inhosik

Pasjonat
  • Zawartość

    161
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

1 obserwujący

O inhosik

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Artur
    • Lokalizacja
      Warszawa

    Auto

    • Model
      A4 B8
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2008
    • Silnik
      2.0 TDI
    • Kod silnika
      CAGB
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    431 wyświetleń profilu
    1. Pamiętaj ori używka z forum ma większą wartość niż nowa część z serwisu chociaż jest nieduzo droższa :-)
    2. Super :-) jaki komplet sprzęgła zakladaleś? Luk czy sachs? Ori czy sklepowe?
    3. Mechanik stwierdził u Ciebie że to dwumasa. Przed naprawą porozmawiaj z nim czy jest w 100% pewien swojej diagnozy i niech potwierdzi że po wymianie drgannia znikną, najlepiej nagraj rozmowę. Mechaniki lubią po omacku wymieniać pół auta, kasa idzie na to a efektu może nie być. Zapłacisz kupę kasy jak problem nie zniknie wkurzony będziesz jak mechanik powie myślałem że to sprzęgło a teraz myślę że to chyba nie to.
    4. Tu masz film jak rozebrać lampę
    5. Tak czytam po necie i a4 b8 ma system EBV, korektor siły hamowania. System rozkłada siłe hamowania na poszczególne koła tak aby zapobiegać tzw. nurkowaniu przodu przy hamowaniu, czyli dojeżdżając do skrzyżowania auto hamuje w pozycji poziomej, nie nurkuje przód, pewnie dlatego bardziej tył hamuje. Sporo po mieście jeżdżę w korkach i może to jest przyczyna szybszego zużycia tylnych klocków. Może się mylę z moją tezą. EBV (Electronic Breake V) korektor siły hamowania, elektronicznie dopasowuje moc hamowania na poszczególne koła. Współpracuje on z układem zapobiegającym blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS). System EBV zapewnia optymalny podział siły hamowania pomiędzy dwie osie, przednią i tylnią. Dzięki temu stabilizuje pojazd podczas hamowania. System zapobiega nadmiernemu zużyciu się przednich tarczy hamulcowych i ich przegrzewaniu, eliminuje zjawisko „fadingu” czyli wydłużenia drogi hamowania.
    6. Tak z ciekawości w b8 gdzie on sie znajduje?
    7. Klocki równo sie zużyly z każdej strony. Zakladalem klocki przod tył textar
    8. Też tak macie w b8 że klocki z tylu szybciej sie zużywają? Zakładałem kilka miesięcy temu jednocześnie przod i tył nowe klocki, teraz z przodu mam połowę klocków a tył mi się skonczył. Tył mocniej hamuje? Jest jakis regulator siły hamowania przód tył? Wydaje mi sie że jak zatrzymuje sie na skrzyżowaniu to jak samochód już w koncowym etapie staje to bardziej ciągnie tył przy zatrzymaniu.
    9. ta poducha 8K0 199 381 NE katalogowo do b8 2.0tdi nie pasuje, ciężko stwierdzić czy podejdzie do twojego auta, jest zamienna z numerami,: 8K0 199 381 AK 8K0 199 381 DE 8K0 199 381 EM 8K0 199 381 JQ 8K0 199 381 KQ 8K0 199 381 LN 8K0 199 381 NE 8R0 199 381 AK 8R0 199 381 AP 8R0 199 381 H 8R0 199 381 K 8R0 199 381 M 8R0 199 381 S ta poducha jest od silników: AUDI : A4 (8K2, B8) informacja 2.0 TFSI (155 kW ; 06/2008 - 05/2013) 2.0 TFSI quattro (155 kW ; 06/2008 - 12/2015) 3.0 TDI (150 kW ; 11/2011 - 12/2015) 3.0 TDI quattro (180 kW ; 11/2011 - 12/2015) A4 Allroad (8KH, B8) informacja 2.0 TFSI quattro (155 kW ; 04/2009 - 05/2016) 2.0 TFSI quattro (162 kW ; 05/2013 - 05/2016) 2.0 TFSI quattro (165 kW ; 05/2013 - 05/2016) 3.0 TDI quattro (176 kW ; 04/2009 - 01/2012) 3.0 TDI quattro (180 kW ; 01/2012 - 05/2016) A4 Avant (8K5, B8) informacja 2.0 TFSI (155 kW ; 06/2008 - 05/2013) 2.0 TFSI quattro (155 kW ; 06/2008 - 12/2015) 3.0 TDI (150 kW ; 11/2011 - 12/2015) 3.0 TDI quattro (180 kW ; 11/2011 - 12/2015) A5 (8T3) informacja 2.0 TDI (125 kW ; 08/2008 - 03/2012) 2.0 TDI quattro (125 kW ; 08/2008 - 03/2012) 2.7 TDI (120 kW ; 09/2007 - 03/2012) 2.7 TDI (140 kW ; 06/2007 - 03/2012) 3.0 TDI (150 kW ; 10/2011 - 01/2017) 3.0 TDI quattro (155 kW ; 03/2008 - 05/2010) 3.0 TDI quattro (160 kW ; 05/2015 - 01/2017) 3.0 TDI quattro (176 kW ; 06/2007 - 03/2012) 3.0 TDI quattro (180 kW ; 10/2011 - 01/2017) A5 kabriolet (8F7) informacja 2.0 TFSI quattro (155 kW ; 03/2009 - 01/2017) 2.0 TFSI quattro (162 kW ; 03/2012 - 01/2017) 2.0 TFSI quattro (165 kW ; 05/2013 - 05/2016) 2.0 TFSI quattro (169 kW ; 08/2015 - 01/2017) 2.0 TDI (125 kW ; 05/2009 - 03/2012) 3.0 TDI (150 kW ; 10/2011 - 01/2017) 3.0 TDI quattro (160 kW ; 05/2015 - 01/2017) 3.0 TDI quattro (180 kW ; 10/2011 - 01/2017) A5 Sportback (8TA) informacja 2.0 TFSI quattro (165 kW ; 05/2013 - 05/2016) 2.0 TFSI quattro (169 kW ; 08/2015 - 01/2017) 2.0 TDI (105 kW ; 09/2009 - 01/2017) 2.0 TDI (125 kW ; 09/2009 - 03/2012) 2.0 TDI quattro (125 kW ; 09/2009 - 03/2012) 2.7 TDI (140 kW ; 09/2009 - 03/2012) 3.0 TDI (150 kW ; 10/2011 - 01/2017) 3.0 TDI quattro (160 kW ; 05/2015 - 01/2017) 3.0 TDI quattro (176 kW ; 09/2009 - 03/2012) 3.0 TDI quattro (180 kW ; 10/2011 - 01/2017) Q5 (8R) informacja 2.0 TFSI quattro (155 kW ; 11/2008 - ) 2.0 TFSI hybrid quattro (155 kW ; 06/2011 - ) 2.0 TFSI quattro (162 kW ; 05/2013 - ) 2.0 TFSI quattro (165 kW ; 06/2012 - ) PORSCHE : MACAN (95B) informacja 2.0 (185 kW ; 10/2015 - ) 3.0 S (250 kW ; 02/2014 - )
    10. http://allegro.pl/audi-a4-q5-nowa-poduszka-silnika-8k0199381-w-wa-i7087999194.html ja byłem osobiście u nich, za dwie zapłaciłem 490zl, gość ma ok 50szt, nowe oryginalne z datą produkcji 2010-2012, siedziałem z 10 min i wybierałem sobie najświeższą
    11. Nie wiem jak u was w sklepach ale ja byłem w KDT oglądałem poduchę lemfo, nie było na niej żadnych wybitych oznaczeń lemfo, sam odlew aluminium i guma, więc nie wiadomo co to za jakość wykonania. Rok temu miałem audi a3, chciałem kupić poduchę pod skrzynię, w sklepie oglądałem 3 poduchy: najtańszą chińszczyznę, febi, lemfo. Wszystkie wyglądały identycznie, zero wybitych oznaczeń, aluminium wyglądało jakby wyjechało z tej samej prasy, wielu znajomych potwierdza że teraz lemfo to tylko pudełko a w środku jest chinol słabej jakości. Może się mylę ale ja wolałem nie ryzykować prawie 700zł w sklepie za lemfo i bawić się w reklamację
    12. A na biegu wstecznym szarpie? U mie najgorzej szarpało przy cofaniu
    13. Odkrecasz koło, nadkole, podnosisz silnik podnosnikiem delikatnie do góry z tej strony co wymieniasz poduche, odkrecasz 3 śruby w nadkolu od poduchy, odkrecasz 2 śruby na dole od metalowej obudowy poduchy i potem wyjmujesz dołem poduchę. Zakładaj tylko ori z nabitymi numerami audi, żadne lemfo ze sklepu bo jakość wykonania jest w nich do bani. Ja założyłem puduchy 8R0199381C oraz 8R0199381AJ Numery poduch jakie pasują do 2.0TDI: Lewa (z czujnikiem): 8K0 199 381 DA 8K0 199 381 DH 8K0 199 381 EL 8K0 199 381 GQ 8K0 199 381 LE 8K0 199 381 LJ 8K0 199 381 LL 8K0 199 381 LT 8K0 199 381 NL 8K0 199 381 NQ 8K0 199 381 NS 8K0 199 381 PA 8K0 199 381 PF 8R0 199 381 B 8R0 199 381 C 8R0 199 381 E 8R0 199 381 F Prawa (bez czujnika): 8K0 199 381 DB 8K0 199 381 DC 8K0 199 381 KA 8K0 199 381 KD 8K0 199 381 LC 8K0 199 381 LK 8K0 199 381 LR 8K0 199 381 LS 8K0 199 381 NJ 8K0 199 381 NN 8K0 199 381 PD 8K0 199 381 PG 8R0 199 381 G 8R0 199 381 A 8R0 199 381 AJ 8R0 199 381 D
    14. Ori sa firmy zf ale z tego co pamiętam to to samo co lemforder. U mnie objawy szarpania znikneły, zrobiłem z 600km po mieście. Nie znaczy to że u innych osób szarpanie zniknie po wymianie poduch. U mnie były rozsypane na konkrecie i to było powodem, znajomy miał szarpanie w b8 i sprzęgło mu się ślizgało, wymienił tarczę docisk i łożysko oporowe i szarpanie znikneło. Chyba nie ma jednoznacznego lekarstwa na tą przypadłość,
    15. Dzięki :-) sprawdzałem teraz na stronie bennepol, w serwisie kosztuje 49zł, aso przesadziło z ceną :-(