Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju z silnika


Robert Kaim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może podobny temat był opisywany na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.

Posiadam A4 B5 1.9 tdi 110 km AFN.

Mianowicie mam problem z wyciekami oleju z silnika z miski olejowej i pokrywy zaworów.

Jakieś 3 mieś. temu zmieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i zaczęło cieknąć po ok 500 km. i miałem cieknącą miskę oleju.

Jakieś 1,5 tyg. temu wymieniłem uszczelkę i było ok.

3 dni temu wymieniłem miskę olejową, uszczelniona silikonem K2 wysokotemperaturowym do misek,pomp itd(dodam że posiadam aluminiową miskę z czujnikiem poziomu/temp. oleju. i po przejechaniu ok 50 km. zauważyłem znów wyciek z miski.

Dziś po powrocie z pracy zauważyłem wyciek z pokrywy zaworów i miski.

Po obejrzeniu olej cieknie gdzieś z okolic koła na wale korbowym.

Możliwe że to cieknie z uszczelniacza wału?

Ok 5 mieś. temu wymieniany był rozrząd i mechanior nie wymienił go bo podobno był ok.

I mam wrażenie zbyt dużego ciśnienia w silniku gdy na odpalonym odkręcę korek wlewu oleju.

Dodam ze mam zalany olej 5w40 Castrol EDGE TD.

Może ktoś się z czymś takim spotkał.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś z odmą nie tak.

Jest drożna?

Tylko strzelam ale odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, i to ona odpowiada za wyrównanie ciśnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem sprawdzić tylko tą rurkę co idzie do wlotu turbiny i czy tę drugą (chyba do vacum)

Niedrożna odma może być przyczyną wycieków, zę aż takie ciśnienie tam panuje?

Jutro prosto po pracy sprawdzę odmę.

Dam znać czy była drożna.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ci przyszło wymieniać odmę to nie wkładaj zamiennika np. Topran. Mi wytrzymał rok po czym tuleje z króćca wyszły z plastikowej obudowy, a całą odmę mogłem ręką odkręcić i wyciągnąć. Olej zaczął lecieć prawie strużką.

Jeśli oryginał nie jest pęknięty, to ładnie wyczyść, odtłuść, wyszlifuj blok i daj nowe uszczelki.

Edytowane przez lutas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma trochę była zapchana ale jeszcze miała otwór już wyczyszczona, zajrzę do tego plastiku co idzie odma i vacum.

czy ktoś wie czy w tym "grzybie" na deklu jest jakiś zawór czy po prostu jest otwór??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój AFN łykał ponad litr oleju na 10tys. okazało się że przepuszcza zawór ciśnienia odmy na pokrywie który przepuszczał olej do dolotu.

Ten zawór to zwyczajna membrana ze sprężyną. Od strony dolotu podciśnienie powoduje zamknięcie odmy a gdy w niej zostanie wytworzone odpowiednie ciśnienie jest ono puszczane do dolotu.

Ja już od roku jezdze na zamienniku toprana i nic się nie dziej z tym zaworem, zużycie oleju spadło z ponad litra do 300-350ml na 10tys. km a silnik ma najechane co najmniej 450tys.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc

jutro sprawdzę czy ten zawór działa prawidłowo.

ale czy ten zawór może być przyczyną wycieków??

dzisiaj wyczyściłem odmę i ten zawór ale nie sprawdziłem czy działa jak należy a miałem przypchaną taką kremową puszkę z drugiej strony zaworu też wyczyszczone

miskę wytarłem do sucha na kanale i umyłem benz. ekstrakcyjną teraz zobaczę skąd dokładnie ten wyciek.

Dam znać co z tym zaworem.

Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej go olejem, który zmiękcza uszczelki np Valvoline . Jeździłem na castrolu i ciekło tak że plamy były. Wlałem valvoline durablend i silnik suchy. od góry po sam dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja już od roku jezdze na zamienniku toprana

To jeszcze z rok pojeździsz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dwa lata mogę go wymieniać, wydatek ok.30zł d*py mi nie urwie ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej go olejem, który zmiękcza uszczelki np Valvoline . Jeździłem na castrolu i ciekło tak że plamy były. Wlałem valvoline durablend i silnik suchy. od góry po sam dół.

A tak się spytam, syntetyk czy półsyntetyk?, bo u mnie już trochę kilometrów jest nastukane (na castrolu) i trochę się boję wlać syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do tematu "jaki olej do TDI", temat wałkowany milion razy ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dwa lata mogę go wymieniać, wydatek ok.30zł d*py mi nie urwie ;)

Gorzej jak ci się tuleje metalowe oddzielą od plastiku (tak się stało u mnie) i zacznie sikać tam olejem. Śruby można było wykręcić palcami - były luźne. Pół biedy jak się to stanie w mieście blisko domu. Ale na jakimś zadupiu albo autostradzie to nijak nie da się tego naprawić na szybko. Dlatego odradzam Topran'ową tandetę.

Ew. sobie kup drugi taki na zapas i woź w bagażniku - przyda się prędzej czy później :wink:

Edytowane przez lutas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś jakoś dokładniej opisać co i gdzie miałoby się oddzielić?

Chodzi o ten zawór: http://i.imged.pl/audi-a4-a6-vw-passat-b5-1-9-tdi-afn-odma-3028477276.jpg

Z tego co pamiętam to od jednej strony wyjscie zaworu jest na skręcaną opaske a z drugiej na opaske tylko taką jakie są używane np w pralkach (nie wiem jak fachowo się nazywają) xD

A dolny króciec wchodzi w otwór pokrywy w której jest gumowy uszczelniacz.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszym wyczyszczeniu miski rano było sucho, po przejechaniu ok 8 km( ok 4 km w jedną stronę) z pracy znów widać olej na misce.

też wczoraj zmieniłem uszczelkę dekla zaworów i jest sucho, odma wyczyszczona, zawór wydaję się na sprawny.

Olej wycieka tak jakby z uszczelniacza wału korbowego, ale nie jestem pewien może to miska w jego okolicy.

Czy taki wyciek jest możliwy z uszczelniacza?

A i jeszcze jedno moje spostrzeżenie na odpalonym silniku ja patrzę na wał to wydaje się jakby miał luz na łożysku jeśli tam jest( ma takie jakby drgania, może to tak ma koło pasowe.

Dodam że mam do wymiany dwumas i być może jego drgania rozwaliły uszczelniacz.


Słuchaj "jospethe" a na jakim valvoline jeżdzisz sysntetyk, półsynretyk czy mineralny?

Ja mam 5W40 Castrol Edge TD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie od oleju.

Jak przez uszczelniacz cieknie to się go wymienia a nie kituje albo szuka sposobu żeby to w jakiś inny sposób uszczelnić, o ile to simmering wału.

Daj auto jakiemuś ogarniętemu mechanikowi, niech zobaczy i oceni skąd się leje.

Poza tym zmień olej na coś lepszego np. Motula, Valvoline, Liqui Moly oczywiście też 5W40.

Przed zmianą oleju zalecana płukanka przez bagnet.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...