Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.8 ADR] Podpora silnika przejmujaca moment obrotowy


golab24

Rekomendowane odpowiedzi

Co to wlasciwie jest ta podpora silnika przejmujaca moment obrotowy i dokladnie gdzie ona jest? Myslalem ze silnik jest zawieszony w 4 punktach, 2 poduszki pod silnikiem i dwie gumy pod skrzynia. Ale mi wyglada ze jest jeszcze jeden punkt stycznosc silnika z nadwoziem ktory moze byc potencjalna przyczyna wibracji nadwozia. Ktos mial doswiadczenia z czyms takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tych dwóch poduszek silnikowych i skrzyniowych zapewne jest jeszcze jedna z przodu silnika i jest ona obsadzona we wzmocnieniu przednim.

Jednak ta poduszka przy prawidłowej pozycji sinika i stanie poduszek głównych nie powinna być obciązona, a moze pracować jedynie w momencie dużego obciążenia silnika.

Tak jast w przypadku V6 i mogę się mylić bo już nie pamiętam dokładnie układu R4

zapraszam cie do NWEBIE i zapoznanie sie z regulaminem

piotr1602

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec w celach testowych, mozna ta podpore wykrecic i sprawdzic czy nie wnosi ona wibracji na wolnych obrotach. Jezeli to ona wnosi wibracje, znaczy to ze cos jest nie tak z jej usytuowaniem wzgledem silnika i trzeba pomyslec co z tym zrobic tak? Jak rozumiem poduszka ta ma dwa punkty zaczepienia, od strony silnika i od strony nadwozia, z ktorej strony bys ja polecil wykrecic aby sie nie narobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z przodu to podpora - wisi ona w powietrzu i zakończona jest gumą. Co do drgań to odpowiada za nie któraś z poduszek (lewa lub prawa) lub plecionka na wydechu, która usztywniła się a doslownie zaspawała syfem z wydechu i jej elastyczność jest już tylko pozorna. Są jeszcze poduchy przy skrzyni ale sądze że chodzi ci o silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec jezeli to plecionka to jezeli opuszcze wydech na ziemie i nie bedzie sie on stykal z nadwoziem to drgania powinny ustapic tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odkręcenie wydechu ma byc formą sprawdzenia drgań silnika to można spróbować - choć trudno mi powiedzieć jak taka próba wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec w celach testowych, mozna ta podpore wykrecic i sprawdzic czy nie wnosi ona wibracji na wolnych obrotach. Jezeli to ona wnosi wibracje, znaczy to ze cos jest nie tak z jej usytuowaniem wzgledem silnika i trzeba pomyslec co z tym zrobic tak? Jak rozumiem poduszka ta ma dwa punkty zaczepienia, od strony silnika i od strony nadwozia, z ktorej strony bys ja polecil wykrecic aby sie nie narobic?

jest mało prawdopodobne ze to przednia podpora robi ci wibracje tak samo plecionka. Przeciez silnik benzynowy ma duzo mniejsze wibracje niz diesel wiec szukaj gdzie indziej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda (jeśli nie było żadnej stłuczki ani wymontowywania silnika) to ta przednia podpora mało prawdopodobne że wprowadza drgania a tym bardziej tłumik drgań na wydechu. Wydech nawet połączony na sztywno nie powinien wprowadzać znaczących drgań.

Ja na początku zaczął bym od tych głównych poduszek silnika ponieważ są one zapewnie olejowe i łatwo ulegają uszkodzeniu, którego nie widać z zewnątrz.

Można to łatwo sprawdzić odciążając ręcznie każdą z poduszek i nasłuc**jąc wibracji.

Nie trzeba wtedy nic wymontowywać.

Dla pewności można sprawdzić czy guma w tej przedniej podporze nie jest zbytnio przyciśnięta do którejś ze ścianek.

Czy te drgania występują na jałowych obrotach ? a w trakcie jazdy potrafią zanikać np przy przyspieszaniu lub zwalnianiu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania czuc prawie caly czas, oczywiscie najbardziej sa odczuwalne na luzie. Co ciekawe osttnio przejechalem sie autkiem powyzej 170km i przy tej predkosci sa momenty kiedy wibracje ustepuja na sekunde lub dwie poczym znowu sie pojawiaja, chyba ma to zwiazek z lekkim unoszeniem sie samochodu i opadaniem na pofalowanej jezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda (jeśli nie było żadnej stłuczki ani wymontowywania silnika) to ta przednia podpora mało prawdopodobne że wprowadza drgania a tym bardziej tłumik drgań na wydechu. Wydech nawet połączony na sztywno nie powinien wprowadzać znaczących drgań.

Ja na początku zaczął bym od tych głównych poduszek silnika ponieważ są one zapewnie olejowe i łatwo ulegają uszkodzeniu, którego nie widać z zewnątrz.

Można to łatwo sprawdzić odciążając ręcznie każdą z poduszek i nasłuc**jąc wibracji.

Nie trzeba wtedy nic wymontowywać.

Dla pewności można sprawdzić czy guma w tej przedniej podporze nie jest zbytnio przyciśnięta do którejś ze ścianek.

Czy te drgania występują na jałowych obrotach ? a w trakcie jazdy potrafią zanikać np przy przyspieszaniu lub zwalnianiu ?

ja mam ten problem ale tylko na jałowych obrotach...wskazuje to na poduchy?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka jest właśnie nabardziej odczuwalna na jałowych obrotach ze względu na największe niewyrównoważenie pracy silnika w tym zakresie a ponadto małą częstotliwość drgań która znakomicie przenosi się na nadwozie. I właśnie na wzniesieniach silnik jest odciążany i drgania znikają na chwilę. Ostatnio miałem dokładnie ten problem w Focusie i najmocniej na jałowych bo podczas jazdy było już znośnie. Znalazłem tą poduszkę odciążając ją trochę ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taka historię tylko, że w dizlu afn, po wymianie poduszki silnik ''wzrokowo'' zaczą bardziej drgać widać to po osłonie z napisem TDI i bagnecie od oleju! mój brat w pasacie z identycznym silnikiem TDI też zmienił poduszke i ma to samo co ja. co o tym myślicie??????? nowa poducha jest wyraźnie sztywniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik zaczal mocniej drgac to mi sie wydaje ze poduszka nie jest sztywniejsza tylko miekciejsza bo pozwala na ruchy silnika nie przenoszac je na karoserie, czyba ze drgania karoseri sie zwiekszyly to juz nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem w swoim dizelku. Wibracje nadwozia w pełnym zakresie obrotów niskiej częstotliwości dzwięk buczenia aż zagłusza basy w radiu przy ok 2000 obr.

w kabinie czasem słychac pukanie jakby plastik pukał o karoserie ale nic nie dotyka

najgorzej na wolnych obrotach poduszki wymienione (dwóch różnuch firm) metoda dociążania i odciążania poduszek nie pomogła drży kierownica, fotele, największe wibracje czuc na przednim zdeżaku i kierownicy. Poduszki widac że redukują wibracje bo silnik drży bardzo i nie przenosi się to pod poduszki ani na podłużnice, fachowcy od wydechu nie widzą nic niepokojącego i mówią że wydech jest w porządku. Jeden powiedział że to wina koła dwumasowego od razu jak zobaczył objawy ale czy koło może tak wibrowac na wolnych obrotach już sprawdzaliśmy chyba wszystko co można i żadnych rezultatów. Pomórzcie może coś przeoczyłem może jakieś inne przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek napisal:

To prawda (jeśli nie było żadnej stłuczki ani wymontowywania silnika) to ta przednia podpora mało prawdopodobne że wprowadza drgania a tym bardziej tłumik drgań na wydechu. Wydech nawet połączony na sztywno nie powinien wprowadzać znaczących drgań.

Ja na początku zaczął bym od tych głównych poduszek silnika ponieważ są one zapewnie olejowe i łatwo ulegają uszkodzeniu, którego nie widać z zewnątrz.

Można to łatwo sprawdzić odciążając ręcznie każdą z poduszek i nasłuc**jąc wibracji.

Nie trzeba wtedy nic wymontowywać.

Dla pewności można sprawdzić czy guma w tej przedniej podporze nie jest zbytnio przyciśnięta do którejś ze ścianek.

Czy te drgania występują na jałowych obrotach ? a w trakcie jazdy potrafią zanikać np przy przyspieszaniu lub zwalnianiu ?

...ja mam podobny problem w silniku1.9tdi 90km tylko u mnie drgania wystepuja w momencie przyspieszania szczegolnie w momencie od 80km/h do 90km/h kedy jade na 5 biegu czy problemem moga byc poduszki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności można sprawdzić czy guma w tej przedniej podporze nie jest zbytnio przyciśnięta do którejś ze ścianek.

Właśnie u mnie silnik poprzez tą gumę opierał się na przedniej belce.

Drgania były na biegu jałowym kierownica fotele (zaglówki).

Przednia podpora jest regulowana i da się ją wyregulować aby guma nie stykała się z metalem.

Po ustawieniu drgania ustąpiły nie wiem czy do końca to troszkę jeszcze kierownica drga ale bardzo mało.

Myślę że to jednak wina któreś poduszki, ale jakoś nie mogłem tego wyczuć ręką.

Bynamniej jest duża poprawa 5min roboty.

[ znowu odgrzewanie... ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...