Gienek79 Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Witam, Ostatnio miałem problemy z prawidłowym działaniem silnika. 1,5 roku temu regenerowałem turbinę, kilka miesięcy temu odcinanie turbo wróciło, a po jakimś czasie doszedł nowy problem - dławienie silnika i gaśnięcie przy ruszaniu, brak mocy na niskich obrotach, puszczanie obłoków szaro-czarnego dymu, czasami dziwne warkoty, terkoty, zwłaszcza przy redukcji. Mechanik wyczyścił turbo - pomogło na odcinanie, ale braku mocy i dławienia z dołu nie rozwiązało. Jako kolejny do czyszczenia poszedł EGR - nie pomogło. Kolektor - nie pomogło. Nowy wkład przepływomierza - nie pomogło. I nowy EGR - również nie pomogło. Coś weryfikował z pompą paliwa. Odebrałem samochód nadal niesprawny. Siadłem do forum i po lekturze samodzielnie odłączyłem i zaślepiłem przewód (jak sądzę) z N18 do EGR (ten widoczny od góry, nie wymagający zdejmowania pokrywy silnika). I problem zupełnie zniknął. Zero dławienia, zero bąków z rury, zbiera się tak, że włącza się kontrola trakcji, a tego dawno nie widziałem.Silnik pracuje równo i bez żadnych niestandardowych dźwięków. Z tego co rozumiem, w ten sposób zdiagnozowałem niesprawność zaworu N18. Proszę o potwierdzenie. Dodam jeszcze, że jakieś 5 lat temu miałem identyczny problem i wtedy mechanik prawidłowo go zdiagnozował. Teraz nie poszedł w tą stronę twierdząc, że te zawory nie są tak usterkowe, żeby oryginał z ASO zepsuł się po 5 latach. Pytanie jakie mam, to czy jeżdżenie z zaślepionym przewodem może powodować jakieś usterki na przyszłość? Z góry dziękuje za potwierdzenie lub zaprzeczenie diagnozy i inne uwagi.
raffik Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Powiem ja Tobie że dużo osób na lato zdejmuje z EGRa ten wężyk i go zaślepia ( podobno odcinana w tedy jest praca EGRa) Faktycznie auto lepiej się w tedy zbiera i mniej pali. Na zimę zakładają go ponownie żeby silnik szybciej się nagrzewał. Ale jaki to ma wpływ na silnik to tego ja już nie wiem....??????
Gienek79 Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Nie jestem pewien diagnozy, przypuszczam, że to n18, ale pewności nie mam. Czy poprawna praca silnika po odłączeniu przewodu jednoznacznie wskazuje na n18? Edytowane 9 Maja 2016 przez Gienek79
raffik Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Nie jestem pewien diagnozy, przypuszczam, że to n18, ale pewności nie mam. Czy poprawna praca silnika po odłączeniu przewodu jednoznacznie wskazuje na n18? Ze względu na dużą cenę nowego N18 (350 zł ASO) musiałbyś założyć od kolegi na podmianę. Możesz to zrobić na jakimś miejscowym spocie lub zlocie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się