Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 v6 Asn kontrolka Oil przy 1800 obrotow


Mayday

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zrobiłem juz 1100km silniczek dalej chodzi pięknie nie wiem o co chodzi z tym alladynem bi dalej się zaswieca a wiecie że to denerwujące jest dzisiaj zauważyłem kolejny problem mianowicie temperatura wody mi zchodzi z 90 na 60 potem na 90 a potem na 0 i tak faluje jak by gdzieś styku nie miało i ja rozlanczalo nie wiem czy ma to coś wspulnego z tą kontrolka. Dzisiaj tak myślałem ściągnąć pokrywke od tych przekaznikow pod silnikiem możliwe że doataje się tam woda albo wilgoć co myślicie?. Co do zmierzenia ponownego ciśnienia oleju po zalaniu tego x-cess dzisiaj wieczorem bd wiedział czy to samo czy inaczej :-)

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar zrób jak fabryka nakazuje (opis dałem wcześniej) a potem z ciekawości przy mocno rozgrzanym oleju (105-110st.C).

Wariujący wskaźnik temperatury to najpewniej uszkodzony czujnik temperatury... też tak kiedyś miałem. Albo gdzieś nie łączy wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ten czujnik pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ten jest tylko od stanu chłodziwa czy nie spadło do krytycznego stanu gdzie się znajduje temperatury nie mam pojęcia :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc od przodu między silnikiem a grodzia po lewej stronie.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbierzesz plastikową rurę dolotową (przed przepustnicą) to go będziesz widział, siedzi na rurze i jest zabezpieczony plastikową zawleczką.

Kupuj ori jakby co, mi zamiennik padł jakoś po roku :facepalm:


Jakie ciśnienia ma teraz motorownia na nowym oleum?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być wczoraj szef mnie męczył w pracy nie zdążyłem dzisiaj powinienem sprawdzić to napisze wieczorem :-P jeszcze jedno pytanko co sądzicie o ceramizerach? Przymierzam się do kupna dzisiaj ale nie wiem czy warto proponujcie :-)

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanko co sądzicie o ceramizerach? Przymierzam się do kupna dzisiaj ale nie wiem czy warto proponujcie :-)

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Też jestem ciekaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju na różnych obrotach

800~ - 1.2 - 1.0 bar na rozgrzanym dosyć dobrze

1500 ~ 2.0 bar

2000~ 2.5 bar

2500 ~ 3.5 bar

4500 ~ 4.5 bar

Wszystko jest przybliżone dosyć dobrze nie jestem w stanie utrzymać równych obrotow.

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Bardzo przepraszam że tak zwlekalem ale nie było kiedy nawet do tego zobaczyc praca po 12... a wolałem już sam wkręcić sobie ten zegar w czujnik ciśnienia oleju bo wolę sam być pewny na 100% niż mechanik na 50 ; /

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość dobrze rozgrzany, tzn. do ilu st.C?

80 czy może np. 110st.? A to robi różnicę w płynności oleju... i spadku ciśnienia. Około 80st.C nakazuje procedura :hi:

Z drugiej strony 2.0 bar przy 1500rpm. nie powinno wyzwolić alarmu przez licznik/FIS, bo poniżej 1600-1800rpm stan czujnika oleju jest ignorowany. Ten zresztą ma próg zadziałania 1,2~1,6 bar

Może ktoś grzebał w liczniku VCDS-em i obniżył próg wyzwolenia alarmu ... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 90+ napewno było czujnik nie wyświetla nic poniżej 1600~1800 rpm. Hmm co do tego vcds to chyba w ciśnieniu oleju nic się nie bawiono jedynie z napisem na powitaniu logo bose i skladaniem lusterek a co do zmiany tego progu to konkretnie gdzie się go zmienia w wskaźniki na vcds?.

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Z tego ciśnienia co podałem przy tych stopniach co napisałem jest dobre w miarę czy bardziej negatywnie to wychodzi?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Na dzień dzisiejszy zrobiłem 1700 km odkad zaswieca się ten Oil, silnik chodzi bez zarzutów :-?

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak zachowuje się olej kuchenny na patelni w miarę rozgrzewania się to będziesz miał odpowiedź :wink:

Dobra, mówiąc wprost - wyższa temperatura=niższe ciśnienie.

Także mierzenie ciśnienia przy wyższej temperaturze oleju (która i tak była oceniona na oko...) a następnie porównywanie wyników do wartości określonych w procedurze serwisowej jest pozbawione sensu i wciąż nie daje odpowiedzi na pytanie czy silnik spełnia minimalne wymagania i usterka leży w innym miejscu czy jednak ma problem "mechaniczny" z ciśnieniem.

Tak więc musisz zapiąć kabel i użyć VCDS-a do odczytania jego faktycznej temperatury w misce olejowej podczas wykonywania pomiaru.

Próg pojawienia się komunikatu ustawia się w którymś z kanałów adaptacyjnych licznika, chyba w 35-tym.

PS.

To tak jak z pomiarem ciśnienia krwi u człowieka - nie robi się go tuż po wysiłku a dopiero wtedy, gdy się jest wypoczętym i zrelaksowanym, taka procedura :P



800~ - 1.2 - 1.0 bar na rozgrzanym dosyć dobrze

Hmmm, trochę podejrzanie niskie to ciśnienie na wolnych obrotach mimo wszystko, bo z tego co pamiętam u mnie przy 760rpm i oleju rozgrzanym do 100-102st.C mam 1,3 bar nadciśnienia.

Przy zalecanej temperaturze pomiarowej (80st.C) manometr wskazywał 1,7 bar czyli 0,2 bar więcej niż minimum określone przez fabrykę, zaś przy 2000rpm było 3,5 bar czyli 0,5 bar więcej niż wymagane minimum. Silnik żyje i ma się dobrze, od czasu pomiaru przejechałem już kilkanaście tyś. km. Bez obaw kręcę go do odciny gdy mam na to ochotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać Orlen nie był taki zły :-) wyniki podobne wyszły.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 5W30 wg. moich obserwacji w skrajnych warunkach (katowanie) bardziej się rozgrzewa niż 5W40 i czujnik ciśnienia/FIS potrafi zareagować na krótką chwilę, tak było u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim problem zrobiony wczoraj zauważyłem kune pod samochodem potem zajolem się tym czujnikiem od temperatury rozebralem dolot do kolektora ja ci tu pattze a tu przegryzione kable co wiazce lecą 3 kabelki od czujnika ciśnienia biały i niebieski oraz brązowy wchodzące pod pokrywę rozrządu obok filtra oleju. Dzięki za pomoc pozdrawiam :-)

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie że się udało :wink: może trochę nie potrzebna wymiana oleju ale silnikowi wyjdzie na dobre na pewno :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz rurę dolotowa do przepustnicy na samym środku z tyłu silnika to idzie wiązka gruba po prawej stronie i z pod niej tzn z niej osobno idą 3 kable w szmacie to jeden z nich czarno biały podajze :-)

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...