wojtek79 Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 (edytowane) Zdarza się że napinacz paska wielorowkowego zużywa się w taki sposób że jego rolka nie „leży” na pasku całą swoją szerokością tylko połową szerokości. Powoduje to że pasek szybko się zużywa, robi się rowek na środku paska i może on zostać przecięty. Na zdjęciu widać jak napinacz pracował tylko połową rolki, a druga połowa jest ciemna. Strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie napinacz się „rozszedł”. Nie trzeba wtedy od razu kupować napinacza, można to naprawić w prosty sposób. Ja zrobiłem to tak: zamontowałem napinacz do imadła i odkręciłem środkową śrubę. Założyłem tam podkładkę o wymiarach: średnica zewnętrzna 28,5 mm; średnica wewnętrzna 15mm; grubość 2 mm. Przykręciłem śrubę i napinacz znów jest sprawny. Edytowane 26 Maja 2016 przez wojtek79
ARTek/_/\_\ Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 Ja gdy poszedłem z tym do mechanika, to powiedziano mi ze ktoś kiedyś wsadził napinacz od innego modelu i dlatego pasek idzie tylko połową rolki :-D
wojtek79 Opublikowano 3 Października 2016 Autor Opublikowano 3 Października 2016 Wrzuć proszę zdjęcia tego napinacza który rzekomo był od innego modelu. Chciałbym go zobaczyć.
ARTek/_/\_\ Opublikowano 11 Października 2016 Opublikowano 11 Października 2016 Wrzucę za jakieś 2 dni, jak będę w domu :-)
Wloczykij555 Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 (edytowane) Ja mam problem z tym napinaczem. Polega on na tym, że napinacz jakby drży delikatnie na biegu jałowym i podczas ruszania (kiedy silnik dostaje obciążenia) lub przy włączaniu klimatyzacji w upalny dzień. Zawsze towarzyszy temu irytujące "chrobotanie". Wizualnie wygląda to tak, jakby napinacz nie napinał do końca i opierał się obudowie takim jakby ząbkiem (w czewonym kółku). Gdy drży - ten ząbek uderza w korpus i wydziela się ten brzęczący dźwięk. Najbardziej daje się to we znaki podczas uruchamiania zimnego silnika. On jest sterowany olejem? Da się temu jakoś zaradzić, jakoś naciągnąć ten napinacz? Edytowane 27 Maja 2017 przez Wloczykij555
koloboro Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 na alternatorze jest sprzęgło czy stałe koło?Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wloczykij555 Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 Przyznam że nie wiem. Podejrzewasz, że alternator może dawać za duży opór?
koloboro Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Jak jest sprzęgło to w momencie kiedy się psuje to daje właśnie objawy drżenia i hałasowania napinacza.
Wloczykij555 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Może faktycznie coś alternatorem jest nie tak, często po dopaleniu świeci mi się kontrolka braku ładowania akumulatora. Gaśnie dopiero po przegazowaniu. Przyjrzę się temu, dzięki za naprowadzenie!
koloboro Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 tez mialem takie objawy i brak ładowania i winne było to sprzegielko na alternatorze Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
koloboro Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 może być tez łożysko ale to się okaże jak obadasz alternatorWysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
k232 Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Dnia 27.05.2017 o 19:28, Wloczykij555 napisał: Ja mam problem z tym napinaczem. Polega on na tym, że napinacz jakby drży delikatnie na biegu jałowym i podczas ruszania (kiedy silnik dostaje obciążenia) lub przy włączaniu klimatyzacji w upalny dzień. Zawsze towarzyszy temu irytujące "chrobotanie". Wizualnie wygląda to tak, jakby napinacz nie napinał do końca i opierał się obudowie takim jakby ząbkiem (w czewonym kółku). Gdy drży - ten ząbek uderza w korpus i wydziela się ten brzęczący dźwięk. Najbardziej daje się to we znaki podczas uruchamiania zimnego silnika. On jest sterowany olejem? Da się temu jakoś zaradzić, jakoś naciągnąć ten napinacz? Możesz nagrać i wrzucić dźwięk tego grzechotania? Coś mi mechanik też wspominał, że za niedługo będę musiał wymienić ten właśnie napinacz..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się