rafal9119 Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) Siema zrobiłem wiosenny przegląd klimatyzacji z takiego względu że w tamtym roku klima słabo chłodziła. po wizycie w serwisie i uzupełnieniu czynnika dalej jest to samo. wentylator klimatyzacji właczy sie na 2 minuty i po chwili staje. . co może być przyczyna?? błedy sprawdze jutro i napisze. w serwisie powiedzieli że może być przypchany dławik ale nie wiedzą dlaczego wentylator sie zatrzymuje. i skierowali mnie doi elektromechanika./ Edytowane 7 Maja 2016 przez rafal9119
soulmaster3m Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) Jak nie wiedzą dlaczego wentylator się zatrzymuje to d*pa nich a nie spece od klimy, szczególnie, że grupa vag raczej liczna jest a unikatowych rozwiązań w każdym innym modelu brak, same takie same sprawdzone rozwiązania. Dodam mój tekst z forum passata gdzie problem był z czujnikiem ciśnienia, ale opisaną masz tam sytuację w jakich wentylator staje. Czasem wystarczy poczytać manual aby wiedzieć jak dany czujnik/zawór działa. Jestem na etapie rozwikłania zagadki niedziałania klimy w A4 B5, ale przecież "to to samo" co Passat B5. No klima będzie działać tak samo.U mnie przestała działać, błąd czujnika/zaworu F129, przetarły się przewody, ale po zlutowaniu nie ruszyła. Okazało się, że wentylator nie kręci, więc go wymieniłem na sprawny. Klima dalej nie chłodzi a raczej kompresor nie rusza, więc poszukiwania trwają. Z braku czasu nie miałem kiedy ruszyć z zabawą, ale też niskie temperatury nie pozwolą klimie ruszyć, więc dodam małe info o samym zaworze.Zawór F129 czyli przełącznik ciśnienia układu klimatyzacji ma za zadanie wychwycić poziomy ciśnienia w układzie i na podstawie tego zezwolić lub nie na włączenie kompresora i ew. przełączyć wentylator na drugi bieg.Co do wykręcania czujnika się nie wypowiem, ale z tego co czytałem to można go wymieniać na nabitej klimie bo pod nim jest zaworek nie pozwalający na wyciek czynnika po wykręceniu czujnika. W manualu piszą "Unscrew the switch -F129-; the refrigerant circuit remains closed (valve)."A teraz teoria z manuala.Czujnik ma 4 piny, sparowane 1 i 2 dla badania niskiego i wysokiego stanu ciśnienia oraz 3 i 4 tylko dla wysokiego.=======================================Niskie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2Poniżej 1.2 bar => Obwód otwarty => kompresor wyłączonyPowyżej 1.8 bar => Obwód zamknięty => kompresor włączonyWysokie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2Poniżej 14.5 bar => Obwód zamknięty => kompresor włączonyPowyżej 30 bar => Obwód otwarty => kompresor wyłączony-----------------------------------------------------------------------------Wysokie ciśnienie - czujnik - piny 3 i 4Przy 12.7 bar => Obwód otwarty => wentylator wyłączonyPrzy 16.8 bar => Obwód zamknięty => wentylator włączony=======================================Wnioski:W jakich zakresach ciśnienia co działa to możecie przeczytać sami.Ale można by dzięki temu na krótko samemu symulować działanie kompresora czy wentylatora.Zwierając piny (we wtyczce) 1 i 2 można sprawdzić czy kręci kompresor a raczej czy działa nam komunikacja pomiędzy czujnikiem a klimatronikiem bo to dopiero on wysyła chyba +12V na zielony przewód idący do kompresora a który załącza sprzęgło magnetyczne.No i zwierając piny (we wtyczce) 3 i 4 czy kręci wentylator, również przez klimatronik ponieważ sam wentylator to można sprawdzić dając mu napięcie na wtyczkę. UWAGA! Duża moc wentylatora wymaga grubych przewodów aby podłączyć go na krótko do akumulatora.Jeszcze dodam tłumaczenie z manuala z diagnostyki:Sprawdzenie działania.â Odpal silnik.â Kompresor włączony (ustaw "Auto" na klimatroniku).Jeśli kompresor działa / kręci się:â Odłącz wtyczkę od czujnika.â Kompresor zatrzyma się (Czujnik niskiego ciśnienia -> obwód otwarty)â Wykręć czujnik a podłącz pod wtyczkę.â Kompresor nie kręci (Czujnik niskiego ciśnienia -> obwód otwarty)Jeśli kompresor nie działa / nie kręci się:â Odepnij wtyczkę i zmostkuj piny 1 i 2.â Kompresor działa. / kręci się.Uwagi:â Jeśli kompresor jest włączony po zmostkowaniu to albo ciśnienie w układzie jest za niskie ew. układ jest pusty albo czujnik jest niesprawny.â Jeśli kompresor nie jest włączony i czujnik F129 jest wymieniony jako powód nie działania klimy w blokach pomiarowych, zlokalizuj i sprawdź ew. przerwania przewodów pomiędzy czujnikiem a klimatronikiem. Podaj błędy to będziem drążyć temat. Edytowane 5 Maja 2016 przez soulmaster3m
rafal9119 Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Opublikowano 7 Maja 2016 siemanko sprawdzałem dopiero błedy na vag com i wyskoczył komunikat zbyt dużej ilości błedów. a na polskim vagu mam 4 i to wszystkie ktore były w klimatyzacji.:1345- nie znany kod błedu 21583- nie znany kod błedu 16724-czujnik położenia wałka rozrządu- obwód zbyt duża oporność 17461- nie znany kod błedu. trochę to dziwne bo to nawet nie zwiazane sa z klimatyzacja a w silniku zero błedów. Pomoże ktoś . mechanicy w mojej okolicy nie maja pojęcia .
soulmaster3m Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Łączysz się z modułem HVAC a pokazuje ci błędy silnika no to chyba sam rozumiesz, że nie ma się o czego złapać. Błędy z d*py, więc tak zdalnie to możesz równie dobrze dzwonić do wróżbity Macieja. Nie rozumiem też co to znaczy "za duża ilość błędów". Jak musiałem awaryjnie jechać prawie 100km gdzie po dojechaniu błędów wywaliło 10 czy 11 to mi vagcom ani vcds nie protestował.
rafal9119 Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Opublikowano 11 Maja 2016 Taki komunikat dostalem na vag com. Sprobuje jeszcze raz moze zadziala. Wczoraj zauwazylem ze na wlaczonej klimatyzacji jak wentylator pracuje to wieje bardzo zimne powietrze. Tylko teraz ciekawe dlaczego ten wentylator staje. Musze oddac auto do serwisu skody bo sam to nie wiem gdzie szukac a magicy z moich stron to caly uklad by zmienili A jak sie odpali test wentylatora to on powinien zadzialac czy nie bo u mnie nie startuje. A on dziala
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się