Kamil Nowik Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Witam serdecznie Pod koniec marca postanowiłem zamienić 1.6 na 1.8T w lpg i tak też zrobiłem. Od właściciela dowiedziałem się, że samodzielnie wymieniał membrany w reduktorze i nie zrobił po tym regulacji i auto lekko zamuliło na gazie oraz zaczęło więcej palić. Przejechałem nim jakieś 300Km, wszystko było w porządku, raz szarpnął na LPG na wysokich obrotach, po czym ten problem zaczął się nasilać, obecnie na dwójce, przy 5k obrotach szarpie niemiłosiernie, im wyzszy bieg tym wcześniej zaczyna szarpac, natomiast są takie dni że potrafie przejechać 30-50km bez problemu, ostatnio zrobiłem trasę 2x100KM bez żadnego szarpnięcia. Nie widzę zależności od temperatury, jeśli już jakaś jest, to wydaje mi się że poprawa jest po tym jak go przegonie na benzynie(rozjeżdzają się mapy na LPG?). Na PB jeździ bez najmniejszych problemów. Pojechałem przed weekendem do gazownika na regulacje, pojeździliśmy z komputerem i gaziarz stwierdził, że ktoś przepałował z chipem, turbina ma doładowanie rzędu 1.1-1.2 bara, z jakichś swoich wyliczeń stwierdził że jest zrobiony pod 200KM i na gazie nie będzie jeździł normalnie póki nie pojade zrobić chipa na 180KM prawidłowo(polecił mi gościa, który bierze za to 8 stów), a druga opcja to znaleźć ori mape na 150KM i wgrać. Mówił o zapętlaniu wtrysków gazu, o opóźnieniach, dokładnie nie powtórze, bo z gazem pierwszy raz mam do czynienia i średnio ten temat ogarniam. W każdym razie zrobił regulację i na moje nic nie pomogła. I tutaj moje pytanie, ponieważ rozmawiałem z mechanikiem który naprawiał ten samochód w tematach że tak powiem pozagazowych i spytałem co o tym sądzi i zgodnie stwierdziliśmy że skoro potrafil na LPG przejechać 300Km bez zająknięcia i teraz zdarza mu się jeździć na LPG też normalnie to gazownik może się mylić. Jakie jest wasze zdanie? I jeśli się myli to gdzie może być pies pogrzebany ? Ten mechanik wspominał hipotetycznie, że może jest to kwestia jakiegoś sterowania turbiną, elektrozaworu czy coś, że te ciśnienie tylko czasem jest tak wysokie i wtedy sprawia na LPG problem.
k232 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Jak reduktor jest zalozony np do 160 km nie wiem jakie tam sa przedzialy miedzy reduktorami a Ty masz czipa na 200 km to jak to ma dzialac? Tym bardziej ze reduktor byl robiony ciul wie przez kogo
Kamil Nowik Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Opublikowano 9 Maja 2016 (edytowane) Po południu napiszę jaki dokładnie reduktor tam siedzi, ale jeśli jest tak jak mówisz, to czy problem nie występowałby przy każdym depnięciu ? W sensie czy byłoby możliwe zrobienie w sumie już ponad 500KM tym samochodem bez problemów ? Ten rzekomy chip, to jest jego domysł, dla mnie nikt o żadnym chipie nie wspominał, żaden tuner tego nie sprawdzał, to teoria gaziarza wysnuta na podstawie ciśnienia na turbinie i jego wyliczenia mocy, którego dokonał jeżdżąc ze mną z laptopem(jest to w ogóle możliwe?) A i po drugie, zapytałem go czy jeśli na PB wszystko jest dobrze, to czy nie mogę po prostu wstawić wydajniejszego reduktora i wtrysków(chociaż mam świeże hany niebieskie) i on stwierdził że przy tak skopanym chipie to i tak nic nie da, że musze zrobić go dobrze na 180KM i wtedy nic nie trzeba wymieniać, temu uderzam tutaj, bo nie widzi mi się wydać 8 pak na chipa, który moim zdaniem może nic nie pomóc, szczególnie że jak spytałem go dlaczego w takim razie czasem jest dobrze to nie potrafił mi odpowiedzieć, ogólnie miałem wrażenie że postawił taką tezę i potem każdą odpowiedź trochę na siłę pod nią dopasowywał Edytowane 9 Maja 2016 przez Kamil Nowik
jacek70 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Pomocne byłyby logi. Wtedy będzie można coś powiedzieć. Wszystko wskazuje na to że jest ubogo.
k232 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Wiesz,z gazem to ciężko cokolwiek ogarnąć tym bardziej ze ktos cos sam wymienial co pojęcia nie ma, ja tez na drugim innym aucie ze zwyklym prostym silnikiem zalozylem nowiutki gaz, przejechane na gazie juz lekko 9k km i dalej szarpie jak sie pedal gazu przyciska, szarpnie i przestaje i takie pierdo**nie kotka za pomocą mlotka a z autem wszystko miodzio, wiadomo komp lpg ze zwyklym kompem musi sie dotrzeć ale to mysle max 5k km .. Chociaz ostatnio zalalem do tego auta gaz ze statoila i tak jak by cos lepiej, ani ja ani osoba ktora uzytkuje to auto od zatankowania na lepszej stacji nie narzeka wiec moze Ty spróbuj zalac cos lepszego ;P
Kamil Nowik Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Opublikowano 9 Maja 2016 Pomocne byłyby logi. Wtedy będzie można coś powiedzieć. Wszystko wskazuje na to że jest ubogo. Logi z kompa od LPG ? To będzie cięzko bo takowym nie dysponuje, a gaziarz pewnie nie da, czy sie myle ? Z vagiem mam w środe sie przejechać z tym drugim mechanikiem, więc z vaga logi moge mieć Wiesz,z gazem to ciężko cokolwiek ogarnąć tym bardziej ze ktos cos sam wymienial co pojęcia nie ma, ja tez na drugim innym aucie ze zwyklym prostym silnikiem zalozylem nowiutki gaz, przejechane na gazie juz lekko 9k km i dalej szarpie jak sie pedal gazu przyciska, szarpnie i przestaje i takie pierdo**nie kotka za pomocą mlotka a z autem wszystko miodzio, wiadomo komp lpg ze zwyklym kompem musi sie dotrzeć ale to mysle max 5k km .. Chociaz ostatnio zalalem do tego auta gaz ze statoila i tak jak by cos lepiej, ani ja ani osoba ktora uzytkuje to auto od zatankowania na lepszej stacji nie narzeka wiec moze Ty spróbuj zalac cos lepszego ;P Testowany był już Orlen, Bp, Statoil i Shell Myślicie że cewki albo świece mogłyby robić taką biede ? Albo jeszcze inaczej, jakie wy macie zdanie na temat tego ciśnienia na turbinie? 1.1 bara, jeśli na benzynie jest wszystko dobrze, a na gazie czasem dobrze, czasem źle, to czy to może być faktyczny powód?
k232 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 (edytowane) Jak na PB jest git to wina leży po stronie gazu, cewkę możesz od kogoś podmienić i sprawdzić bo przy gazie często cewki padają z tego co mi wiadomo Ja się kompletnie nie znam na tym czipowniu ale jeżeli gość sam zmieniał membrany przy reduktorze to nie wróże Ci dobrze, że ten reduktor jest dobry Hmmmm.. wiesz takie lekkie szarpanie to mogą być początki czegoś, będziesz jeździł to jak to będzie coś z reduktorem to co jakiś czas to będzie się nasilać Jedź do gazownika niech jedzie z Tobą i Ci zrobi logi LPG może faktycznie coś pokaże Edytowane 9 Maja 2016 przez k232
Kamil Nowik Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Opublikowano 9 Maja 2016 To nie jest lekkie szarpanie, występuje tylko na wysokich obrotach (5-6tys na dwójce, 3-4 na wyższych biegach) jak masz gaz wciśnięty w podłoge albo prawie, ale szarpanie jest wtedy bardzo duże, trzesie cala buda i nie wkreca sie wyzej na obroty. U gazownika byłem tak jak pisałem w 1szym poście, no i on sie uparł że to ten rzekomy chip jest winny, a konkretniej doładowanie na turbinie
k232 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 To, że się on upierał to jego bajka, żeby Ciebie zbyć.. Zrób logi jak umiesz i sprawdzisz, coś trzeba działać, nikt Ci tu nie odpowie jak byś oczekiwał
Kamil Nowik Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 Tak jak mówiłem, nie mam interfejsu do LPG, a z Vaga jesli to cos da moge jutro wstawic, a z jakiejs konkretnej sekcji ? A i z innej beczki pytanie, zna ktoś może na prawde kumatego gazownika z Białegostoku albo okolic ?
Kamil Nowik Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 Właśnie do niego dzwoniłem i powiedział że nie zajmie sie tą instalacją(AGC- sterownik Zenit) Wie ktoś z was co odpowiada w tym silniku za sterowanie turbiną i jakie daje objawy uszkodzenie? Przepływomierz, jakiś elektrozawór ?
arre Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Kolego poczytaj troche poszukaj... to naprawde nie boli w 1.8T za szarpanie moze odpowiadac milion rzeczy od przeplywomierza cewek swiec zaworu dv na nieszczelnosciach przewodow konczac... zrob logi - tez jest napisane tu na forum jakie a moze ktos CI cos madrego napisze.... na chwile obecna to wrozysz z fusow i tyle
Kamil Nowik Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Opublikowano 17 Maja 2016 Byłem w sobote u podobno najlepszego tunera w Białymstoku i stwierdził że chip jest bardzo dobrze zrobiony, jest wystrojony na blisko 200KM, a szarpanie wynika z tego ze reduktor nie wyrabia, czyli w błąd wprowadził prawdopodobnie gazownik, który powiedział że zmiana reduktora na wydajniejszy nic nie pomoże. I teraz pytanie, jaki reduktor polecacie do takiej konfiguracji ?
arre Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 silver obrobi 200 chyba ze na zapas to golda
Kamil Nowik Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 Temat można zamknac, dla zaineteresowanych, moze ktos ma podobny problem(w co wątpie) przyczyną był regulator ciśnienia paliwa. Był wstawiony 3 barowy, do tego miał nieco uszkodzony oring, w VAGuwywalał błąd adaptacji składu mieszanki, miał dziwne wskazania na korekcjach sondy, po zmianie na oryginalny 4 barowy wszystko jak reka odjał, teraz można prawidłowo wystroić LPG, wcześniej sie nie dało sensownie tego zrobić przez czasy wtrysków, bo i benzynowe się zapętlały
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się