Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Proszą o analizę błędów


v8quattro

Rekomendowane odpowiedzi

witam i prosze o pomoc .posiadam a4 2.5 tdi 1999r avant dzisiaj podczas jazdy autko mi zgasło i nie chce zapalić . po zdiagnozowaniu silnika wyskoczyły następujące błędy 01318 i 01268 prosze o pomoc co te błędy oznaczają i jak można do tego się zabrać gdzie spojżeć gdzie dotchnąć co sprawdzić i jak ewentualnie co wymienić innych błędów nie było. pozdrawiam i z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i dzięki za podpowiedzi już wiem że 01318 - Sterownik w pompie wtryskowej-J399 a drugi to 01268 Nastawnik objętości-N146 , a moje autko i tak nie zapala po skasowaniu błędów i jestem w kropce w tym temacie bo diesel jest dla mnie jak OBCY.Sprawdziłem połączenia wydaje się być wszystko ok bezpieczniki ok . a może podczas tej usterki poprostu się zapowietrzył i teraz dlategonie mogę go zapalić tylko nie mam pojęcia jak się do tego tematu zabrać bądzicie wyrozumiali to mój pierwszy diesel może ktoś wie jak krok po kroku odpowietrzyć 2.5 tdi v6. z góry dziękuje.[br]Dopisany: 05 Grudzień 2008, 18:36_________________________________________________znalazłem proces odpowietrzania i pompa odpowietrzona ale na wtryski to ciśnienie słabe zastanawia mnie jakie wartości powinny być na pinach we wtczce na pompie jest tam kostka z sześcioma pinami czy ktoś wie jakie wartości powinny być pomiędzy poszczegulnymi pinami .[br]Dopisany: 06 Grudzień 2008, 00:18_________________________________________________witam ponownie i odgrzewam temat .a więc częściowo się wyjaśniło autko zostało odprowadzone do servisu audi i co nic więcęj jak padnięta pompa vp 44 koszt lepiej na forum nie pisać bo śmiech ale jak ktoś ciekawy to prosze (cena 1935 funtów z robocizną hihihi dobre) a więc trzeba się samemu zabrać za tę pompę .pytanie które mnie gnębi to czy można pompe wyjąć bez rozpinania rozrządu i ewentualnie czy można podpasować od innego modelu np.180kM v6 oczywiście czy lepiej zostać przy orginalnych parametrach a może ktoś poleci z allegro coś sprawdzonego lepiej kupić po regeneracji czy może używke kogo polecacie pozdrawiam.autko to oczywiścia audi a4 1999r silnik afb 150kM v6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis dzieki "Piotrusiowi" z AKP

Demontaż pompy VP 44

1. Zdemontuj rurę łączącą kolektory ssące.

2. Odepnij przednie pokrywy / osłony paska rozrządu

3. Ustaw silnik w okolicach napisu OT (widocznego przez otwór wlewu oleju na wałku rozrządu) - tak aby mozna było założyć blokadę pompy (naturalnie nie musisz dysponować profi-blokadą - wystarczy dopasowany śrubokręt krzyżakowy lub "coś" w tym kształcie).

4. Poluzuj rolkę napinającą pasek pompy - ale zgodnie ze sztuką, czyli zluzowanie nakrętki kontrującej wyłącznie przy zablokowaniu imbusem ośki (w przeciwnym razie może nastąpić poluzowanie śruby regulacyjnej od ośki i urwanie rolki np. po kilkuset kilometrach)

5. Zaznacz kierunek obrotów paska zębatego

6. Wykręć 3 śruby z koła napędzającego pasek pompy i zdejmij je

7. Wyjmij pasek pompy

8. Poluzuj, a najlepiej całkiem zdemontuj uchwyty spinające rurki wysokiego ciśnienia.

9. Wykręć pokolei rurki ciśnieniowe - zaczynając (po stronie pompy) od górnych, potem środkowych", a na końcu "dolnych". Każdą odjętą rurkę oznacz markerem zgodnie z numeracją cylindrów (lub własną).

10. Wykręć śruby drążone od rurek zasilającej oraz powrotnej paliwa ("od strony" filtra paliwa).

11. Wyjmij plastikowy łącznik znajdujący się pomiędzy lewą i prawą osłoną paska rozrządu.

12. Wykręć śruby przytrzymujące osłony paska rozrządu do pompy wtryskowej.

13. Wykręć 4 śruby trzymające pompę do blku silnika. UŻYWAJ TYLKO SUPERDOPASOWANYCH IMBUSÓW - w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że śruby (jedna lub nawet wszystkie) ani drgną, a drążone gniazda na klucz imbusowe zrobią się okrągłe ... .

14. Przed ponownym montażem pompy do silnika zaopatrz się w ASO w odpowiednie pierścienie uszczelniające przewody zasilania i powrotu (te od strony filtra paliwa).

15. Montaż powinien przebiegać w odwrotnej kolejności lecz tylko do pewnego momentu, ponieważ pompę należy starannie odpowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego to mi bardzo ułatwi zdjęcie pompy.nawet wczoraj się do tego przymierzałem gdy ku mojemu zdumieniu ukazał się dziwny widok .po ustawieni rozrządu na zero pokryły mi się znaki namalowane wcześniej przez kogoś kto zmieniał rozrząd i pokazał mi się napis ot we wlewia oleju ale na pompie dziwny widok ktoś zaznaczył markerem dwa punkty lecz zupełnie ni pokrywające się ze sobą przesunięte o jakieś 3 do 4 ząbków w lewo .dla upewnienia zapytam tak ponieważ nie jestem biegły w silnikach diesla punkt do zablokowania pompy powinien się znajdować centralnie na godzinie 12 czy dobrze myśle.u mnie tak niebyło była jakaś godzina 10 ta. raczej wielki błąd .czy przez takie coś może ulec uszkodzenie pompy.jak myślicie i jakie skutki może mieć tak przestawiona pompa. dzięki za podpowiedź napewno wykorzystam

[br]Dopisany: 11 Grudzień 2008, 20:24_________________________________________________A więc sprawa wyjaśniona pompa jest padnięta .Pompa została wymieniona na drógą taką samą i autko śmiga jak wcześniej .Ale pytanie zostaje co zostało uszkodzone w pompie prawdopodobnie elektronika czy zna ktoś jakie powinny być oporności między poszczegulnymi pinami i jak ewentualnie sprawdzić co mogło się popsuć pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...