Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 v6 Asn kontrolka Oil przy 1800 obrotow


Mayday

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik wymieniony z aso na orginal trochę czekałem na paczkę jednak po ciężkich problemach problem nadal jest ; /// Ponowne sprawdzenie błędów vcds wyszło poprawnie brak błędów coś tam mechanik mu sprawdzał w kody błędów czy jakoś tak ponoć weszedl w czujnik ciśnienia oleju wyswietlalo się na zielono coś tam pisało o 2 barach już dalej nie wiem co robic załamka ; (((

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Dzięki za schemat BeyerBrown

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Ja nie wiem jak ten czujnik mechanikowi zgłaszał przez kabel diagnostyczny, że jest w silniku 2 bary nadciśnienia, skoro on działa tylko DWUSTANOWO - jest albo nie ma minimalnego ciśnienia oleju... przy czym próg jego zadziałania wg. specyfikacji wynosi 1,2...1,6 bar.

Licznik (FIS) poza tym ignoruje jego wskazania poniżej (+/-) 1800rpm... jedynie po kablu można sprawdzić jaki jest stan pracy czujnika na wolnych obrotach.

Wymień w końcu ten olej... nie męcz tego silnika 5W30 :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana oleju na x-cess dalej kontrolka jest ; //// dzisiaj zauważyłem jak mi wskazówka od wody lata tak w górę i w dół co chwile nie wiem o co chodzi za bardzo płyn jest czujnik od wody na wezu ostatnio był zmieniany i było wszystko ok pozatym mi check wywalal a tera nic mimo ż mi wskaźnik szaleje

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Oczywiście plukanka z liqui moly była na tym z orlena

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 8100 bodajże

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Ale to nie powiem silniczek chodzi ciszej przede wszystkim i rowniej

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eusathink: niestety wychodzi na to że bez remontu się nie obejdzie :( bo smok czyszczony był na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem ASNa przegladajac historie swojego auta byl problem z cinieniem oleju,w historii byl pomiar cisnienia oleju i... przy nastepnej wizycie wymiana zestawu wskaznikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega wymienił czujnik na ori z ASO i dalej to samo może pompa już niedomaga co moge mu jeszcze poradzić to jedynie wybrać tu z forum polecanego mechaniora blisko jego miejscowość aby on zapoznał się z problemem bo nie wielu ogarnia ten motor a wręcz kilku

http://a4-klub.pl/index.php?/forum/69-polecane-serwisy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz jeszcze raz ciśnienie celem wykluczenia usterki elektrycznej - wg. procedury ASO podczas pomiaru olej (nie płyn chłodniczy!) powinien mieć temperaturę ok. 80st.C, najlepiej monitorować tę temperaturę kablem diagnostycznym (sterownik licznika na 100% udostępnia taką informację, ECU chyba też).

Wymogi minimalne (przy tej temperaturze):

obroty jałowe: 1,5 bar

2000rpm: 3 bar



kolega wymienił czujnik na ori z ASO i dalej to samo

Założył zamiennik Febi-ego... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony z aso na orginal trochę czekałem na paczkę jednak po ciężkich problemach problem nadal jest ; /// Ponowne sprawdzenie błędów vcds wyszło poprawnie brak błędów coś tam mechanik mu sprawdzał w kody błędów czy jakoś tak ponoć weszedl w czujnik ciśnienia oleju wyswietlalo się na zielono coś tam pisało o 2 barach już dalej nie wiem co robic załamka ; (((

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Dzięki za schemat BeyerBrown

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

to komuś tu rośnie nos :klamie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:grin: wracając do wątku dlatego mu radze aby wybrał ogarniętego gostka i do niego podjechał pierwszy lepszy tego nie ogarnie i będzie wymieniał na ślepo a płacił będzie kolega.

bez VCDS lub VAG-a ani rusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany co wy tu wypisujecie. Podstawa to pomiar ciśnienia. Potem gdybanie. poza tym coście się tak uparli na tego motula?? Są inne równie dobre oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany co wy tu wypisujecie. Podstawa to pomiar ciśnienia. Potem gdybanie. poza tym coście się tak uparli na tego motula?? Są inne równie dobre oleje.

motul bo cena jest adekwatna do jakość. Przepraszam a kto napisał coś złego? Jeżeli ktoś wprowadza kogoś w błąd proszę sprostować poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x-cess oczywiscie 5w40 ?

A jakby wlał castrola to inne ciśnienie pokaże??? Na tym forum motul to cud olej na a6 forum tylko zimmerman robi dobre hamulce masakra jakaś a ciśnienie dalej nie zmierzone. Edytowane przez gibon_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, u mnie zmiana z 5W30 (Motul, nie Castrol) na 5W40 Millersa (a potem dolałem literek Motula, bo nie miałem innego pod ręką) przyniosła poprawę - w końcu na FIS-ie przestała mi się zapalać oliwiarka po naprawdę ostrym butowaniu, a olej max. (absolutny) udało mi się rozgrzać do 115st.C, wcześniej bez problemu osiągał 120st.C :hi:


Poza tym o pomiar ciśnienia to kolega mający problem jest proszony ponownie, by zrobił go po wymianie oleju. Nie rozumiem Twojego oburzenia :)



Napisano wczoraj, 08:02
Zmierz jeszcze raz ciśnienie celem wykluczenia usterki elektrycznej

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, u mnie zmiana z 5W30 (Motul, nie Castrol) na 5W40 Millersa (a potem dolałem literek Motula, bo nie miałem innego pod ręką) przyniosła poprawę - w końcu na FIS-ie przestała mi się zapalać oliwiarka po naprawdę ostrym butowaniu, a olej max. (absolutny) udało mi się rozgrzać do 115st.C, wcześniej bez problemu osiągał 120st.C :hi:

Poza tym o pomiar ciśnienia to kolega mający problem jest proszony ponownie, by zrobił go po wymianie oleju. Nie rozumiem Twojego oburzenia :)

Napisano wczoraj, 08:02

Zmierz jeszcze raz ciśnienie celem wykluczenia usterki elektrycznej

:hi:

Może i pomogło ale to pomoc doraźna bo jak już coś z ciśnieniem się zaczyna dziać to olej może i poprawi sytuacje ale moim zdaniem niedługo problem wróci. Jak wsio jest ok to nawet na castrolu czy innym orlenie będzie chodził. co do temp oleju to jeśli masz takie wyniki coś jest nie halo u mnie na zwykłym valvoline mam max 110 stopni. a w moim przypadku problemy z olejarka skonczyly sie wymiana silnika i nawet cudowny motul xcess nie pomógł. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obaw, jakoś od 2 lat silnik nie chce się zatrzeć a lampa aladyna zapalić :) Pomiary ciśnienia też miałem zrobione i są książkowe na obu olejach :hi:

Napisałem, że to po naprawdę ostrym katowaniu takie cyrki się działy, być może dlatego, że 5W30 mocniej się nagrzewa w takich warunkach (podkreślę - przy ostrym katowaniu) niż 5W40 a jak wiadomo im gorętszy olej tym rzadszy... swoje dołożyła też niższa lepkość 5W30.

Podczas normalnego użytkowania temperatura na obu olejach oscyluje w okolicach 100st.C, w porywach do 110st.C

W międzyczasie, nim przeszedłem na 5W40, zaliczyłem niepotrzebną wymianę pompy oleju... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana oleju na x-cess dalej kontrolka jest ; ////

gibon te moje

x-cess oczywiscie 5w40 ?

to było zapytanie czy napewno zmienił na 5w40 czy może 5w30 bo to ma znaczenie ja sam nie mam x cess tylko x clene ale to praktycznie to samo

hmm olej jest na 100% lepszy od castrola co powiesz na to że poprzedni właściciel lał 10w60 castrola pobór był 1l na 1000km a po mojej zmianie i płukance przepał spadł na jakieś 0,5l na 2000km ?

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiercik być może jest tak jak mówisz dlatego BB radzi mu zrobić raz jeszcze pomiar aby właśnie się upewnić. No olej może nie ma znaczenia co do tego iż błąd mu wyrzuca o za niskim ciśnieniu ale na pewno ma znaczny wpływ na prace silnika i konserwacje część wiem jaki syf miałem w silniku po zakupie a co jest teraz piękny złoty kolor :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...