrobić logi. Zajrzyj do chłopaków na spoty (macie w Kraku co tydzień) - jak się pojawisz to na pewno pomogą
mczekaj5 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 DObra dzieki to skontaktuje sie z kims z Krakowa;) dzieki wielkie za pomoc;)
cinek88 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 I pytanko: do czego służy drugi taki czujnik, zaraz obok tego od stopu? Jest od sprzęgła - daje m.in. sygnał do tempomatu. Cholera, ten czujnik wygląda wyjątkowo niesolidnie. Czy jego usterka może mi znacząco zaszkodzić? Nie mam tempomatu.
zbigok Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Hmm... no i mi też się to samo przytrafiło. Czeka mnie wymiana. Faktycznie chyba są (były) jakieś felerne. Też miałem taki przypadek że stop zawsze rano świecił a po odpaleniu gasł i był spokój aż do nocy, a w nocy pedał lekko opadał i znowu stop świecił aż po kilku dniach akum. klękał. Naprawiłem to sobie sam i wiem na pewno że w B7, w czujniku stopu można regulować wysunięcie tego "cypelka" na który naciska ramię pedału. Regulację można wykonać tylko po wymontowaniu tego czujnika poprzez przekręcenie go - chyba w lewą stronę - i następuje możliwość wciskania i wyciągania tego cypelka (długość wysunięcia trzeba wypróbować metodą prób i błędów). W ASO nikt tego nie zrobi bo wolą skasować za nowy i wymianę. Aby dostać się do czujnika trzeba odkręcić parę śrubek które trzymają element tapicery pod kierownicą i go zdjąć.
cinek88 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Trzymam właśnie ów element (z B6), i faktycznie da się ten cypelek wcisnąć głębiej. Niestety, teraz nie chce się wysunąć
WiesiekM Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Czy z wymianą tego czujnika jest jakiś "myk", czy po prostu wyciąga stary, wkłada nowy i już?
cinek88 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 [...] czy po prostu wyciąga stary, wkłada nowy i już? Dokładnie tak. Ja miałem jednak mały problem z wyjęciem tego starego, był jakby "zablokowany". Ale wystarczyło odpowiednio go przekręcić i wyciągnąć.
diman Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 siemano po wymianie czujnika stopu przestal mi dzialac tempomat czy jestem wstanie usunac to sam czy serwis jest konieczny czy moze mi ktos pomoc i obejsc ten pochlaniajacy niepotrzebnie kase serwis
WiesiekM Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Znalazłem na innym forum taki tekst... Co prawda nie dotyczy on Audi, ale w Vw są takie same czujniki. "Witam kolegow. Chce poinformowac, ze czujnika polozenia pedalu chamulca nie ustawia sie przed jego wlozeniem... w ten sposob uszkadza sie nowy czujnik. Prosze powiedz mi jaki jest kolor czujnika...fioletowy, czarny, zielony? Powiedz mi ile ma on pinow...na 99% ma 4 piny, ale wole sie upewnic. Zainstaluj go sam, nie w warsztacie...powiem ci jak to zrobic. kup nowy, wylacz zaplon, wyjmij kluczyk ze stacyjki, otworz maske, otworz pudelko bezpiecznikow obok silnika, znajdz czerwony-10A bezpiecznik , ktory jest najprawdopodobniej przepalony...nie panietam teraz jaki numer, ale sam znajdziesz. Potem odlacz wtyczke starego , przekrec go w lewo o jakies 45stopni, co go uwolni. Teraz najwazniejsze: nacisnij i trzymaj pedal hamulca wloz nowy czujnik polozenia pedalu hamulca, ale nie obracaj go do pozycji w ktorej jest zablokowany, niech swobodnie sie rusza, nie podlaczaj wtyczki. trzymajac go docisnietego do mocowania, subtelnie pusc pedal hamulca(uslyszysz klikanie z czujnika-to wlasnie samoustawianie) potem przekrec czujnik w prawo o 45stopni i podlacz wtyczke. Sprawdz czy dziala. Jezeli nie dziala, a wymieniony uprzednio 10A bezpiecznik bedzie znowu przepalony, to problemem bedzie czujnik polozenia pedalu sprzegla...spotkalem sie juz z tym ...one sa na jednym przewodzie zasilajacym. mozesz sprobowac odlaczyc czujnik polozenia sprzegla....aha... nie szukaj go w srodku auta...jest na zwenatrz przy cylindze za pedalem:-)... za pierwszym razem tez mialem zagadke...pozdrawiam...w razie dalszych problemow...opisuj... postaram sie pomoc." Za działanie tempomatu odpowiedzialny jest czujnik położenia pedału sprzęgła. Tam szukaj przyczyny jego niedziałania.
agart Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Wymiana wyłącznika stopu,skasowanie błędów 20 minut w ASO koszt 114 złociszy
cinek88 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Wymiana wyłącznika stopu,skasowanie błędów 20 minut w ASO koszt 114 złociszy No to ładnie sobie policzyli za robotę, 80zł...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się