Siwy21 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Panowie, proszę o pomoc w analizie kilku błędów i diagnozę choroby - niestety i mojego ALT-ka zaczynają dopadać problemy. Od jakiegoś czasu na VAGU pojawiają mi się błędy: 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Po lekturze forum wiem, że problemów mam szukać odpowiednio w termostacie, czujniku G83 i katalizatorze, zgadza się? Od czego zaczynać, czy któryś z błędów może pojawiać się w wyniku drugiego? Błędy da się wykasować jednak po kilkudziesięciu km ponownie wracają. Ciekawe jest jednak, że nie za każdym razem wracają wszystkie wspomniane błędy i nie zawsze w tej samej kolejności. Błąd 16804 powraca zawsze, ale już błąd termostatu i G83 bardzo różnie. Oprócz 16804 najpierw pojawił się błąd termostatu, po kasowaniu błąd zarówno termostatu jak i G83, kolejne kasowanie i termostat, kolejne kasowanie i znów i termostat i G83. Więc jest to bardzo różnie; jedynie błąd kata jest zawsze z nimi. Ale każdy błąd pojawia się oddzielnie, nie wszystkie czy choćby dwa razem, a każdy po jakimś czasie. Dodam, że po kasowaniu błędów i ciągłej jeździe min. 100 km w trasie dwa razy zapaliła mi się kontrolka silnika. Po kasowaniu błędów kontrolka gaśnie. Przy jeździe tylko w mieście check się nie pojawiał. Kody Readiness są wszystkie na zielono. Jeśli chodzi o kata to test przechodzi i kod zmienia się na zielony podczas jazdy, a od razu po kasowaniu błędów kod kata jest czerwony i ręcznie nie mogę wywołać jego testu. Jeśli zaś chodzi o termostat i G83 to podglądając temperatury w grupach 130, 131 i 134 po całonocnym postoju wszystkie temp. są porównywalne, ale już na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe wydają mi się trochę dziwne - temp. G62 = 99 a temp. G83 = 25. Czy nie jest to za duża różnica (patrz poniżej)? Nie chciałbym w ciemno wymieniać wszystkiego po kolei więc proszę o Waszą pomoc. Może dodatkowo jakieś logi by się przydały? Koledzy, podpowie ktoś? Wiem, że się troszkę rozpisałem, ale jak pisałem nie chcę w ciemno wszystkiego wymieniać. Zacząć od G83 czy od razu termostat do wymiany? Jakies logi dokładniej to zdiagnozują?Z katem to raczej typowy problem szeroko opisywany.
fenix47 Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Mam dokładnie to samo. Według mnie wymiana sondy lambda oraz termostatu. Jak poradziłeś sobie z problemem?
Łukasz13 Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Wymiana sondy nic nie da, problemem jest katalizator, trzeba go wymienić na sprawny, ewentualnie wyłączenie błedu kata w sofcie, co do błędu termostatu to albo coś z połączeniem czyli wtyczka lub co bardziej prawdopodobne uszkodzenie cześci elektrycznej w samym termostacie i wymiana termostatu pewnie.
Siwy21 Opublikowano 10 Października 2016 Autor Opublikowano 10 Października 2016 Czujnik G83 wymieniłem, bo to groszowa sprawa i błąd nie wraca. W drugą sondę wkręciłem tuleję i pomogło, bo nie wywala już błędu kata i nie zapala się check. Jedynie teraz po podłączeniu VAG-a po jakimś czasie pojawia się błąd sondy, ale nie zauważyłem żeby coś złego się działo więc mi to nie przeszkadza jak na razie. Za to z termostatem nie robiłem nic, błąd ciągle jest, ale żadnych złych oznak nie ma, wszystkie temp. są prawidłowe więc tak jeżdżę. Wymienię przy okazji jak kiedyś coś trzeba będzie grzebać w aucie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się