Mszak Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 Witam Podłączę się pod temat by nie zakładać kolejnego wątku. Mój problem jest bardzo podobny i zaczął się od zmiany pracy silnika na wolnych obrotach. Silnik zaczął drgać i wydobywały się z niego dźwięki stukania zaworów. Po podłączeniu VAGa odczytalem błąd nastawnika łańcuszka rozrządu. Zasiegnąłem wiedzy na ten temat i podstawą okazało się sprawdzenie ciśnienia oleju (jako, iż napinacz jest ciśnieniowy). Wynik okazał się strzałem w dziesiątke. Na mocno rozgrzanymoleju (10 km w trasie + 30 min na postoju) nanometr pokazał 0,5 bara na wolnych obrotach. Przy 2000obr było ok 2 bary. Miska w dół. Smok o dziwo czysty. Miska rownież bez większych nagarów (może poprzedni właściciel już czyścił). Decyzja padła na wymianę pompy. Na montaż poszła pompa Febi. Dodatkowo mechanik sprawdził stan panewek i powiedział, że są ok. Dwie sam widziałem i miały kolor srebrny-matowy, ale z tego co wiem nie wszystkie były wyciągnięte. Po złożeniu wszystkiego do kupy (oczywiście nowy olej i filtr) kolejny pomiar. Ciśnienie na wolnych obrotach wzrosło tylko o 0,2bara czyli wynosi 0,7bara. (Przy 2000obr - 2,5bara). Potrzebuje pomocy w znalezieniu przyczyny tak małego ciśnienia. Może ktoś miał już takie obiawy i wie co następnie powinienem zrobić. W jakich punktach układu smarowania może być tracone ciśnienie wytwarzane przez pompę? Dodam jeszcze, że kontrolka ciśnienie oleju nie zapaliła się nawet na chwile. Olej 5w40 Valvoline synpower, filtr Filtron, przebieg 205kkm, silnik 1.8t BEX. Z góry dzięki za pomoc.
cube75 Opublikowano 25 Maja 2016 Opublikowano 25 Maja 2016 Autko nie mialo robionej zadnej plukanki Ja wiem że co wymianę miało to auto robioną płukankę
Mszak Opublikowano 2 Lipca 2016 Opublikowano 2 Lipca 2016 (edytowane) Witam ponownie, Od ostatniego postu poczytałem sporo i postanowiłem wymienić filtr oleju z Filtrona na MANNa. Kolejny pomiar ciśnienia i zero poprawy. Zastanawiam sie nad zrobieniem płukanki silnika i zalaniem nowego oleju 05w50, choć to tylko półśrodek. Dodane 02.07.2016 Niestety problem powrócił (do przewidzenia). Znów pojawił się błąd nastawnika łańcucha rozrządu. Wymiana oleju i pompy pomogła jedynie na 1000km. Pozostaje mi szukanie przyczyny tak niskiego ciśnienia na wolnych obrotach. Czy możliwe jest, że właśnie ten nastawnik jest uszkodzony i puszcza olej obniżając jego ciśnienie? Edytowane 2 Lipca 2016 przez Mszak
strazak93 Opublikowano 2 Lipca 2016 Opublikowano 2 Lipca 2016 (edytowane) Trzeba było kupić pompę oleju w ASO,i podejrzewam że ciśnienie było by w normie,nie pierwszy to przypadek że zamiennik lubi spłatać figla,w moim przypadku jak napinacz padał i wywalał błędy ciśnienie oleju miałem prawidłowe. Edytowane 2 Lipca 2016 przez strazak93
Mszak Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Dzięki za szybką odpowiedz. Czyli na moim miejscu poszedłbyś w wymianę pompy na ori i narazie olałbys wymianę napinacza? Zawsze to tańsze rozwiazanie niż ten napinacz za ponad 2tys. Tak jak piszesz. Chciałbym najpierw zapanować nad tym ciśnieniem oleju, a pózniej w razie co diagnozować dalej. Update Pompa zmieniona na orginał. Jednak ciśnienie dalej za niskie. 0,7bara. Obstawiam teraz panewki. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zawór wysokiego ciśnienia to jest ten zaworek wbudowany w pompę oleju? Czy jest jeszcze coś poza tym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się