Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Błędy termostatu, czujnika G83 i katalizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W dziale diagnostyki nikt nie chce pomóc więc piszę ponownie tutaj. Proszę o Wasze sugestie.

Od jakiegoś czasu na VAGU pojawiają mi się błędy:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Po lekturze forum wiem, że problemów mam szukać odpowiednio w termostacie, czujniku G83 i katalizatorze, zgadza się? Od czego zaczynać, czy któryś z błędów może pojawiać się w wyniku drugiego?

Błędy da się wykasować jednak po kilkudziesięciu km ponownie wracają. Ciekawe jest jednak, że nie za każdym razem wracają wszystkie wspomniane błędy i nie zawsze w tej samej kolejności. Błąd 16804 powraca zawsze, ale już błąd termostatu i G83 bardzo różnie. Oprócz 16804 najpierw pojawił się błąd termostatu, po kasowaniu błąd zarówno termostatu jak i G83, kolejne kasowanie i termostat, kolejne kasowanie i znów i termostat i G83. Więc jest to bardzo różnie; jedynie błąd kata jest zawsze z nimi. Ale każdy błąd pojawia się oddzielnie, nie wszystkie czy choćby dwa razem, a każdy po jakimś czasie.

Dodam, że po kasowaniu błędów i ciągłej jeździe min. 100 km w trasie dwa razy zapaliła mi się kontrolka silnika. Po kasowaniu błędów kontrolka gaśnie. Przy jeździe tylko w mieście check się nie pojawiał.

Kody Readiness są wszystkie na zielono. Jeśli chodzi o kata to test przechodzi i kod zmienia się na zielony podczas jazdy, a od razu po kasowaniu błędów kod kata jest czerwony i ręcznie nie mogę wywołać jego testu. Jeśli zaś chodzi o termostat i G83 to podglądając temperatury w grupach 130, 131 i 134 po całonocnym postoju wszystkie temp. są porównywalne, ale już na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe wydają mi się trochę dziwne - temp. G62 = 99 a temp. G83 = 25. Czy nie jest to za duża różnica (patrz poniżej)?

Nie chciałbym w ciemno wymieniać wszystkiego po kolei więc proszę o Waszą pomoc. Może dodatkowo jakieś logi by się przydały?

ce797d88f28c3057med.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...