kiedrus Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Witam. Szukałem na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem Niedawno kupiłem auto i jestem po wymianie kompletnego rozrządu itp.Odkąd auto wróciło od mechanika to jednego dnia rano nie mogłem otworzyć auta z pilota. Napięcie na aku 7V.Aku podmieniłem na inny używkę i tydzień było okej aż do dziś.Rano to samo, na aku 8,5V.. Podłączyłem prostownik, odpaliłem. Ładowanie bez obciążenia 13,8V a na włączonych światłach 13,5V.Nie mam pewności czy ten akumulator jest dobry czy nie ale ładowanie nie powinno być gdzieś w granicach 14,3-14,5 ?Po dojechaniu do pracy i zgaszeniu auta napięcie na aku 14,8V a po 15 minutach 14,51V.. Wygląda jakby aku nie trzymało albo coś go rozładowywało..Dodam, że raz jak siedziałem w środku dłuższą chwilę z wyjętym kluczykiem to pojawił się dziwny dźwięk i po włączeniu podsufitki swiatło zaczęło migac.. Po przekręceniu kluczyka i wyjęciu było już ok.Jutro jadę do elektryka żeby posprawdzał pomierzył ale chciałbym też wiedzieć jak samemu to sprawdzić przed zakupem nowego aku..Jak zdemontować alternator? Trzeba zdejmować cały przód czy jest na to jakiś patent? A4 B6 1.9 TDI 101 KM.Proszę o szybkie odpowiedzi
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Możesz zrobić tak że zdjąć jedną kleme z aku i podłączyć ją przez multimetr, sprawdzisz w ten sposób ile auto zużywa prądu stojąc.
kiedrus Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 Możesz zrobić tak że zdjąć jedną kleme z aku i podłączyć ją przez multimetr, sprawdzisz w ten sposób ile auto zużywa prądu stojąc. A mógłbyś powiedzieć jak dokładnie to zrobić? Którą klemę i co na multimetrze ustawić? Z góry dzieki
uosiek Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Możesz zrobić tak że zdjąć jedną kleme z aku i podłączyć ją przez multimetr, sprawdzisz w ten sposób ile auto zużywa prądu stojąc. A mógłbyś powiedzieć jak dokładnie to zrobić? Którą klemę i co na multimetrze ustawić? Z góry dzieki Zdejmujesz dowolną klemę, wpinasz szeregowo multimetr (jedna sonda do klemy, druga do akumulatora) i ustawiasz na mierzenie amperów w największym zakresie. W miarę możliwości schodzisz z zakresem na coraz dokładniejsze.
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Dokładnie tak jak kolega wyżej. Może masz radio niestandardowe i pobiera prąd na podtrzymanie lub jakieś wyposażenie dołożone. Może też zwarcie robić gdzieś, może sie kabelki przetarły w drzwiach albo coś
karaluch8 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Lub odłącz aku na noc, i sprawdź z rana.
kiedrus Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Byłem na szybko bo pada i.. Zdjąłem kleme - polaczylem tak ja wyzej i jakos tak odruchowo włączyłem na mierzenie Volt i pokazywalo normalnie 12,56. Nie powinno chyba tego pokazywac jak dotykałem klemy minusowej a drugim końcem minusa na aku czy się mylę?Potem sprawdziłem ampery.. Najniższa skala u mnie to 20. Najpierw pokazywalo 0,81 a potem spadlo na 0,58. To dobrze czy duzo?Radio i wszystko inne mam oryginalne i nic nie było więcej grzebane przy elektryce.Dodam że wydaje mi się że czasami mi nie gaśnie podświetleniu od awaryjnych. Może to od tego? Edytowane 16 Maja 2016 przez kiedrus
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Tak pokazywało bo sie obwód zamknął, i normalnie zmierzyłeś napięcie ( zapewne było niższe niż bezpośrednio na baterii) A ponad pół ampera to dość sporo sądzę że za dużo. Może ten przełącznik pierniczy od awaryjnych
kiedrus Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Tak pokazywało bo sie obwód zamknął, i normalnie zmierzyłeś napięcie ( zapewne było niższe niż bezpośrednio na baterii) A ponad pół ampera to dość sporo sądzę że za dużo. Może ten przełącznik pierniczy od awaryjnych No wlaśnie wróciłem do domu i pozamykałem auto i 10 min pózniej byłem sprawdzić i caly czas sie pali.. Co steruje tym podswietleniem? Moduł komfortu? Właśnie wróciłem i dalej się świeci. Wie ktoś co tym steruje? Czytam inne forum i znalazłem że to od jakiegoś czujnika skrętu z modułem.. Wie ktoś może co to? Edytowane 16 Maja 2016 przez kiedrus
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się