Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 4 biegowy automat - delikatne szarpanie


dziend0bry

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zwykła 4 biegową skrzynie, biegi od RND123 wchodza swietnie, nic sie nie dzieje, ale przy przejsciu z 2 na 3 wyczuwalne jest czasami delikatne szarpniecie, inne zmienia płynnie bez zadnych problemow. Na zimnym nie szarpie, bo rozgrzaniu się pojawia się ten problem.

Wymienialem olej 2 tygodnie temu.

Co to moze byc? Przy hamowaniu nie szarpie, pięknie redukuje biegi.

VAG zadnych bledow skrzyni nie wykazuje, brak jakichkolwiek bledow w zasadzie :)

Edytowane przez dziend0bry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy przy 70km/h występuje falowanie obrotów jak tak to prawodopodobnie sprzęgło hydrokinetyczne inaczej konwerter . Sam mam teraz podobny problem, na mrozie samochód muli jak diabli i delikatne falowanie przy stałej prędkości od 60 do 80 tak gdzieś z 1800 na 1850 i z powrotem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś specjalista moze ocenic stosunek obroty-predkosc?

Na FIS oraz 120C prosze nie zwracac uwagi, nie mam czasu czujnika wymienic.

Edytowane przez dziend0bry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź ze stałą prędkością na niskich obrotach czyli 70km/h jeżeli obroty będą się delikatnie zwiększać i zmniejszać to możliwy konwerter. Sprawdź to, to przynajmniej jedną rzecz wykluczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kabel vag?

Jak jest problem tylko z zapięciem 3 biegu to wystarczy synchronizacja pedału gazu.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie jeszcze nie kupilem. Tylko problem z trzecim biegiem jest. Myslisz, zeby sprobowac z tą synchronizacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a jak problem wróci (może wracać stopniowo aż do punktu wyjścia) to jedynym wyjściem jest odwiedzenie zakładu zajmującego się ASB.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupie w tygodniu kabel i sprobuje, ale tak czy siak wybieram się do jakichś specjalistów od skrzyn automatycznych na jakas diagnoze, zeby spac spokojnie. Cos we Wrocku mozecie polecic? Tak, aby nie powymyslali mi milion usterek :)

Btw, mozna jakos kontrolowac stan oleju w skrzyni? Poprzednio wydmuchalo mi uszczelke i wywalilo prawie caly olej, stad mam cale podwozie zachlapane, musze podjechac na myjnie umyc spód i kontrolowac ewentualne wyciecki, ale czy jest jakas mozliwosc kontroli na biezaco? Jakis bagnet, sruba, cokolwiek?

Edytowane przez dziend0bry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze sie pod temat. Mam podobny problem ale mi szarpie przy dynamicznym ruszaniu miedzy 1 a 2 biegiem a miedzy 2 i 3 oraz 3 i 4 biegiem wszystko jest delikatnie bez szarpania. Olej i filtr wymieniony. Moglby ktos mi opisać o co chodzi z tą synchronizacja pedału gazu ? nie słyszałem o tym nigdy wczesniej. Dodam ze gdy delikatnie ruszam tego problemu nie ma.

Edytowane przez maciek513
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej i filtr wymieniony a jak zwykle kaseta nie ruszana :facepalm:

Jeśli szarpanie pojawia się w sytuacji: po cofaniu, wrzucasz D i próbujesz szybko ruszyć (wtedy szarpie i zaczyna jechać) to wina stoi po stronie użytkownika auta a nie skrzyni biegów, bo automat potrzebuje chwilę żeby załączyć bieg do przodu.

Jeśli masz wrzucony bieg D przez kilka sek, trzymasz pedał hamulca, skrzynia ciągnie do przodu -> Puszczasz hamulec i gwałtownie ruszasz to nie powinno nic szarpać, moment obrotowy rozłoży sprzęgło hydrokinetyczne przez co zostaje ochroniona skrzynia przed "strzałem" momentu obrotowego.

Jeśli w tym wypadku szarpie to masz luzy na przegubach albo zacina się zawór lock-up w kasecie (sterowniku hydraulicznym) powinna byc wyczyszczona przy wymianie oleju i filtra, a zawór lock-up wymieniony na nowy lub zregenerowany.

Możesz spróbować, adaptacja pedału gazu jest pod (3)

]1)

Kodowanie - wymuszenie trybu:

-sportowego
-ekonomicznego
-DSP on/off ("uczenie" się sterownika do stylu jazdy)

Wchodzimy w diagnostykę skrzyni - recode - i wpisujemy kodowanie:

Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active (uczenie się stylu jazdy włączone)
1 = DSP inactive (uczenie się stylu jazdy wyłączone)

000x?: Transmission Mode (tryby skrzyni):
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode) - fabryczne kodowanie
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points) - ekonomiczne
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points) - sportowe

Common Settings (ustawienia wspólne, przykłady):
00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode (tryb ekonomiczny bez DSP)
00012 = Sport Mode (tryb sportowy bez DSP)

Jeśli chciałbyś tryb sportowy z włączonym DSP to musisz zmienić kodowanie na 00002

Wiedz że wtedy sterownik będzie zapamiętywał styl jazdy, jeśli masz ciężkiego buta to skrzynia będzie przełączać biegi dość wysoko - o ekonomicznym spalaniu zapomnij.

2)

Po zakodowaniu skrzyni wejdź w Adaptację.

Na kanale 00 klikasz "Test", a następnie Save (przywracanie ustawień fabrycznych sterownika skrzyni)

3)

Adaptacja pedału gazu:

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu.

[select]
[02 - Auto Trans]
[basic Settings - 04]
Grupa kompletu do "000"
[Go!]
Pedał gazu do podłogi, przez 5 sekund.
[Done, Go Back]
Puść pedał gazu.

(zauważ że dopiero po wyjściu z adaptacji puszczasz pedał gazu

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał jeszcze z czymś problem lub jakieś pytania to pisz PW lub załóż własny temat, żeby czyjegoś nie zaśmiecać.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa przerwa, ale nie mialem czasu na nic.

Zaczelo szarpac bardziej, nie tylko z 3 na 4 bieg, oddalem auto do mechanika - znowu gdzies wyciek ze skrzyni (jakas uszczelka ktora byla wczesniej robiona), wiec miał za mało oleju, dobrze ze pomyslalem o lawecie, zawiozlem i mamy diagnoze.

Teraz poprawiana jest ostatnia robota, uzupelnienie oleju i zobaczymy jak dalej się bedzie jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie jedną z najważniejszych rzeczy to olej.

W tych skrzyniach poziom oleju jest na przelew - po odkręceniu korka spustowego jest jeszcze plastikowa rurka (też można ją wykręcić), zostawiamy rurke -> temp. oleju skrzyni 35-40 stopni (do sprawdzenia temp. potrzebny jest kabel vag) -> odpalony silnik, lewarek w pozycji "P" -> olej ma się delikatnie sączyć.

Za mało oleju może spowodować zatarcie pompy oleju skrzyni, popalenie pakietów sprzęgłowych.

Za dużo oleju może spowodować że się spieni i wywali go odpowietrzeniem.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jednak uciekał gdzieś po jakichś wężach, nie wchodziłem w szczegoly, ale zostało to uszczelnione, olej uzupełniony - skrzynia pracuje jak nowa, zrobilem sobie przejazdke, powoli, szybko, kickdown - zadnych zastrzezen.

Ale dzieki temu nabieram sporo wiedzy, teraz wiem, ze jakakolwiek nieprawidlowa praca skrzyni - auto na bok, laweta i sprawdzamy stan oleju, nie ma co ryzykowac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...