Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa napinacza paska wielorowkowego 1.8 20V ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zdarza się że napinacz paska wielorowkowego zużywa się w taki sposób że jego rolka nie „leży” na pasku całą swoją szerokością tylko połową szerokości. Powoduje to że pasek szybko się zużywa, robi się rowek na środku paska i może on zostać przecięty. Na zdjęciu widać jak napinacz pracował tylko połową rolki, a druga połowa jest ciemna. Strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie napinacz się „rozszedł”.

ZDJ1.jpg

Nie trzeba wtedy od razu kupować napinacza, można to naprawić w prosty sposób. Ja zrobiłem to tak: zamontowałem napinacz do imadła i odkręciłem środkową śrubę.

ZDJ1_5.jpg

ZDJ2.jpg

Założyłem tam podkładkę o wymiarach: średnica zewnętrzna 28,5 mm; średnica wewnętrzna 15mm; grubość 2 mm.

ZDJ3.jpg

ZDJ4.jpg

Przykręciłem śrubę i napinacz znów jest sprawny.

ZDJ5.jpg

Edytowane przez wojtek79
Opublikowano

Ja gdy poszedłem z tym do mechanika, to powiedziano mi ze ktoś kiedyś wsadził napinacz od innego modelu i dlatego pasek idzie tylko połową rolki :-D

Opublikowano

Wrzuć proszę zdjęcia tego napinacza który rzekomo był od innego modelu. Chciałbym go zobaczyć.

Opublikowano

Wrzucę za jakieś 2 dni, jak będę w domu :-)

Opublikowano (edytowane)

Ja mam problem z tym napinaczem. Polega on na tym, że napinacz jakby drży delikatnie na biegu jałowym i podczas ruszania (kiedy silnik dostaje obciążenia) lub przy włączaniu klimatyzacji w upalny dzień. Zawsze towarzyszy temu irytujące "chrobotanie". Wizualnie wygląda to tak, jakby napinacz nie napinał do końca i opierał się obudowie takim jakby ząbkiem (w czewonym kółku). Gdy drży - ten ząbek uderza w korpus i wydziela się ten brzęczący dźwięk.

Najbardziej daje się to we znaki podczas uruchamiania zimnego silnika. On jest sterowany olejem?

Da się temu jakoś zaradzić, jakoś naciągnąć ten napinacz?

 

20170527_191022.jpg

Edytowane przez Wloczykij555
Opublikowano

na alternatorze jest sprzęgło czy stałe koło?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przyznam że nie wiem. Podejrzewasz, że alternator może dawać za duży opór?

Opublikowano

Jak jest sprzęgło to w momencie kiedy się psuje to daje właśnie objawy drżenia i hałasowania napinacza.

Opublikowano

Może faktycznie coś alternatorem jest nie tak, często po dopaleniu świeci mi się kontrolka braku ładowania akumulatora. Gaśnie dopiero po przegazowaniu. Przyjrzę się temu, dzięki za naprowadzenie! :)

Opublikowano

tez mialem takie objawy i brak ładowania i winne było to sprzegielko na alternatorze

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

może być tez łożysko ale to się okaże jak obadasz alternator

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 27.05.2017 o 19:28, Wloczykij555 napisał:

Ja mam problem z tym napinaczem. Polega on na tym, że napinacz jakby drży delikatnie na biegu jałowym i podczas ruszania (kiedy silnik dostaje obciążenia) lub przy włączaniu klimatyzacji w upalny dzień. Zawsze towarzyszy temu irytujące "chrobotanie". Wizualnie wygląda to tak, jakby napinacz nie napinał do końca i opierał się obudowie takim jakby ząbkiem (w czewonym kółku). Gdy drży - ten ząbek uderza w korpus i wydziela się ten brzęczący dźwięk.

Najbardziej daje się to we znaki podczas uruchamiania zimnego silnika. On jest sterowany olejem?

Da się temu jakoś zaradzić, jakoś naciągnąć ten napinacz?

 

20170527_191022.jpg

Możesz nagrać i wrzucić dźwięk tego grzechotania? Coś mi mechanik też wspominał, że za niedługo będę musiał wymienić ten właśnie napinacz..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...