Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 (adp) wiatrak klimatyzacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mój przypadek był tu pewnie przerabiany już nie raz ,ale przeszukując forum nie znalazłem odpowiedzi w pełni satysfakcjonującej mnie.Otóż problem polega na tym że kupując auto miałem popsuty wentylator klimatyzacji.dodam że wentylator silnika jest na wiskozie.naprawiłem wentylator,podłączyłem i śmiga ale na pełnych obrotach prawie jak samolot :) .po ponownym odpaleniu klimy wentylator chwilkę kręci się wolno i ponownie przyśpiesza.do wentylatora dochodzą tylko dwa kable.pod podłużnicą mam opornicę nie przyglądałem się jej jeszcze,ale ciekaw jestem czy jest coś jeszcze co decyduje o prędkości pracy wentylatora?dodam że klima działa bez zastrzeżeń.W jaki sposób można sprawdzić czy opornica działa poprawnie? auto 1.6 lpg 97rok.

Opublikowano (edytowane)

Pytasz o to co decyduje o prędkości wentylatora i piszesz, że przeszukałeś forum?

Co ci ta klawiatura złego uczyniła, że takie kłamstwa w nią stukasz?

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Pytasz o to co decyduje o prędkości wentylatora i piszesz, że przeszukałeś forum?

Co ci ta klawiatura złego uczyniła, że takie kłamstwa w nią stukasz?

przeczytałem wiele i jest kilka niejasności które chciałbym żeby ktoś wyjaśnił wprost.a ty tu wyjeżdzasz z tekstem oburzenia.myślałem że forum jest dla wszystkich.

Opublikowano (edytowane)
Popuść lejce bo ci puszczą bypassy. Już na pierwszej stronie gdzieś nie dalej jak 5 tematów pod Twoim masz temat o znajomo brzmiącym tytule.




Wystarczy trochę poświęcić czasu na przeczytanie. ;)

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Czytałem teraz jeszcze raz i uwierz całe popołudnie poświęciłem temu tematowi i nie rozumiem bo w tym temacie jest tylko o bezpiecznikach przekaznikach itd.a co z tą opornicą?bo wiele osób pisze o niej że to ona odpowiada za to czyżby to zły trop.?

Opublikowano
No więc zaczynamy opowieść.
Bierzemy schemat do Audi A4 B5 No.80 czyli Air conditioner with automatic control - without auxliary water pump (From model year 1999)
Wentylator od klimy oznaczony jest jako V7 a przekaźniki od niego, a jest ich najwidoczniej kilka, nie są od razu na tej pierwszej kratce czyli 13 punktowej a głębiej w tyle w tej 8 punktowej.
Czyli jeśli wymieniałeś przekaźnik od klimy to wymieniałeś najprawdopodobniej nie ten :D Bo ten w pierwszej jest chyba od sprężarki.
Do wentylatora wchodzą dwa przewody, jeden idzie prosto do masy a drugi lezie z dwóch źródeł.
Oba źródła są zasilane z bezpiecznika S42 40A w miejscu 19 drugiej kratki.
1) PIERWSZY BIEG (WOLNY) Pierwsze źródło idzie przez N39 czyli rezystor, który ogranicza prędkość wentylatora. Do niego prąd idzie przez przekaźnik J26 (Radiator fan 1st stage relay) umiejscowiony na miejscu 3 tylnej kratki.
2) DRUGI BIEG (SZYBKO) Drugie źródło to przekaźnik J101 (Radiator fan 2nd stage relay) umiejscowiony na miejscu 2 tylnej kratki.
!!!! Uwaga, w schemacie jest chyba błąd bo opisali je odwrotnie !!!!!
I teraz tak. Jeden i drugi przekaźnik muszą być czymś sterowane. Nie steruje nimi plus bo oba dostają stały plus od bezpiecznika S51 5A w miejscu 21 tylnej kratki. Wniosek? Sterowane są masą. Bo tak bezpieczniej.
Z tego co widzę na schemacie to to sterowanie też jest dwojakie. Więc faktycznie ten wentylator może chodzić nie tylko w momencie pracy klimatyzacji, ale też w innych przypadkach.
1) Pierwszy sposób to termo-wyłącznik, który daje masę na przekaźniki. Nie wiem gdzie się znajduje. Ten oznaczony jako F54 steruje pierwszym biegiem a F18 steruje drugim. Oczywiście oba są w jednej obudowie.
2) Drugi sposób to odpowiednio:
2.1) Dla pierwszego biegu masa idzie od E87 (Control and display unit for air conditioner) czyli klimatronik.
2.2) Dla drugiego biegu masa idzie z F129 pin 3, przelot masy przez pin 4 (Air conditioner pressure switch) czyli ten zawór co jest wkręcony w chłodnicę klimy.
Uwaga!!! Piny 3 i 4 na zaworku F129 to masa, piny 1 i 2 to plus. NIE MIESZAĆ ICH!!!

.

Powodzenia ;)

Może podpowiem.

Opornica czy jak to tam sobie nazywają to właśnie ten REZYSTOR.

Opublikowano
No więc zaczynamy opowieść.
Bierzemy schemat do Audi A4 B5 No.80 czyli Air conditioner with automatic control - without auxliary water pump (From model year 1999)
Wentylator od klimy oznaczony jest jako V7 a przekaźniki od niego, a jest ich najwidoczniej kilka, nie są od razu na tej pierwszej kratce czyli 13 punktowej a głębiej w tyle w tej 8 punktowej.
Czyli jeśli wymieniałeś przekaźnik od klimy to wymieniałeś najprawdopodobniej nie ten :D Bo ten w pierwszej jest chyba od sprężarki.
Do wentylatora wchodzą dwa przewody, jeden idzie prosto do masy a drugi lezie z dwóch źródeł.
Oba źródła są zasilane z bezpiecznika S42 40A w miejscu 19 drugiej kratki.
1) PIERWSZY BIEG (WOLNY) Pierwsze źródło idzie przez N39 czyli rezystor, który ogranicza prędkość wentylatora. Do niego prąd idzie przez przekaźnik J26 (Radiator fan 1st stage relay) umiejscowiony na miejscu 3 tylnej kratki.
2) DRUGI BIEG (SZYBKO) Drugie źródło to przekaźnik J101 (Radiator fan 2nd stage relay) umiejscowiony na miejscu 2 tylnej kratki.
!!!! Uwaga, w schemacie jest chyba błąd bo opisali je odwrotnie !!!!!
I teraz tak. Jeden i drugi przekaźnik muszą być czymś sterowane. Nie steruje nimi plus bo oba dostają stały plus od bezpiecznika S51 5A w miejscu 21 tylnej kratki. Wniosek? Sterowane są masą. Bo tak bezpieczniej.
Z tego co widzę na schemacie to to sterowanie też jest dwojakie. Więc faktycznie ten wentylator może chodzić nie tylko w momencie pracy klimatyzacji, ale też w innych przypadkach.
1) Pierwszy sposób to termo-wyłącznik, który daje masę na przekaźniki. Nie wiem gdzie się znajduje. Ten oznaczony jako F54 steruje pierwszym biegiem a F18 steruje drugim. Oczywiście oba są w jednej obudowie.
2) Drugi sposób to odpowiednio:
2.1) Dla pierwszego biegu masa idzie od E87 (Control and display unit for air conditioner) czyli klimatronik.
2.2) Dla drugiego biegu masa idzie z F129 pin 3, przelot masy przez pin 4 (Air conditioner pressure switch) czyli ten zawór co jest wkręcony w chłodnicę klimy.
Uwaga!!! Piny 3 i 4 na zaworku F129 to masa, piny 1 i 2 to plus. NIE MIESZAĆ ICH!!!

.

Powodzenia ;)

Może podpowiem.

Opornica czy jak to tam sobie nazywają to właśnie ten REZYSTOR.

no dobrze ale napisz mi kolego jeszcze może to głupie i nie znam wszystkich fachowych określeń ale o co chodzi z tymi kratkami?2kratka 3 kratka.rezystor zwany dalej opornicą dostaje prąd z przekaznika ale czy to przekaznik bezpośrednio moze być odpowiedzialny za to że po chwili od razu przeskakuje na wysokie obroty?

Opublikowano

dzięki za schemat. po patrze w przekaznikach może nawala ten przekaznik od 1 biegu.


dzięki za schemat. po patrze w przekaznikach może nawala ten przekaznik od 1 biegu.

jedyny który przychodzi mi do głowy ,to czujnik wkręcony w chłodnicę na samym dole,on jest na trzy kable.

Opublikowano

Nie robiłem mu zdjęć, ale jeśli wchodzą w niego brązowy, brązowo/czarny i czerwono/szary to ten.


I na bank działa to tak, że póki temperatura jest w pewnych wartościach to nie włącza dodatkowego wiatraka, jeśli ją przekroczy to daje pierwszy bieg czyli ten przez opornik a jeśli jest jeszcze wyższa to daje na drugi bieg czyli z pominięciem opornika.

Inna sprawa ma się z włączoną klimą, wtedy to zawsze daje drugi bieg.

Opublikowano

to znaczy ,że jak włączam klime to wentylator ma pędzić na drugim biegu.? :kwasny:

Opublikowano

"A po trzecie primo ultimo" tak, tak i jeszcze raz tak. Więc to już chyba siódme tak.

Opublikowano

"A po trzecie primo ultimo" tak, tak i jeszcze raz tak. Więc to już chyba siódme tak.

ok.to wychodzi że u mnie wszystko wporządku,tylko jakoś brak logiki dla mnie ,że po włączeniu klimy ma być od razu 2 bieg.przecierz czasem auto zimne jest itd..dzięki bardzo

Opublikowano (edytowane)

Na upartego to możesz poszukać tutaj:

http://workshop-manuals.com/audi/

powinno być opisane działanie albo tego wentylatora albo tego czujnika i wtedy dowiesz się w jakich temperaturach on startuje.


.

Nie wiem dlaczego nie mogę znaleźć dla mojego 1.8T, ale

======================================================================================

Dla 4-cylinder engine (2-valve) jest

Radiator fan thermal switch -F18-

Switching temperatures:

Stage 1

on: 92 ... 97 °C/

off: 84 ... 91 °C

Switching temperatures:

Stage 2

on: 99 ... 105 °C/

off: 91 ... 98 °C

======================================================================================

w TDI wartości dla F18 i F54 mają się tak:

Radiator fan thermoswitch -F18/ -F54

Switching temperatures:

1st stage:
On: 92...97 °C
Off: 84...91 °C

2nd stage
On: 99...105 °C
Off: 91...98 °C

======================================================================================

a4-5425.png

Edytowane przez soulmaster3m

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...