[ALL B5] Mruga oświetlenie wnętrza

    27 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    mam problem z oświetleniem wnętrza :confused4: Otóż przy zapalonym silniku, po otwarciu drzwi pasażera zaczyna mrugać cale oświetlenie wnętrza (tj lampki w podsufitce z przodu, z tyłu i podświetlanie nóg kierowcy i pasażera). Mruga to wszystko ze stałą częstotliwością i z okolic kierownicy słychać coś jakby załączanie się jakiegoś przekaźnika. Po otwarciu innych drzwi niż przednie pasażera mruganie ustaje i światełka świecą normalnie.

    Może miał ktoś podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny?

    VAG pokazał taki błąd:

    Address 35 -------------------------------------------------------

    Controller: 8D0 862 257 B

    Component: ZV-Pumpe, Funk D12

    Coding: 12865

    Shop #: WSC 06335

    1 Fault Found:

    00991 - Interior Lights

    28-00 - Short to B+

    Domyślam się że gdzieś w drzwiach pasażera jest zwarcie... Ale czy wtedy nie paliłoby bezpiecznika?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witaj kolego mam identyczny problem i równieżnie mogę dojść co jest grane :(( może auta z '99 mają ten problem

    pozdrawiam colak.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    auta z 99 nie maja tego problemu, sluchac pewnie przekaznik, sprawdz czy dobrze siedzi w swoim miejscu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kosiniak a wiesz który przekaźnik i gdzie go szukać? :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    OKI a dokładnie wiesz który jest to przekażnik wiem że są ponumerowane prawdopodobnie oznzczenie składa siez dwuch cyfr jeśli wiesz który to jest byłbym wdzięczny bo nie ukrywam że troiszkę ich tam jest :))

    pozdr..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    szukaj z lewej strony deski, zdejmij boczek i tam masz bezpieczniki i przekazniki.....

    Kosiniak zdjęcie boczka nic nie da, tylko bezpieczniki zobaczy, trzeba zdjąć całą osłonę

    85363036.th.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witaj krzyniek czy wiesz który to będzie przkażnik ???

    Ty widziałeś w moim A4 jak to wygląda :))

    Kiegy robimy spocik w Garwo. ???

    pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym raczej szukał jakiegoś przerwanego kabla co idzie z krańcówki w zamku drzwi pasażera do centralki zamka centralnego.

    Miałem kiedyś coś podobnego że przerwał mi się właśnie ten kabel, gdy otwarło się drzwi to impuls z krańcówki leciał przez żarówkę w drzwiach, gdy doszedł do centralki to centralka wystawiała na ten przewód plusa i lampa sie wtedy zapalała lecz po chwili znów gasła bo jak żarówka świeciła to masa już nie dochodziła do centralki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witaj krzyniek czy wiesz który to będzie przkażnik ???

    Ty widziałeś w moim A4 jak to wygląda :))

    Kiegy robimy spocik w Garwo. ???

    pozdrawiam.

    co do spota to ja od ostatniego razu byłem dwa razy i nic... trzeba czytać wątek!!!

    co do przekaźnika to patrzyłem w etce i nic nie znalazłem i śmiem twierdzić że nie ma takiego przekaźnika i problem leży w okablowaniu, pompce centralnego lub module komfortu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    d4rk napisał:

    gdy otwarło się drzwi to impuls z krańcówki leciał przez żarówkę w drzwiach, gdy doszedł do centralki to centralka wystawiała na ten przewód plusa i lampa sie wtedy zapalała lecz po chwili znów gasła bo jak żarówka świeciła to masa już nie dochodziła do centralki.

    idąc tym tropem to po wyjęciu żarówki z drzwi oświetlenie wnętrza nie powinno się w ogóle załączać po otwarciu tychże drzwi, oczywiście przy założeniu że uszkodzony jest kabel idący z krańcówki do centralki. Dobrze kombinuję? :mysli:

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    wyjęcie żarówki z drzwi nic nie dało.

    jeszcze jedno, w momencie przygasania oświetlenia wyraźnie słychać pstryknięcie przekaźnika gdzieś pod kierownicą

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    d4rk napisał:

    gdy otwarło się drzwi to impuls z krańcówki leciał przez żarówkę w drzwiach, gdy doszedł do centralki to centralka wystawiała na ten przewód plusa i lampa sie wtedy zapalała lecz po chwili znów gasła bo jak żarówka świeciła to masa już nie dochodziła do centralki.

    idąc tym tropem to po wyjęciu żarówki z drzwi oświetlenie wnętrza nie powinno się w ogóle załączać po otwarciu tychże drzwi, oczywiście przy założeniu że uszkodzony jest kabel idący z krańcówki do centralki. Dobrze kombinuję? :mysli:

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    wyjęcie żarówki z drzwi nic nie dało.

    jeszcze jedno, w momencie przygasania oświetlenia wyraźnie słychać pstryknięcie przekaźnika gdzieś pod kierownicą

    Dobrze kombinujesz.

    Więc widocznie masz inny problem, tylko zastanawia mnie jeszcze jedno dlaczego zapalają się wszystkie żarówki świecące na nogi. U mnie zapalają się osobno dla pasażera i dla kierowcy w momencie otwarcia odpowiednich drzwi.

    Masz może zamontowany alarm, może monter coś źle zrobił i źle odseparował drzwi przy pomocy diod kierunkowych, albo po porostu ich nie dal i wszystkie drzwi "skręcił" razem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    oj mój błąd :wink4: zapala się tylko żarówka świecąca na nogi po stronie otwartych drzwi oczywiście. Instalację mam fabryczną, nikt nie grzebał przy niej, tak mi się wydaje :gwizdanie: alarmu też nie posiadam. Dzisiaj znalazłem chwilę i przyjrzałem się problemowi dokładniej.

    Otóż, gdy otwarłem drzwi pasażera oświetlenie zaczęło mrugać, wtedy śrubokrętem zablokowałem zamek (tak jakby drzwi były zamknięte)-oświetlenie zgasło, czyli wszystko poprawnie. Ale gdy pociągnąłem za klamkę-zamek przeskoczył w pozycję otwartych drzwi-całe oświetlenie w aucie świeciło tak jak powinno, nic nie mrugało. Po tradycyjnym zamknięciu i otwarciu drzwi, oświetlenie mruga. Stąd wniosek->uszkodzona krańcówka drzwi pasażera

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wiem że te krańcówki są wadliwe i często się psują, ale zazwyczaj to przestawały całkiem działać.... chyba że tam są jakieś dwie krańcówki z których sygnał musi się pokrywać, bo u mnie jest tak że oświetlenie wewnętrzne działa ok, ale te na nogi wewnątrz po stronie pasażera nie zawsze się zapala...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    krańcówka jest w zamku

    122_bez_tytu_322_u.JPG

    mam nadzieję ze wystarczy tylko przeczyścić styki bo wymiana zamka średnio mi się uśmiecha :confused4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Znalazłem schemat dla tych krańcówek i widać że te krańcówki są podwójne. Posprawdzaj czy masz sygnał z tej krańcówki na tych dwóch kablach...

    BRN/RED i BRN/WHT

    Wydaje mi się że nie pojawia Ci się sygnał na brązowo-białym.

    Bo tak jak już kiedyś pisałem o wyciągnięciu tej żarówki z drzwi bo przez nią może impuls przelatywać, ale niestety to nic nie dało bo jeszcze przed żarówka idzie drugi kabel do oświetlenia na nogi pod schowkiem.

    Spróbuj odpiąć obie żarówki. Tą w drzwiach i pod schowkiem.

    schematbml.png

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, Sorry, że odgrzewam stary temat, ale mam ten sam problem, tylko po stronie drzwi pasażera i chciałem się dowiedzieć, czy doszliście do tego co jest za to odpowiedzialne??

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam znów tak, że tylko od strony kierowcy nie świeci, tzn. jak otwieram drzwi kierowcy oraz pasażera za kierowcą. Wyczyściłem krańcówki, posprawdzałem żarówki i wszystko jest dobrze. Jak otworze drzwi np. kierowcy to miga mi całe oświetlenie auta i słychać jak przekaźnik cyka. Już 2 raz rozbierałem drzwi, czyściłem styki w kostkach i w przekaźnikach. Nie mam pojęcia już co może być przyczyną.

    Krańcówka jest podwójna i jest sprawna, sprawdzałem miernikiem

    Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może być powodem? Może przekaźnik nawala?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, a jeśli można wiedzieć to jakiej częstotliwości jest to mruganie.. Bo jeśli mruga równo - to raczej wątpliwa sprawa aby to była wina złego styku. Może być tak że cewka przekaźnika nie trzyma - po dostaniu napięcia zwiera, światło się zapala, ale na przekaźniku gubi podtrzymanie i gaśnie, ale ponieważ napięcie dalej jest dostarczane wiec znów sie załącza i tak w kółko.. Możliwe że upalone są styki przekaźnika.. ale wtedy raczej powinno zewrzeć i nie puścić, można wyjąć przekaźnik i przeczyścić same styki jeśli są okopcone - ale lepiej wymienić ;) Gdzieś o uszy mi się obiło coś na zasadzie oświetlenia awaryjnego (w przypadku wypadku) czy coś takiego.. Czy wtedy nie będzie światło mrugało? Czy podłączenie vaga i wykonanie testu wyjść coś wykazało? Pozdrawiam[br]Dopisany: 26 Grudzień 2009, 12:17_________________________________________________Chociaż jeśli po otwarciu innych ustaje a wszystko idzie przez jeden przekaźnik to tą opcję można wykluczyć.. :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. U mnie wystąpił podobny "problem" tzn. nie wiadomo z jakiej przyczyny światło w środku samo oświecało się i gasło,dodatkowo po zamknięciu od środka centralnego zamka zaraz sam się otwierał. Rozebrałem boczek drzwi kierowcy, przejrzałem wszystkie kabelki, połączenia, wyciągnąłem mikro włącznik z zamka(nie jest to łatwe,trzeba przedtem odkręcić zamek i wyciągnąć go na zew.) przeczyściłem, ustawiłem blaszki tego mikro włącznika i poskładałem z powrotem. Problem do tej pory nie powrócił :thumbup:

    Kilka dni wcześniej psikałem do zamka WD-40, może ono zalało ten mikro włącznik, dodam jeszcze że nie było żadnych błędów na VAGu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, Sorry, że odgrzewam stary temat, ale mam ten sam problem, tylko po stronie drzwi pasażera i chciałem się dowiedzieć, czy doszliście do tego co jest za to odpowiedzialne??

    Pozdrawiam.

    mikrostyk w zamku drzwi pasażera w moim wypadku :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, Sorry, że odgrzewam stary temat, ale mam ten sam problem, tylko po stronie drzwi pasażera i chciałem się dowiedzieć, czy doszliście do tego co jest za to odpowiedzialne??

    Pozdrawiam.

    mikrostyk w zamku drzwi pasażera w moim wypadku :wink4:

    U mnie po str. kierowcy :cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale skoro u mnie po otwarciu drzwi od razu zaczyna migać to jest sygnał z krańcówki, że drzwi się otworzyły. Miganie jest jednostajne i trwa ok 1 sekunde (1 sekunda świeci, 1 sekunda nie świeci). Najdziwniejsze, że to miga tylko oświetlenie w środku samochodu a nie w drzwiach i pod nogami. Może tam nie dohcodzi prąd i samochód tak daje znać, że np. żarówka jest spalona tak jak szybciej migające kierunki? Wtedy gdzieś jak jest przerwany kabel to widzi tak jakby zarówka była spalona i miga. Może to jest powodem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Najdziwniejsze, że to miga tylko oświetlenie w środku samochodu a nie w drzwiach i pod nogami

    Przyjrzyj się uważnie, żarówki w drzwiach i nad nogami też mrugają tylko z inną częstotliwością, przygasają w momencie cyknięcia przekaźnika :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    właśnie w drzwiach i nad nogami kierowcy w ogóle nie świecą a oświetlenie na suficie mruga. Wydaje mnie się, że coś kablami może być bo centrala na czujnik reaguje i zachowuje się jakby zarówki były popalone bądź prąd nie dochodził do nich

    Sprawdziłem VAGoiem i mam jakiś błąd związany z pompom centralnego. To może być powiązane z brakiem oświetlenia? Poniżej to co mi VAG wywala:

    Address 35 -------------------------------------------------------

    Controller: 8D0 862 257 C

    Component: ZV-Pumpe D12

    Coding: 00000

    Shop #: WSC 06335

    1 Fault Found:

    01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

    35-00 - -

    *********************************************************************************************

    Okazało się, że wtyczka krańcówki nie stykała. Elektrosol psik psik, kilka razy poruszałem i poszło, działa jak powinna :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja również odgrzeje ten temat bo dzisiaj rano również u mnie zaczęło mi włączać się i wyłączać oświetlenie auta po otwarciu drzwi przednich pasażera a przy tym słychać cykliczne cyknięcie przekaźnika pod kierownicą. Dodam, że wcześniej miałem problem tylko z podświetleniem nóg pasażera i lampką czerwoną w drzwiach bo włączały się sporadycznie ale oświetlenie wnętrza włączało się zawsze a teraz kiszka.

    Podejrzewam te mikrostyki w zamku drzwi przednich ale nie mam pewności.

    panowie czy to co napisałem może wskazywać ewidentnie, że do wymiany zamek lub same mikrostyki ?

    Dużo z tym pracy ? bo jak tak patrze na opisy demontażu zamka to zupełnie się w tym gubię.

    Znalazłem taki ładny opis jak wymienić krańcówkę (mikrowyłącznik) w zamku: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_naprawa_podswietlenia_przy_otwieraniu_drzwi-t33380.0.html[br]Dopisany: 27 Styczeń 2011, 22:27_________________________________________________No i niestety wymiana krańcówki w drzwiach nic nie dała, tzn dała tyle, że mam w końcu za każdym otwarciem drzwi zapalające się oświetlenie nóg pasażera i czerwonej lampki drzwi ale niestety cykliczne zapalanie się i gaśniecie oświetlenia wnętrza przy zapalonym silniku występuję nadal a przy tym cyklicznie cyka któryś przekaźnik. Wyczyściłem wszystkie kostki elektryczne pod osłoną od strony pasażera i poddałem się.... na jutro jestem umówiony z auto elektrykiem :( znowu kasę zostawię w obcych łapach... ehhh :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy