Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wariujący zegarek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mój znajomy ma taki problem w 1,9 TDI 110KM 1997r. AVANT, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki zegarek zaczyna się obracać w bardzo szybkim tempie. Czy to może mieć wpływa na szybko rozładowujący się akumulator. Wieczorem przyjedzie znajomy to sprawdzę pobór prądu. Czy można tez zegar jakoś wyłączyć i co to może być? Stacyjka czy zegar?

Z góry dzięki za odpowiedz.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam!

Pozwólcie, że odświeżę temat.

Mam taki sam problem, pobór prądu około 170mA, a w ASO powiedzieli, że oni nie naprawiają zegarków, tylko cały licznik wymieniają...

Czy ktoś wie jak go naprawić, ewentualnie odłączyć na stałe i mieć z nim spokój?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Kurcze nie wiem, tu nie mam nawet pomysłu. Przekładanie licznika nie ma sensu, najpierw trzeba namierzyć przyczynę. Wymienisz licznik i jak będzie to samo to co wtedy?? Będziesz sprzedawał?

Co to znaczy szybciej się obraca?? Tak jak byś go ustawiał tym pokrętłem na desce?? W którą stronę zaczyna szybciej iść?? Do przodu czy do tyłu??

Postaram się coś wymyślić ale nie obiecuje.

Opublikowano

Co to znaczy szybciej się obraca?? Tak jak byś go ustawiał tym pokrętłem na desce?? W którą stronę zaczyna szybciej iść?? Do przodu czy do tyłu??

Obraca się 'do przodu' i słychać jak przeskakują minuty, dokładnie jak podczas ustawiania zegarka.

A mam też pytanie, czy przebieg jest zapisany w liczniku czy gdzieś w silniku? W sensie czy jak się zmieni licznik, to przebieg zostaje, czy jest inny (wedle drugiego licznika)?

Opublikowano

Jakoś ciężko jest mi w to uwierzyć żeby zegarek przyspieszał rozładowywanie aku... po prostu zbieg okoliczności, podłącz amperomierz z aku i klemą (+) w szereg i zobaczysz ile amper pobiera. Następnie możesz wykluczyc, który to obwód rozdzielając przewody przy klemie i podłączając je kolejno przez amperomierz - stawiam że to będzie alternator z uszkodzoną diodą prostowniczą, która nie dość że puszcza prąd w drugą stronę i tym samym rozładowywuje aku jak silnik wyłączony to jeszcze alternator ma złe napięcie ładowania.

Proponuje zacząc od tego.

Opublikowano

Dla mnie wygląda to na zwarcie w licznikach (gdzieś w obwodzie zegara, skoro zaczyna sam sie ustawiać to trzeba by było przejrzeć ten obwód).

Oddaj licznik do elektronika, może namierzy uszkodzoną ścierzkę. Co do rozładowywania akumulatora to sam licznik nie rozładuje go, ale jak cos chodzi na zwarciu to rozładuje (a skoro się sam obraca to musi być zwarcie równolegle do tego styku z pokrętła).

Opublikowano

Jeżeli zegarek sie obraca to na pewno nie ma zwarcia jak już coś to ma zamknięty obwód tego "dzyndzla" do ustawiania ale to nie jest przyczyna rozładowywania... no chyba że ze 50W ma... :)

Opublikowano

Jeżeli zegarek sie obraca to na pewno nie ma zwarcia jak już coś to ma zamknięty obwód tego "dzyndzla" do ustawiania ale to nie jest przyczyna rozładowywania... no chyba że ze 50W ma... :)

A skąd wiesz że tylko tu jest obwód zamknięty?? Ja stawiam, że gdzieś idzie plus (lub minus) po ścieżkach i między innymi zwiera tego dzyndzelka.

Opublikowano

Tematem nie jest rozładowywujący się akumulator, a "wariujący zegarek". Kolega ma problem że po wyjęciu kluczyka zegar zaczyna się sam ustawiać. Nie ma to związku raczej z diodami.

Ja bym najpierw naprawił zegrarek, a później szukał przyczyny rozładowywującego się akumulatora (o ile problem nie zniknie).

Opublikowano

Co do tematu masz rację ale przeczytaj jeszcze raz uważnie post...

Nieważne nie chce mi sie tutaj sprzeczać, wszystko co wiem wniosłem już do tematu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...