Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Świergoczący" dźwięk przy gwałtownym dodaniu gazu, turbo?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dobrze słychać na pierwszym filmie i to jest ten dźwięk co był u mnie. Na moje to nie napinacz ani nic z tych rzeczy. Bo gdybym to był napinacz to by na ciepłym waliło i chodziłby jak diesel. A u Ciebie tego nie ma i u mnie też nie było.

Myślę że to nieszczelność w okolicach turbo/kolektor.

Większość sugeruje się tym brzeczeniem przy odpaleniu ale to "norma" i nie o ten dźwięk chodzi.

Opublikowano

też tak miałem w czasach gdy w układzie gościł zatkany katalizator

Opublikowano (edytowane)

Wytargałem turbinke z auta, troche sie namęczyłem bez kanału. Byłem u gościa który zajemuje się takimi sprawami i który wcześniej mówił mi że to może byc peknieta turbina, kolektor albo uszczelka. A więc turbina nie ma pęknięć na zewnątrz, wirniki są chyba OK, w środku są jakies drobne pekniecia ale mowil mi że to niby norma. Kolektor wytargany też i również zero pęknięć, uszczelki wszystkie też wyglądają na nienaruszone, jedna midzy turbo a kolektorem na rozwarswienie miejscowe. Jedyne co mnie zastanawia to, że gdy odkręcałem kolektor, kilka śrub na jednym cylindrze bardzo łatwo się odkręcało, tak jakby wgl nie były dobrze przykręcone. Wrzucam film gdzie postarałem się nagrać jak to wszystko wygląda.

I takie ważne pytanie, składając wszystko do kupy rozumiem, że uszczelki muszą być nowe ale kupować ori Audi czy w jakiejś hurtowni zamienniki? Znam ceny z ASO: wydech-turbo 70zł, turbo-kolektor 20zł, kolektor-blok silnika 50zł.

Edytowane przez tom5151
Opublikowano

Witam. Moja audi ma identyczne bolączki co twoja. Po odpaleniu kilka kilometrów slychac taki dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu. Jutro może pojutrze wyciągam turbo do sprawdzenia. Napisze jakie efekty.

Opublikowano

no ciekawy jestem czy uda się znaleźć przyczynę. Ja obstawiam uszczelki. Natomiast wydaje mi się, że luzy na wirniku już trochę duże...

Opublikowano

Miałem bardzo podobny dźwięk w Opolu Signum, przyczyną była zerwana szpilka od strony kolektora wydechowego, ale piszesz ze rozbierales więc to odpada. Efektem ubocznym był smród spalin w kabinie na włączone klimatyzacji. Pojechałem wymienić uszczelke i okazało się, że to szpilka i cały kolektor wpadal w rezonans.

via Nexus6@Tapatalk

Opublikowano

no ciekawy jestem czy uda się znaleźć przyczynę. Ja obstawiam uszczelki. Natomiast wydaje mi się, że luzy na wirniku już trochę duże...

Ciężko jakoś mi się odnieść bo wiele turbin w rękach nie miałem, jedynie na uczelni taki nowy pokazowy silnik i tam nawet byly troszke luzy na boki. Tutaj osiowych nie ma, jedynie na boki troszkę są. Jade jeszcze dzisiaj do tego mechanika ze wszystkimi gratami, tzn turbo, kolektor i uszczelki niech powie co mysli. Jak nic nie znajdzie to zamawiam w aso uszczelki i montuje.

Opublikowano

uszczelki możesz kupić w zamienniku spokojnie

Opublikowano

Byłem u niego z kolektorem i uszczelkami, powiedział że powierzchnia kolektora musiała się odkształcić jeśli na jednym cylindrze śruby były luźniejsze, no i w jednym miejscu widać jakby uszczelka mniej dociskała. Także teraz planowanie kolektora i będziemy myśleć dalej.

Opublikowano

+nowe uszczelki i powinno być okey

Opublikowano

Kolektor wyrownany, pan Zbyszek mowil ze byl kur**sko krzywy :D, uszczelki zamowione - zamienniki z fischera i victora reinza. Pan Zbyszek ;D mowil tez żeby sprawdzic czy teraz wydech nie bedzie "ciągnął" turbiny i kolekora w inna strone :o mysle ze jest na tyle elastycznie zamocowany ze sie dostosuje do nowego ułożenia.

Jeszcze jedno wazne pytanko, orientuje sie ktos jakim momentem przykrecac nakretki od kolektora? Jesli to pomoze to nakretki sa ma klucz 12mm. Bo te nakretki od turbiny na 17mm to 30Nm znalazlem w "sam naprawiam"

Opublikowano

Witajcie. U mnie temat ogarniety. Okazało się że winowajcą był luźny kolektor wydechowy. Nie wyciągałem turbo, pierwsze co dokreciłem śruby i nastała cisza. Tak czy tak czeka mnie wyciagniecie kolektora żeby wymienić uszczelki. Pozdrawiam

Opublikowano

Witajcie. U mnie temat ogarniety. Okazało się że winowajcą był luźny kolektor wydechowy. Nie wyciągałem turbo, pierwsze co dokreciłem śruby i nastała cisza. Tak czy tak czeka mnie wyciagniecie kolektora żeby wymienić uszczelki. Pozdrawiam

+nowe uszczelki i powinno być okey

Cześć właśnie dzisiaj udało mi się rozwiązać problem :D Tak jak kolega Matikrotek napisał, winowajcą jest kolektor wydechowy. Ja może trochę dalej poszedłem bo wyjąłem turbo i kolektor. Turbinę przy okazji sobie pooglądałem jak wygląda, a kolektor obczaiłem, że coś nie tak, bo jak go odkręcałem na jednym cylindrze ( tym od strony szyby) śruby bardzo łatwo się odkręciły :o Kolektor zabrałem do gościa, który planuje głowice, zerknął i powiedział, że jest strasznie krzywy i splanował mi powierzchnię styku z blokiem oraz tą drugą, która łączy się z turbawką. Potem dokupiłem nowe uszczelki, wyczyściłem powierzchnię, dokręciłem na krzyż dynamometrem i złożyłem resztę do kupy. Zajęło mi to trochę czasu, bo robiłem takie coś pierwszy raz ale dało się zrobić bez kanału, pod blokiem :-)

Koszty jakie poniosłem:

- 100 zł planowanie kolektora

- 21 zł klucz 17mm z oczkiem pod kątem - przydaje się do odkręcenia śrub turbo-katalizator

- 15 zł klucz 17 oczkowy dwustronny wygięty - przydaje się do odkręcenia jednej śruby tej najbliżej silnika łączącej kolektor-turbo

( te klucze musiałem kupić ponieważ tu w bloku nie mam praktycznie narzędzi, wszystko leży w domu)

- 30 zł uszczelka pod kolektor-blok silnika Victor Reinz

- 20 zł uszczelka turbo-katalizator Fischer

- 12 zł uszczelka kolektor-turbo Fischer

- 55 zł zawór odmy, który przez przypadek połamałem chcąc wyjąć wąż :facepalm:

Opublikowano

no i gitara!

Opublikowano

Przepraszam za odkop, ale mam to samo i zastanawiam się czy pilnie zabrać się za to czy moze poczekać. Zaobserwowalem to jakoś 3 miesiące temu.

I jest przez to jakis spadek mocy czy po prostu sam świst?

Opublikowano
4 godziny temu, Marcin Lipiński napisał:

Przepraszam za odkop, ale mam to samo i zastanawiam się czy pilnie zabrać się za to czy moze poczekać. Zaobserwowalem to jakoś 3 miesiące temu.

I jest przez to jakis spadek mocy czy po prostu sam świst?

Jeśli nie masz casu tego rozbierać to póki co włóż łapki tam gdzie kolektor i spróbuj podokręcać śruby mocujące. Może to wystarczy :) 

Opublikowano
W dniu 9.07.2018 o 11:40, Marcin Lipiński napisał:

Przepraszam za odkop, ale mam to samo i zastanawiam się czy pilnie zabrać się za to czy moze poczekać. Zaobserwowalem to jakoś 3 miesiące temu.

I jest przez to jakis spadek mocy czy po prostu sam świst?

Z ciekawości zapytam, czy problem rozwiązany? Mam podobnie i u mnie, ale myślałem że to po wywaleniu kata i wstawieniu DP tak się dźwięk zmienił przy bucie bo lepszy przepływ i tak ma być. Sprawdzales te śruby na kolektorze? 

Opublikowano
1 minutę temu, rafiki5 napisał:

Z ciekawości zapytam, czy problem rozwiązany? Mam podobnie i u mnie, ale myślałem że to po wywaleniu kata i wstawieniu DP tak się dźwięk zmienił przy bucie bo lepszy przepływ i tak ma być. Sprawdzales te śruby na kolektorze? 

Jakoś nie miałem zbytnio chęci i czasu się za to zabrać. U mnie tak jak u autora słychać to tylko do osiągnięcia odpowiedniej temperatury (1-2min). Jeżeli u Ciebie cały czas taki świst jest, to masz większy luz od nas.

Jutro może logi zrobię i jak będzie wszystko ok, to nie będę tego tykać póki co. Na wiosnę będę robił przygotowania pod stage 2, to wtedy się zajrzy wszędzie żeby wszystko szczelne było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...