Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem po 2 tygodniach postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Mam mały problem który wystąpił u mnie w ciągu roku 3 raz. Zawsze to było przy pracach z samochodem. Konkretnie. Robiłem sobie całą odme, trwało to jakieś 2 tygodnie :D:D:D Nie miaem czasu, potem czekasłem na cześci i znowu czasu nie było. DO tej roboty odłączyłem wtryski, cewki, czujnik położenia wałka rozrządu., i w sumie tyle. Wszystko poskaładałem i podlączyłem vag`a w celiu sprawdzenia czy nie ma błędów np. czujnika. Wszystko czysto, odpalam autko no i ździwko bo autko ciężko kręci i nie odpala. No to znowu vag błędów zero. Próbuję znowu i tym razem odpalił ale jakby na 2 cylindry, to i go zgasiłem. Znowu vag i znowu wszystko ok. Znowu odpaliłem autko i chodziło jakby na 3 gary i do tego świeci się kontrolka oleju, auto zgasiłem. Obejrzałem wszystko powąchałem też wszystko :D. Odkręciłem korek oleju i zauważyłem delikatną mgiełkę pod korkiem, jak ją dmuchnąłem to więcej nic nie było :D Takie spostrzeżenie. Wsiaddam znowu do fury i znowu vag i błędów zero. Odpalam i auto odpalió w miarę normalnie tj. przegazowałem i było ok. Póżniej już jeździło normalnie :D. Przy każdym nastepnym odpaleniu nie miałem żadnych problemów. Co zauwazyłem to był to taki trzeci przypadek w ciągu roku. Pierwszy rok temu autko stało tydzień i miało wymienianą dwumase i sprzęgło. Drugi raz autko stało tydzień i miało wymieniany filtr powietrza, przewód od n75 i dv. Nigdy więcej takich problemów nie miałem. Nie mam pojęcia co to może być. Dodam jeszcze że po przejechaniu 5 km wymieniałem koła i mocno było czuć benzynę z tyłu silnika w kabinie nic tylko w okolicach bagaźnika na zewnątrz.

ps. zauważyłem że jak autko się nagrzeje i chwilkę pochodzi na wolnych obrotach to robi takie charakterystyczne cyk cyk cyk :D. Nie cały czas ale np. zrobi cyk cyk cyk 3 sekundy ciszy i znowu cyk cyk cyk i no. 2 sekundy ciszy i znowu cyk cyk cyk. Czasem cuknie 4 razy czasem 3 a czasem w ogóle, czasem przerwea pomiędzy cyknięciem jest dłuższa czasem krótsza tj. + - 2 sek. Nie jest to filtr z węglem na pewno. to cykanie najelepiej słychac z prawej autka tj przy turbinie. Dzięki za pomoc i pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Cisnienie oleju do sprawdzenia - zaworek zwrotny moze nie domagac albo i cala pompa (w sumie jedno jest w drugim). A to bedzie powodowalo ze zawory sie nie otwieraja bo nie maja cisnienia.

Slyszalem o takiej akcji ze przez cisnienie oleju auto nie odpalalo wcale,tzn cisnienie bylo i znikalo - zaworek w pompie.

Sam dzwiek "cyk cyk" tez moze byc od zaworow - oleju.

Zapach benzyny - pytanie czy z baku czy ze spalin.

Jezeli spaliny to znowu klaniaja sie zawory ale dochodza swiece/cewki ewentualny regulator cisnienia/wtryski - moga zalewac gary.

Opublikowano

Sam dzwiek "cyk cyk" tez moze byc od zaworow - oleju.

Masz na myśli zawory dolotowe/wylotowe w głowicy? Ogólnie to miałem całą głowicę robioną ale fakt cisnienia oleju nie sprawdzałem. Dzisiaj już autko odpaliło normalnie.


Zapach benzyny - pytanie czy z baku czy ze spalin.

Napewno nie ze spalin. Troszke wody idzie mi z układu ale jest to czysta woda ( myślę że się skrapla w rurze wydechowej bo nie są to duże ilości i nie zawsze) Ponadto zapach spalin jest nawet miły :D Nie taki gryzący. :)

ps. pisząc o zaworze swrotnym masz na myśli tak zwany smok ? Ja go już czyściłem kiedyś tzn. mechanik czyścił ale czy wyczyścił tego nie wiem. Jak w miarę prosty sposób zmierzyć cisnienie oleju ?

Opublikowano

Zamiast czujnika cisnienia wkrecasz manometr do oleju - wyciagasz dziada na szybe i jezdzisz troche patrzac na cisnienie - wacha sie od 1,4-do 5,5bara na cieplym.Na zimnym powinno byc 2-6bara.

Smog to tylko sitko w misce do oleju.Zaworek jest czescia pompy oleju i jest to zmora 1.8t (przerobilem to ostatnio).

Smog+pompa+zaworek to calosc. Koszt okolo 200zl+robocizna(zdjac sanki,miske,i masz) na zamienniku - ori to 1500zl

Opublikowano

Zamiast czujnika cisnienia wkrecasz manometr do oleju

To teraz nanometr odpowiedni musze kupić


Smog to tylko sitko w misce do oleju.Zaworek jest czescia pompy oleju i jest to zmora 1.8t (przerobilem to ostatnio).

Czasem ten zaworek nie może powodować problemów 077103175B wystepuje w podstawie filtra oleju.


Smog+pompa+zaworek to calosc. Koszt okolo 200zl+robocizna(zdjac sanki,miske,i masz)

Ile może kosztować robocizna ? 200zł ? Jeżeli cisnienie będę mieć ok to dać se siana z pompą i z smogiem ? Jaka pompe polecisz ?

Opublikowano (edytowane)

Nie ma wyboru...chinczyk albo ori :( Chinczyki na 2-3 lata spoko starcza (kwestia kilometrow) ;)

Nie wiem czo to jest ten 077...

Robocizna od 300zl w gore - sciagasz sanki,miske...a to oznacza przy skladaniu geometrie :( Chyba ze silnik w gore - ale to oznacza wieksza kase.

Manometr lepiej na chwile od kogos - koszty kupna dobrego sa duze - a uzyjesz raz ;)

A jak cisnienie bedzie ok to wracasz do poczatku ;) i nadal nie wiesz co jest. Ale Jezeli niales kontrolke oleju to stawiam na to.

U mnie bylo tak,ze zaworek wieszal sie przy 5-6tys obrotow i cisnienie mialem mniej niz 1bar - dramat dla takich obrotow.Wymiana zaworka nie jest mozliwa - wiec wpadla nowa pompa.

Edytowane przez piter-eg
Opublikowano

Nie wiem czo to jest ten 077...

W etce jest to zawórek w podstwie filtra oleju. Jeśli chodzi o te ciśnienie to nie ważne czy autem jade czy stoje? Przy określonej ilości obr. powinno wskazywać określone ciśnienie ? Niestety nie znam nikogo kto mógłby mi to pożyczyć :D Zadzwonię do jakiegoś serwisu ile se liczą za taką usługę. Pozdro

Opublikowano (edytowane)

Musisz sprawdzic dla konkretnego silnika. Ja mam anb i tam zaworek mam w pompie (z tego co wiem wszystkie 1.8t w b5 tak mialy). Zaworek o ktorym piszesz jest w filtrze - tez moze byc ale on raczej dziala albo nie,a ten w pompie jest jak kobita - raz ma focha raz serce daje ;)

Cisnienie na jalowym cieplym okolo 1.4bara na max obrotach do max 6barow.

Mi wsadzili manometr i pojezdzilem troche po miescie...spokoj a jazda wszystko ok.Dalem pedal w podloge do 6tys obrotow (temp robocza) i cosnienie spadlo >1bar :( Wniosek byl tylko jeden - zaworek=pompa. Ale to moj przypadek ;) Kolega nie mogl odpalic - "szukalim" wszystkiego az padl pomysl cisnienia oleju - manomwtr w silnik i...prawie brak cisnienia - jak zalapal na odpalaniu kolo 1.5bara to odpalil ale nie chcialbys slyszec dzwieku silnika bez cisnienia oleju :(

Jak zaworek sie zawiesi to cisnienie spada albo jak sie nie otworzy to bedzie wieksze.

Edytowane przez piter-eg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...