andy 14 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Witam wszystkich i proszę o analizę logów Audi A4 B7 2007r silnik 1.9 TDI BRB (116KM) bez DPF-a.Od jakiegoś czasu stracił na mocy. Przedtem był bardziej dynamiczny, a powyżej 2200rpm dostawał power-a i rwał asfalt z drogi, a teraz jakoś ciężko się zbiera. Auto zapala od pierwszego razu bez względu na to czy jest zimny czy gorący, nie kopci, nie dymi, czasami przy dłuższej jeździe na obrotach ok. 2000 szarpnie przez ułamek sekundy raz lub dwa, a czasami podczas przyspieszania słychać taki dziwny odgłos coś jak „kszy kszy”.Spalanie ma może ciut większe.VCDS nie wyświetla żadnych błędów,Filtr powietrza i filtr paliwa są nowe.Proszę o jakieś sugestie. Poniżej zamieszczam komplet logów. Logi dynamiczne wykonane na 3 biegu. Statyczne:http://vaglog.pl/log_262216.html (grupa: 001-003-004)http://vaglog.pl/log_262273.html (grupa: 007-013)http://vaglog.pl/log_262274.html (grupa: 018-023) Basic setting:http://vaglog.pl/log_262277.html (grupa: 003)http://vaglog.pl/log_262275.html (grupa: 011) Dynamiczne:http://vaglog.pl/log_262218.html (grupa: 001-004)http://vaglog.pl/log_262219.html (grupa: 003-011)http://vaglog.pl/log_262213.html (grupa: 008-010) Logi statyczne z grup 001-003-004 wykonano bez gaszenia silnika po próbach dynamicznych. Po restarcie silnika wyglądają tak: http://vaglog.pl/log_262276.html ( grupa: 001-003-004) Z góry dziękuję i pozdrawiam.
inhosik Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 W kanale 4 rozrząd powinienem chyba być ustawiony na 0 a ty masz -4.9. Chyba że w twoim silnjku jest inaczej
andy 14 Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 W kanale 4 rozrząd powinienem chyba być ustawiony na 0 a ty masz -4.9. Chyba że w twoim silnjku jest inaczej Po wymianie rozrządu przez 2 tyś km było wszystko dobrze. Potem samochód zrobił się przymulony, choć czasem czuję jak po przekroczeniu 2200 obr. dostaje więcej mocy, ale to nie to co było wcześniej.
Jarol Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 W pierwszej kolejności popraw te ustawienie rozrządu. -4,9 to bardzo dużo. Ustaw rozrząd na 0. Auto jest po chiptuningu gdzie był robiony?
andy 14 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) W pierwszej kolejności popraw te ustawienie rozrządu. -4,9 to bardzo dużo. Ustaw rozrząd na 0. Auto jest po chiptuningu gdzie był robiony? Auto kupione w Belgii rok temu. chyba nie chpowane. Rozrząd wymieniony u raczej dobrego mechanika w St. Woli i po wymianie było dobrze. Żadne ustawienia nie były zmieniane. To mój pierwszy TDI więc nie bardzo się na nich znam i w sprawie chiptuningu mogę się mylić. Po czym poznać, że był chpowany? W pierwszej kolejności popraw te ustawienie rozrządu. -4,9 to bardzo dużo. Ustaw rozrząd na 0. Auto jest po chiptuningu gdzie był robiony? Auto kupione w Belgii rok temu. chyba nie chpowane. Rozrząd wymieniony u raczej dobrego mechanika w St. Woli i po wymianie było dobrze. Żadne ustawienia nie były zmieniane. To mój pierwszy TDI więc nie bardzo się na nich znam i w sprawie chiptuningu mogę się mylić. Po czym poznać, że był chpowany? Zmieniłem dziś kąt synchro. na 0,0 i nie mam żadnych zmian poza tym, że autko pali o 1l więcej niż przed zmianą. Możliwe to jest żeby przy tak dużej zmianie kąta nic nie reagował? A może mam jednak coś uszkodzone? Ten dziwmy dźwięk dochodzący czasami spod maski o którym pisałem pochodzi od silnika klapy w kolektorze ssącym -V157. słyszałem go nawet po wyłączeniu zapłonu. Proszę o pomoc, co to może się dziać? Edytowane 15 Maja 2016 przez andy 14
Jarol Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Auto kupione w Belgii rok temu. chyba nie chpowane. Rozrząd wymieniony u raczej dobrego mechanika w St. Woli i po wymianie było dobrze. Żadne ustawienia nie były zmieniane. To mój pierwszy TDI więc nie bardzo się na nich znam i w sprawie chiptuningu mogę się mylić. Po czym poznać, że był chpowany? Doładowanie i dawka paliwa jest podniesiona.
andy 14 Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 (edytowane) Doładowanie i dawka paliwa jest podniesiona. Zmiana kąta synchronizacji na 0,0 nic nie daje. Nie ma kompletnie żadnej reakcji. Silnik odpala na tyk za każdym razem, spalanie na biegu jałowym jak było 0,6 l/h tak jest dalej, ale spalanie na trasie jest o 1l większe. Ten dziwny odgłos dochodzący czasami podczas przyspieszania to odgłos silniczka przepustnicy. Czy to może być przyczyną częściowej utraty mocy? Przed usterką na 2 biegu i bez dodawania gazu auto jechało ok. 30 km/h, a teraz prawie się dławi, a obroty na biegu jałowym są takie jak dawniej (882). Edytowane 19 Maja 2016 przez andy 14
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się