Michal94 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 (edytowane) Witam Od dłuższego czasu zaczęło mocno ślizgać się sprzęgło od 2tyś rpm w mojej a4 b6 1.9 tdi 130km, po jakimś modzie z bardzo mocnym dołem - duży moment przy niskich obrotach. Dwumas uważam że jest w bardzo dobrej kondycji, nic nie wibruje a biegi wchodzą bardzo płynnie, ruszanie z miejsca też przebiega bardzo płynnie a pedał bierze z dołu podłogi. Dziś zdemontowałem skrzynie biegów (5 biegowa), moim oczom ukazało sie zmęczone już kompletne sprzęgło Valeo a dmumasa z Luka. No i teraz mam kilka pytań. 1. Czy przy wymianie kompletnego sprzęgła trzeba również wymieniać dwumase nawet jak jest w dobrej kondycji ? Raz kolega mechanik pamiętam jak mówił że trzeba, ponieważ dwumsa ułożyła, spasowała się pod stare sprzęgło, bez jego wymiany dwumas padnie po killku tyś km. Ja bym został przy tym dwumasie co siedzi pod względem bardzo dobrej jego kondycji. Jakie jest wasze zdanie ? 2. Czy konieczna jest wymiana uszczelniacza skrzyni biegów skoro nie widać tam żadnych wycieków ? 3. Jakie polecacie sprzęgło przy moim modzie silnika? Ja zastanawiam się nad zestawem kpl. sprzęgła Luk'a. 4. Czy śruby imbusowe trzymające sprzęgło trzeba przykręcić po zastosowaniu kleju do połączeń gwintowych, czy może być bez ? Czy to samo tyczy również śrub trzymających półosie do skrzyni ? 5. Zamiast zużytych śrub torx można zastosować śruby o tej samej długości z łbem sześciokątnym ? Myślę że nie robi to żadnego znaczenia. Po zdjęciu skrzyni dokładnie widać jak cały prawy bok silnika(str. od turbo) jest "zarzygany" olejem. Od samej góry po sam dół. Sprawdzałem wszystko co sie dało, wycierałem do sucha i nic. Stawiam chyba na turbo. bo wąż elastyczny jak i cały układ dolotowy jest zabrudzony takim właśnie olejem. Tarcza sprzęgłowa była cała tłusta w tym oleju, myślę że po wymianie na nową problem z czasem może powrócić - będzie się ślizgać przez tłusty olej. Proszę o radę jak zdiagnozować taki wyciek. Z moich oględzin wykluczam, uszczelkę pokrywy zaworów, vacumpompe, uszczelniacz wału silnika i skrzyni biegów, egr zimą został zaślepiony bo właśnie zaczynał lać takim olejem, teraz jest tylko mokry. Edytowane 26 Maja 2016 przez Michal94
pyra111 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 1 Ja wymieniłem same sprzęgło bo też ślizgało i jest ok, więc myślę że mechanik troche wyolbrzymia.
Michal94 Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Opublikowano 24 Maja 2016 No i jak tak uważam tym bardziej że w moim przypadku dwumas i sprzęgło nie są od tego samego producenta i też jakoś to jeździło, a auto mam dopiero rok czasu.... Poczekam na opinie innych. Długo już jeździsz z takim zestawem ?
pyra111 Opublikowano 24 Maja 2016 Opublikowano 24 Maja 2016 (edytowane) A cos z 4 miesiace temu, co do sprzegła to obić je i bedzie znosiło 400Nm bez problemu, dużo info jest już na forum użyj szukajki Edytowane 24 Maja 2016 przez pyra111
Michal94 Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Opublikowano 26 Maja 2016 (edytowane) Wczoraj wykręciłem turbosprężarkę. Cały układ dolotowy jest w oleju. Stawiam że to ona że puszcza olej i chlapie po całym silniku, a luzy na wirniku wg. mnie ma za duże na dodatek turbina zawsze mi głośno "gwizdała". Luz tak jak na tym filmiku: Po wykręceniu kolektora dolotowego i egr, środek cały w oleju. Jutro stawiam ją do regeneracji. Myślę że to ona mogła by być przyczyną dymienia na niebiesko przy zimnym silniku. Edytowane 26 Maja 2016 przez Michal94
eryczek93 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Hej widzę, że problem u Ciebie podobny jak u mnie. Rozebrane do wymiany jednej rzeczy a okazuje się, że zamiast jechać na wakacje to odłożony hajs trzeba włożyć w auto - tyle rzeczy do naprawy. Za bardzo z mechaniki Ci nie pomogę bo jestem w tym trochę słaby, ale mam dobrych szwagrów Co do sprzęgła mogę Ci podpowiedzieć. Jeśli dwumasa jest okej to po co wymieniać - drogie to cholerstwo ponad tysiaka kosztuje. Z resztą ludzie często dwumase regenerują i zakładają na używane sprzęgło i jakoś to wszystko chodzi. Co do momentu ja mam założone ori sprzęgło luka + obiłem kevlarem na skoczylasa w Warszawie, bo tak doradzili mi koledzy z forum. Mam program 165HP 350Nm na tym samym motorze jak ty i żadnego ślizgu. Co prawda max moment mam koło 2300/2400 ale jest bardzo łagodna krzywa i polecam tobie taką konfigurację również. Jak masz jakieś pytania to wal
Michal94 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2016 (edytowane) Turbo okazało się mieć porysowany wirnik -zanieczyszczenia w oleju. Cała kompletna regeneracja 700zł u znajomego. Teraz nic a nic nie słychać turbiny, zero gwizdania czy szumu. Nowe sprzęgło daje rade, nic się nie ślizga. Skrzynia bez zmian, begi wchodzą lekko. Pedał sprzęgła chodzi bardzo lekko beż żadnych oporów i bierze z samego dołu. Miną tydzień od naprawy i narazie przy silniku nie widać śladów oleju. Dolnej pokrywy silnika jeszcze nie zakładam, będę obserwował czy są jakieś wycieki itp. Cała naprawa przebiegła bez poważnych problemów zgodzie z książką "sam naprawiam". Takim ciężkim problemem było samo wsuniecie skrzyni w wieloklin oraz przeplatanie i przykręcenie metalowego przewodu turbo reszta to już wszystko na spokojnie idzie . Uwaga przy jego odkręcaniu, przewód możn łatwo ukręcić ! A co do niebieskiego dymienia przy rozruchu zimnego silnika dolej mi to nie zniknęło. Z czasem będę szedł w stronę głowicy - uszczelniacze na pompkach lub na zaworach. Edytowane 5 Czerwca 2016 przez Michal94
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się