Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bixenon skrętny w A4 B7 - adaptacja, sprawdzenie i kodowanie


PiterEL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Znalazłem temat przy okazji szukania rozwiązania problemu z moim Seatem Exeo ST z 2009r, 2.0 TDI 143KM.

Dowiedziałem się od sprzedającego, że model ma skrętne ksenony (aczkolwiek nie skręcały)

Dostałem do samochodu urządzenie  TESTER DIAGNOSTYCZNY VAG

Zacząłem zgłębiać temat i trafiłem na ten post. Zrobiłem wszystko jak napisał DOMARIO

W dniu 26.05.2016 o 21:51, domario napisał:

Musisz wejść w sterownik 55-zasięg świateł ,potem adaptacje -10 wybrać kanał 20 i zmienić wartość z 0 na 1 test i zapis gotowe będą skręcać :banan:

i po wyjściu z menu adaptacja, ustawiony został parametr "1". Po wyjściu ze wszystkich menu urządzenia, faktycznie ksenony skręcają.

Problem wraca po przejechaniu już kilkudziesięciu metrów.

Odpalam, stojąc na odpalonym silniku, kręcąc kierownicą światła skręcają. Następnie ruszając i powoli jadąc również, wystarczy że kawałek dłużej pojadę, chwilkę szybciej i zatrzymam się znowu, ksenony przestają reagować na ruchy kierownicy. Po podłączeniu do OBD ponownie VAG'a i wchodząc w zasięg świateł/adaptacje/kanał 20 - znowu wartość jest na 0..

Czy ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać?:)

Pzdr wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2019 o 20:26, papierm napisał(a):

Witam. 

Znalazłem temat przy okazji szukania rozwiązania problemu z moim Seatem Exeo ST z 2009r, 2.0 TDI 143KM.

Dowiedziałem się od sprzedającego, że model ma skrętne ksenony (aczkolwiek nie skręcały)

Dostałem do samochodu urządzenie  TESTER DIAGNOSTYCZNY VAG

Zacząłem zgłębiać temat i trafiłem na ten post. Zrobiłem wszystko jak napisał DOMARIO

i po wyjściu z menu adaptacja, ustawiony został parametr "1". Po wyjściu ze wszystkich menu urządzenia, faktycznie ksenony skręcają.

Problem wraca po przejechaniu już kilkudziesięciu metrów.

Odpalam, stojąc na odpalonym silniku, kręcąc kierownicą światła skręcają. Następnie ruszając i powoli jadąc również, wystarczy że kawałek dłużej pojadę, chwilkę szybciej i zatrzymam się znowu, ksenony przestają reagować na ruchy kierownicy. Po podłączeniu do OBD ponownie VAG'a i wchodząc w zasięg świateł/adaptacje/kanał 20 - znowu wartość jest na 0..

Czy ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać?:)

Pzdr wszystkich.

Czy udało Ci się rozwiązać problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2019 o 20:26, papierm napisał(a):

Witam. 

Znalazłem temat przy okazji szukania rozwiązania problemu z moim Seatem Exeo ST z 2009r, 2.0 TDI 143KM.

Dowiedziałem się od sprzedającego, że model ma skrętne ksenony (aczkolwiek nie skręcały)

Dostałem do samochodu urządzenie  TESTER DIAGNOSTYCZNY VAG

Zacząłem zgłębiać temat i trafiłem na ten post. Zrobiłem wszystko jak napisał DOMARIO

i po wyjściu z menu adaptacja, ustawiony został parametr "1". Po wyjściu ze wszystkich menu urządzenia, faktycznie ksenony skręcają.

Problem wraca po przejechaniu już kilkudziesięciu metrów.

Odpalam, stojąc na odpalonym silniku, kręcąc kierownicą światła skręcają. Następnie ruszając i powoli jadąc również, wystarczy że kawałek dłużej pojadę, chwilkę szybciej i zatrzymam się znowu, ksenony przestają reagować na ruchy kierownicy. Po podłączeniu do OBD ponownie VAG'a i wchodząc w zasięg świateł/adaptacje/kanał 20 - znowu wartość jest na 0..

Czy ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać?:)

Pzdr wszystkich.

Witam> Może ma ktoś pomysł bo mam EXEO , xenony skrętne ale nigdy od kiedy auto mam nie skręcały. U mnie kanału 20 nie ma o którym pisze kolega post wcześniej. Nie wiem czemu. Na testach xenony przy pomocy VCDS skręcają natomiast podczas jady nie widzę aby wiązka światła skręcała. Teraz mam lampy po liftingu z ledami. ALe dalej tak samo. Może jest jakiś magik co ogarnia temat i wie co aktywować aby skręcały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Przełącznik świateł musi być w pozycji "Auto" aby funkcja strętna działała podczas jazdy.

Tak mam zrobione.
U mnie tego kanału nie ma 20 co piszą wcześniej. Dziwi mnie że w konfiguracji auta są skrętne xenony a od kiedy auto kupiłem jako 4 latka to nie działają. Moduł AFS jaki mam to 5M0 907 357D H04 S0144
Nie wiem czy soft jest za stary nie wiem. ALe skoro fabryka wypuściła auto to przecież w sterownik powinien działać poprawnie....
A gdzie jest ogólnie ten moduł schowany/zamontowany ?

Edytowane przez PiterEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć pełny autoscan.

Wieczorem jak wrócę do domu. A gdzie mogę znaleźć opis kodowania tego modułu bo nigdzie nie ma opisów....

Edytowane przez PiterEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

W podpowiedziach w vcds.

No właśnie z tego co pamiętam tam nie ma podpowiedzi i kieruje do wejścia na stronę ross-tech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Są tylko masz klona:wink:

W klonach nie ma częsci podpowiedzi tak uważasz ? Czyli nie dojdę co zakodować i jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałby ktoś, kto ma taki sam model auta i sterownik, zdjęcie ze swojego sterownika AFS wrzucić. Pod warunkiem, że sczytane oryginalnym VCDSem. Innej możliwości sczytania etykiety nie ma, bo etykiety są szyfrowane i zostają rozszyfrowane dopiero po połączeni się interfejsu z danym sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...