Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nastawnik klimy (N280)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uzupełniłem czynnik w klimie po wymianie silnika nic nie zostało.

Klima nadal nie działa. Wyrzuca błąd N280 zwarcie do masy i zasilania.

Odczyty z VAGa przy załączonej i wyłączonej klimie takie same.

q857ecb6.png

Wtyczka przy klimie wydaje się być ok. Ma ktoś dostęp do schematów gdzie dalej te kable biegną ?

Czy może nastawnik do wymiany lub co gorsza sprężarka ??


Rozwiązałem problem klimy. Okazało się że winna była instalacja i gdzieś na kablu w komorze silnika było zwarcie do masy.

Dla potomnych

Pin numer 1 w zaworze N280 przechodzi przez skrzynkę ECU wtyczką czerwoną 17 pinową pin D5 i potem wchodzi do klimatronika pin D3

Pin numer 2 w zaworze N280 to masa

Opublikowano (edytowane)

Witam. Potrzebuje pomocy ponieważ mam bardzo podobny błąd. Nabiłem dzisiaj lekko klimę (była pusta po wymianie chłodnicy) żeby zobaczyć czy działa (przed wymianą chłodnicy nie działała). No i niestety ECON dalej świeci się cały czas i nie da się wyłączyć. Odczyty mam bardzo podobne obie wartości przy N280 też 0.0. Przy G65 tylko 9,5% ciśnienie 1 bar (to chyba dlatego, że nabiliśmy naprawdę mało tego czynnika. Jest tylko jeden problem w błędach nie wyskakuje nic o N280 tylko właśnie błąd o słabym sygnale G65. Kupiłem już nowy jutro będę miał ale jak czytam forum i wątki o klimie to jest wiele rozbieżnych informacji i zaczynam się martwić (przez te odczyty 0 dla N280), że to na moje nieszczęście sprężarka. Miał ktoś podobny problem lub zna go z innego doświadczenia i jest w stanie mi pomóc?

Pozdrawiam

Dawid

 

Edit:

Jestem po wymianie czujnika i d*pa... Nadal pokazuje jego błąd i po usunięciu zaraz powraca... Ktoś? Coś?

Edytowane przez zniwka
Opublikowano

a od kiedy to nabija się lekko czynnikiem? Albo nabijasz czynnik albo nie, tu nie ma pół środka. W b6 ma być 500gram i wtedy czujnik g65 w temperaturze ok 20 -25 stopni bez włączonego silnika powinien pokazać ok. 4bary ciśnienia. Oczywiście czynnik nabija się tylko do szczelnego układu.

Opublikowano

Witam ponownie. Wczoraj przy przeglądzie i sprawdzeniu instalacji okazało się, że jest nieszczelność na sprężarce... Dość duża bo uniemożliwia ona nabicie takiego ciśnienia żeby sprawdzić czy klimatyzacja działa. I tu moje czy ktoś miał podobny problem? Czy jest możliwość uszczelnienia takiej sprężarki czy raczej tak nieszczelność jest równoznaczna z jej zatarciem? (na kole pasowym nie było czuć żadnych luzów)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...