cinek88 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Jak w temacie- nie mogę rozgryźć tego mechanizmu, a nie chcę niczego na siłę ruszać.
rav Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 A czemu chesz wymieniać same póra. Nie łatwiej będzie wymienić całe wycieraczki. ?
Madas Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 A czemu chesz wymieniać same póra. Nie łatwiej będzie wymienić całe wycieraczki. ? jak całe ?? po co wymieniać ramiona?? wystarczy pióra wycieraczek...
cinek88 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2008 Pióra już nie zbierają, natomiast ramiona są OK. Nie mogę tylko odczepić od nich tych nieszczęsnych piór
rav Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 A czemu chesz wymieniać same póra. Nie łatwiej będzie wymienić całe wycieraczki. ? jak całe ?? po co wymieniać ramiona?? wystarczy pióra wycieraczek... Hmm. Pod pojęciem pióra wyczieraczek rozumię same gumowe elememty. I stąd chyba to nieporozuminie A po za tym tak się zastanawiam czy gdybyś sprzedawcę poprosił o wycieraczki do szyb to zaproponował by Ci je razem z ramionami. ?? ??
hornet Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Koledze raczej chodziło o pióra a nie gumki
lukaszr Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Jak masz wycieraczki łamane czyli te XTRM (a patrząc po roczniku auta to raczej tak) to masz taki duży plastik mocujący - musisz podnieść ramię i trzymając je drugą ręką bardzo mocno pociągnąć plastik jakbyś chciał go zerwać z ramiona wycieraczki. Zatrzask puści i pióro schodzi w dół z takiego jakby trapezowatego gniazda.
domelq Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 To zależy jakie masz systemy czy Bosch czy Valeo. Jesli Bosch to ciężko bo tajm zbrojenie gumy jest w jej środku Jesli Valeo to jak się przyjrzysz to masz na zewnątrz 2 blaszki konstrukcyjny i gumę. Jest kilka takich punktów, gdzie jest podgięta blaszka na wycieraczce i podtrzymuje usztywnioną gumę. Ogólnie te gumy się wyciąga z wycieraczki ciągnąc w kierunku wzdłużnym. Trzeba troszkę więcej siły użyć w momencie jak traficz na te zagięcie. Ale zasada jest taka, że się po prostu ciągnie tą gumę z tymi blaszkami
agart Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Przerabiałem to miesiąc temu.Zależy jaki masz rocznik autka.Jeśli masz wycieraczki VM-211 to na piórze jest taki przycisk , naciskasz i wycieraczka wychodzi nic nie trzeba ciągnąć bardzo prosty sposób
zibi66 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Jesli masz wycieraczki typu AERO takie jak ja tzn.po podniesieniu ramienia" wyginaja sie jak luk " :> to na koncu ramienia jest zatrzask ktory trzeba przesunac w bok od ramienia i gotowe,po wymianie robisz odwrotnie.Powodzenia
cinek88 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2009 Mam opory przed ciągnięciem ich na siłę. Wygląda to tak: Mam odgiąć ten zatrzask "na chama"?
zibi66 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 nie odginaj tego zatrzasku tylko przesun sama koncowke w lewo stojac przodem do auta,jak ja przesuniesz mozesz wymienic pióro jak to zrobisz przesun z powrotem i gotowe.Powodzenia
cinek88 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2009 Dzięki za odpowiedzi. Ta końcówka jednak za cholerę nie chce się przesunąć w żadną ze stron, a szczególnie w lewo; no jak audi kocham, może jest jakoś zablokowana? Będę musiał na spota podjechać, aż wstyd
zibi66 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 hmmm,no juz nie wiem jak ci to wytłumaczyc to prosta czynnosc moze masz te koncowki zabrudzone i nie chcą sie ruszyc.Sprobuj podniesc ramie spryskaj koncowke WD 40 i po chwili przesuwaj koncowke ku gorze /na podniesionym ramieniu/ lub jesli bedzie na szybie przesun sama koncowke tak jak bys chcial wydluzyc ramie.Juz jasniej nie potrafie ci tego opisac.
cinek88 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2009 UDAŁO SIĘ! Miałeś rację kolego, dzięki Wystarczyło tylko "trochę" mocniej pociągnąć. Zatrzask jakby się "zapiekł"; pewnie pióra od nowości Temat można zamknąć
cichy83 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Sorki, ze po udanej operacji pisze dopiero, ale tez ostatnio wymienialem u siebie wycieraczki i taka sugestie mam. Oryginalne BOSCH-a kosztuja 80 pln, nieoryginalne, firmy nie pamietam, niebieskie pudeleczko, grafitowe piorka, testowalem w 3 poprzednich autach i dzialaly super, najdluzej mialem je 1,5 roku (bo nigdy dluzej jednego auta nie mialem :wink4:i caly czas dzialaly jak nowe. Problemem jest sposob mocowania, audi wymyslilo sobie, ze tylko boscha pasuje, ale polak potrafi. Po wymontowaniu wycieraczek, odginamy blaszki na jednym z koncow (z jednej strony blaszka w srodku gumy jest bardziej gruba) trzymajace sama gume i ja wyciagamy, to samo z nowa, wymiana gumek, na koniec zaginamy te metalowe malutkie obejmy trzymajace gume z metalowym piorem (dla pewnosci z obu stron sciskamy nieco). Czas pracy jakies 15 min, a 60 peelenow w kieszczeni, a wycieraczki dzialaja tak samo a moze i lepiej niz ori, (bo faktycznie grafitowe sa chyba, rece brudza troche). Generalnie 80 pln to nie sa jakies straszne kwoty, ale mimo wszystko, po co?
Horas91 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witam, Przepraszam, że odgrzewam temat ale mam takie o to mocowanie piór wycieraczek Samochód z 2002 roku, teraz pytanie czy takie pióra będą pasować? http://allegro.pl/item1081770226_nowe_wycieraczki_bosch_twin_audi_a4_b6_2000_2003.html Jeśli tak to w jaki sposób pióra te wymienić? stary samochód miał coś a'la haczyk a tu czarna magia dla mnie
SKIBA29 Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Ja także, mam takie same mocowanie i szukam, takich wycieraczek z tym mocowaniem.
martinus Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Mam opory przed ciągnięciem ich na siłę. Wygląda to tak: Mam odgiąć ten zatrzask "na chama"? Panowie, jakie modele np. na allegro będą odpowiednie do tych mocowań typu "aero" jak wyżej w cytacie ? Bo kupiłem Bosch AeroTwin A933S, pasowanie jest okej, ale nie mam do nich jakiegoś podobnego w ori zamykania plastikowego ? Ori znów kosztują prawie 200zł, więc jak tu zaradzić ? Konkretne modele są czy jak ? Jak się nie da to trudno, aso będzie.
Matisline11 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Powiedzcie szybko jak zdjac ten zastrzask na zdjeciu wyzej , jak go odzielic od ramienia wycieraczki ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się