Jump to content

renegat207

Pasjonat
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About renegat207

Informacje

  • First name
    Sylwester
  • Location
    LBN

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Hatchback
  • Year of production
    2002
  • Engine
    1.9 TDI PD
  • Engine code
    AVF
  • Drive
    AWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

267 profile views
  1. Witam wszystkich, od dłuższego czasu walczę z problemem słabego odbioru stacji radiowych i "trzeszczenia" najpierw w ori Concercie II z diversity a teraz w RNS-D. Wymieniłem ten wzmacniacz w lewym boczku lecz to nic nie pomogło, dodam ,że u mnie na postoju jesli nie włącze xenonów radio w miarę odbiera ale, na xenonach też odbiera ale słychać delikatne trzaski czasami. Podłączałem zwykłą antenę taką naklejaną na szybę na próbę i radio nawet dobrze odbierało ale to mnie nie satysfakcjonuje bo musiałbym ciągnąć kabel od nowa i antenę gdzieś schować. Myślałem też żeby wpiąć taką antenę pod ori wzmacniacz tam w boczku tylko problem jest jak połączyć kabel antenowy. Pytanie do forumowiczów jeśli w moim modelu B6 był fabrycznie concert II to czy jest jeszcze jakiś drugi wzmacniacz antenowy od systemu diversity? Podobno w niektórych modelach są te wzmaki gdzieś koło wzmacniacza bose. Ja u siebie posiadam fabryczny bose i chciałem się coś dowiedzieć gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny słabego odbiru i zakłóceń radiowych. Pozdrawiam.
  2. Ja tuner TMC umieściłem w luce kosza tam pod Navi. Zamontowałem prawie wszystkie podłączenia oprócz tego sygnału cofania i navi działa prawidłowo. Antene GPS umieściłem w luce na wprost od licznika pod szybą przednią (antena na magnes). Jeszcze tylko muszę zmienić panel klimy na oryginalny bo dorezałem swój 1 din ale to nie do końca mi się podoba.
  3. Cześć wszystkim, dziś wziąłem się za podłączenie rns-d w A 4 B6 rok modelowy 2003 Avant 1.9 TDI AVF. Jak narazie większość już ogarnąłem ale spotkałem jeden problem chodzi o sygnał cofania u mnie w tej kostce czerwonej T17b 15 nie ma takiego koloru przewodu, szukałem sygnału miernikiem jeśli to plus po włączeniu wstecznego i nie mogłem znaleźć. Do tego pojawia się drugie pytanie wcześniej miałem ori concerta II i ori zmieniane na płyty w schowku w systemie Bose a jak próbowałem odtworzyć muzykę to nie widzi mi tej zmieniarki. Resztę sygnałów z licznika podciagnalem tj. Podświetlenie plus po zapłonie i S.cont. do tego sygn. Galla i abs. Navi załącza się po kluczyku, podświetlenie działa, radio ładnie gra. Navi jeszcze nie uruchamiane bo muszę tuner tmc podłączyć i antenę GPS. Czy ktoś może mi podpowiedzieć dlaczego radio Nie widzi zmieniarki i skąd wziąć sygnal cofania. Tak sobie myślę czy tego sygnału nie można by podpiąć pod wtyczkę B 23 pin 8 ( kolor niebiesko czerwony) modułu centralnej elektryki. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  4. Cześć, dzisiaj trochę spędziłem czasu przy mojej audi a mianowicie też natchnęło mnie żeby zmienić licznik z klasycznego FIS-a na kolor moje auto jest już z roku modelowego 2003 ori był zamontowany licznik 8E0920900K (diesel) postanowiłem zmienić na kolor o nr 8E0920930K (benzyna) z obrotami sobie poradziłem bo zmieniłem mapę obrotomierza i tarcze od diesla i obr. pokazuje prawidłowo. Licznik zaadaptowany (immo i kluczyki) prawidłowo brak błędów ale jest jeden problem nie pokazuje prędkości.. Wiem ,że moim modelu prędkość jest odczytywana z ABS po CAN a w tym liczniku co zamontowałem była brana ze skrzyni po tzw. vss . Podobno da się zmieniając jeden bajt we wsadzie zmienić ustawienie tak, żeby licznik odczytywał prędkość z ABS. Teraz pytanie czy ktoś posiada takową " tajemną " wiedzę i jest się w stanie ją podzielić? Będę bardzo wdzięczny. Dodam, że zapewne biorąc pod uwagę pin outy liczników dałoby się to rozwiązać poprzez doprowadzenie sygnału prędkości z ABS do pinu 5 w zielonej kostce ale nie chodzi mi o takie rozwiązanie.
  5. W końcu udało się rozwiązać zagadkę. Podałem z prostownika masę na masę pojazdu a plusa bezpośrednio na wtyczkę pompki wtedy pompka chodziła tzn. w ten sposób wykluczyłem obwód masy. Potem zapodałem plusa na bezpiecznik nr 28 też do pompki dochodziło znikome napięcie tzn. po przekręceniu zapłonu napięcie zanikało nawet jak zrobiłem zworkę w przekaźniku 395. Szukałem dalej po kolei i okazało się, że było zamontowane zabezpieczenie coś ala odłaczenie pompy paliwa doszedłem do miejsca gdzie to było zamontowane i odciąłem najpierw włącznik , który był sprawny potem bezpiecznik i nadal to samo. Dopiero jak odciąłem przewody za bezpiecznikiem i zmostkowałem pompka zaczęła działać. Jak widać ktoś dał za słabe połączenie przewodów, tak na oko pompka zaciąga około 4-5 Amper ( na tyle wychylała się wskazówka prostownika przy podłączeniu), więc prąd nie taki mały dlatego bardzo ważna jest dobra przewodność szczególnie na stykach i złączkach.
  6. Panowie pomóżcie bo nie mam już pomysłów. Robiłem pomiary tak jak wyżej w wątku i wszystko się zgadza ale pompa paliwa nie działa. O dziwo pojawia się napięcie na chwile ale potem ginie. Podłączałem pompke na krótko do zasilacza i chodzi, więc jest dobra. Na przekaźniku 395 też jest napięcie ale jak podłącze pompke i z nią miernik to napięcie ginie tak jaby było słabe połączenie na przewodach. Spróbuje podać zewnętrzną masę do pompki i zobaczymy czy ruszy. Miałem taki przypadek,że auto zgasło podczas jazdy zdążyłem wyjechać z domu i po 200 m szarpnęło i zgasł silnik nie chce odpalić. Przewody paliwa czyściłem filtr nowy. Po prostu na pompka w baku nie działa. Robiłem zworkę pomiędzy stykami 87 i 30 i też nie chodzi...
  7. Zamieniałem miejscami był jeden pompowtrysk uszkodzony, BIP-y rosły proporcjonalnie do obrotów silnika. Do tego główną przyczyną był wytarty wałek rozrządu szczególnie jedna krzywka , która przetarła szklankę popychacza prawie na wylot. Temat do zamknięcia.
  8. Proszę o analize logów silnika audi A3 ASZ. Dodam,że czyściłem turbine, wymieniałem i ustawiłem pompowtryski i dalej to samo. Auto strasznie kopci podczas przyspieszania i szarpie. Na wolnych obrotach też silnikiem telepie tak jakby miał drgawki. Zrobiłem dziś na zimnym silniku pomiar sprężania i na wszystkich cylindrach około 29 bar więc wszystko wydaje się ok. Oto logi. http://vaglog.pl/log_275550.html http://vaglog.pl/log_275551.html http://vaglog.pl/log_275552.html http://vaglog.pl/log_275553.html Jeśli coś źle zrobiłem to mnie poprawcie dodam ,że walcze z tym od kilku dni i nie mogę dojść o co chodzi. Silnik ma już przejechane 40000 tys ale do tej pory nie było z nim problemu. Dodatkowo kanał 13 0.14 mg/str Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H -0.16 mg/str Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H 0.00 mg/str Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H 0.33 mg/str Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H i 23 32.0 (no units) 70.0 (no units) 48.0 (no units) 46.0 (no units) Pompa vacum zmieniona na Boscha, EGR czysty, gruszka turbiny nowa bo stara była nieszczelna, filtr paliwa nowy KNEHT, kolektor ssący wyczyszczony. Dwumas ma 100 tys. od ost. wymiany. Auto jest po delikatnym sofcie na około 145 KM i od tego czasu przejechane 80 tys. Już nie mam pomysłów pozostało mi sprawdzenie pompy tandemowej i podmiana przepływki. Dodam,że parametry przepływomierza na biegu jałowym są niby ok czyli wartość MAF zadana jest bliska otrzymanej ale jak postoi tak powyżej 1 min. to ta wartość znacząco zaczyna odbiegać z około 250 na 450.
  9. Witam wszystkich. Ostatnio kolega poprosił mnie abym mu zwiększył obroty silnika na biegu jałowym bo ma zbyt niskie. Auto to Audi A4 B7 z 2006 r. silnik 2.0 TDI PD 140 KM. Czy ta procedura czyli 01 silnik -dostęp upoważniony -login 12233- kanał 06 a potem zmiana wartości adaptacji podejdzie do tego modelu? Jeszcze słyszałem o opcji z kanałem 02 w adaptacjach. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam forumowiczów.
  10. Jestem posiadaczem Audi A3 wersji po lifcie silnik 1,9 Tdi ASZ. W wolnym czasie lubię ulepszać swoje auto robiąc ciekawe i przydatne "mody" . Myślę ,że na tym forum też bedzie okazja żeby wymienić się ciekawą wiedzą na temat swoich Audi . Pozdrawiam wszystkich !
×
×
  • Create New...