ekonom Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Witam Od pewnego czasu po wymianie żarówek zauważyłem że światełka świecą bardzo blisko. Regulacja oczywiście nic nie pomogła. Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli żeby przeczyścić soczewkę. Za bardzo nie wiem jak się za to zabrać. Czy nie uszkodze soczewki ? Czy ktoś już to robił ? Komentarze podpowiedzi mile widziane Pozdrawiam
ozi_wells Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 ja robiłem. niestety nie jest to takie fajne zadanie. najgorsze jest to ze jak odkręcisz 3 śrubki krzyżakowe, które trzymają całą soczewkę to nie wychodzi ona w całości. trzeba rozpiąć spinki które to wszystko ze sobą łączą. jest ich chyba 4 o ile dobrze pamiętam. wtedy jak to rozepniesz to po kawałku można wyjąć. czyścisz sobie soczewkę i ewentualnie odbłyśnik. no i tu zaczynają sie schody. trzeba wszystko po kolei złożyć. wkładasz wszystko po kolei do lampy, układasz tak jak ma być no i próbujesz zakładać te spinki. ja do tego kupiłem takie kombinerki z przedłużonymi chwytakami no i jakoś sie udało, ale trochę sie nawq...ałem.
Gregor_a4 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ozi czy Twoje światełka świeciły bardzo słabo, że się za czyszczenie zabrałeś? Moje światła mijania świecą bardzo słabo i zastanawiałem się nad mocniejszymi żarówkami ale wychodzi na to, że również będę musiał zabrać się za wyczyszczenie soczewek... :] Napisz czy po wyczyszczeniu było dużo lepiej Pozdrawiam.
ozi_wells Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 no po wyczyszczeniu i zmianie odbłyśników jest lepiej. ja czyściłem oprucz soczewek jeszcze klosze lamp od wewnątrz. najlepiej skontroluj stan odbłyśników czy nie są zardzewiałe lub wypalone. ja miałem takie obydwa i po wymianie duża poprawa.
Wąski Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Polecam wielką ostrożność w czyszczeniu odbłyśnika możńa bardzo łatwo pogorszyc jego stan
lukaszr Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Polecam wielką ostrożność w czyszczeniu odbłyśnika możńa bardzo łatwo pogorszyc jego stan Dokładnie, ja w właśnie przez niewiedzę i nieuwagę pogorszyłem stan odbłyśnika. Więcej tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_czyszczenie_odblysnikasoczewki_w_reflektorze_bixenonowym_xenonplus-t60974.0.html
Grzegorz76 Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 ja robiłem. niestety nie jest to takie fajne zadanie. najgorsze jest to ze jak odkręcisz 3 śrubki krzyżakowe, które trzymają całą soczewkę to nie wychodzi ona w całości. trzeba rozpiąć spinki które to wszystko ze sobą łączą. jest ich chyba 4 o ile dobrze pamiętam. wtedy jak to rozepniesz to po kawałku można wyjąć. czyścisz sobie soczewkę i ewentualnie odbłyśnik. no i tu zaczynają sie schody. trzeba wszystko po kolei złożyć. wkładasz wszystko po kolei do lampy, układasz tak jak ma być no i próbujesz zakładać te spinki. ja do tego kupiłem takie kombinerki z przedłużonymi chwytakami no i jakoś sie udało, ale trochę sie nawq...ałem. Ja zamiast 2 spinek (tych do których jest najgorszy dostęp) zastosowałem 2 wkręciki. Tam są otworki, przykręciłem i trzyma [br]Dopisany: 08 Marzec 2009, 15:40_________________________________________________Może napiszę więcej jak wyczyściłem soczewki i reflektor. Więc tak. Reflektor zespolony wyciągamy - 2 śruby na górze + jedna od strony błotnika, odkręcamy ją imbusem przez specjalny otwór. Wyciągamy reflektor. Zdejmujemy 2 klapki i wyciągamy żarówki. Wyciąganie soczewki wygląda następująco - za pomocą śrubokręta zdejmujemy(podważając) 4 spinki trzymające odbłyśnik do soczewki. Odkręcamy jedną śrubkę trzymającą odbłyśnik. Zdejmujemy odbłyśnik i manewrem wyciągamy go. Następnie zdejmujemy przesłonkę (najlepiej zrobić zdjęcie komórką, żeby wiedzieć jak potem założyć przesłonkę i odbłyśnik. Odkręcamy kolejne 2 śrubki mocujące soczewkę do reflektora. Wyciągamy "manewrem" soczewkę. Soczewka przymocowana jest do metalowego "stelaża" za pomocą metalowego pierścienia. Podważając śrubokrętem w odpowiednim miejscu(każdy się domyśli gdzie) wyjmujemy soczewkę. Wytrząsnąć z reflektora wypięte spinki. Soczewkę wymoczyłem w płynie z ludwikiem a potem za pomocą specjalnej, mięciutkiej ściereczki(do czyszczenia monitora LCD) wyczyściłem na błysk specjalnym preparatem, którego używam do czyszczenia monitora. Najlepiej czyścić trzymając soczewkę w rękawiczce wełnianej albo coś w tym stylu, żeby nie zostawiać odcisków palców. Tym sposobem wyczyszczone soczewki zamontować delikatnie w "stelażu" zabezpieczając metalowym pierścieniem i odstawić w miejscu gdzie się nie kurzy Odbłyśniki myjemy tak samo - moczenie w ludwiku i przetarcie miękką ściereczką do błysku. Teraz mycie reflektora - Położyłem reflektor w wannie na ręczniku, przygotowałem sobie kubeł wody z ludwikiem i wlewałem do środka przez dziurę po soczewce. Pomerdać kilka razy trzymając reflektor szkłem do dołu i wylać przez kierunkowskaz. Nie wylewać byle jak bo tam gdzie są światłą drogowe znajduje się silniczek regulacji świateł, którego nie można zamoczyć Kilkakrotnie przepłukać w ten sposób reflektor wodą z ludwikiem a potem ciepłą wodą aż do zniknięcia piany. Po wylaniu wody z reflektora przygotować sobie farelkę albo coś podobnego i dmuchać ciepłym powietrzem w reflektor aż do wyschnięcia ( od czasu do czasu ruszyć reflektorem, żeby woda wydostała się z zakamarków i suszyć dalej do całkowitego wyschnięcia. Czas zmontować to do kupy.. - i tutaj zaczynają się schody ale spoko, POLAK POTRAFI!! Montujemy najpierw stelaż z soczewką i przykręcamy 2 śrubkami. Na to idzie przesłona (luknąć na wcześniej zrobione zdjęcie) - na koniec w odpowiedni sposób mocujemy odbłyśnik do soczewki przykręcając 3cią śrubkę i tutaj niestety zaczyna się problem z zapinkami... Ja to zrobiłem tak... Zapinki są po 2 na każdą stronę... za pomocą namagnesowanego śrubokręta płaskiego dwie spinki po stronie gdzie jest więcej miejsca da się założyć - spinkę ułożyć na namagnesowanym instrumencie i ustawić w odpowiednim miejscu i energicznym ruchem zatrzasnąć metodą dźwigni.(Dla ułatwienia można je sobie troszkę rozgiąć bo naprawdę ciasno siedzą) Teraz kolej na kolejne 2 spinki których za cholerę nie da się żadnym sposobem założyć (z powodu braku miejsca) Czytałem, że komuś się udało - brawo - mi jednak nie. Aaaale.... zauważycie, że tam gdzie te spinki powinny siedzieć są dwa otworki, zatem poszukałem sobie dwa krótkie wkręciki(najlepiej z małym łebkiem na krzyżaka) i poprostu zamiast spinek wkręciłem je tam. I bardzo dobrze siedzi, chociaż z dokręcaniem jest trochę męki, bo wkręcamy w metal. W drugim reflektorze zrobiłem sobie trochę inaczej, nagwintowałem sobie w/w otworki przed złożeniem soczewki, powiększyłem otworki w odbłyśniku za pomocą byle czego i potem bardzo łatwo sobie przykręciłem za pomocą śrubek. Złożyłem wsio do kupy, zamontowałem żarówki i wsadziłem w auto i efekt jest. Wg mnie to jeszcze nie to, ale primo - reflektory aż błyszczą i sekundo - dają ze 20% więcej światła. Dla pełnego efektu zamawiam sobie jeszcze żarówki 55W firmy OSRAM +90, ludzie chwalą, podobno dają dużo więcej światła. To wszystko - powodzenia
arczi_a4 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Witam Przepraszam, że odświeżam tak starego kotleta ale sam robiłem tą operację i również zamiast tych spinek zastosowałem małe wkręciki - w związku z tym, że ciężko takie znaleźć chciałbym doradzić że ja użyłem wkręciki które stosuje się przy komputerach, sprawdziły się rewelacyjnie (szkoda czasu i nerwów z tymi spinkami, uważam że wkręciki nawet lepiej i pewniej trzymają) - różne ich rodzaje można łatwo dostać w punktach napraw komputerów. W załączeniu zdjęcie: Stwierdzam jednakże, że czyszczenie niewiele pomogło. Jedyna chyba szansa na poprawę to regeneracja odbłyśników, bo np. u mnie wyglądały tak (ja to odpuściłem bo auto musiałoby za długo stać bez jeżdżenia): + ewentualnie przy tym czyszczenie soczewki i klosza lampy od wewnątrz (można jeszcze pomyśleć o czyszczeniu kloszy reflektorów z zewnątrz w zakładach specjalizujących się w tym - zależy jak tam u kogo ten klosz jeszcze wygląda bo cena też nie mała rzędu 200zł za oba reflektory), bo wymiana żarówek na te +ileś tam procent światła typu Philips czy Osram (miałem i te i te) niewiele daje a żarówki nie dość że drogie to jeszcze szybko się przepalają - uważam że ich skuteczność nie jest adekwatna do ich ceny i do trwałości. Teraz mam B7 z ori Bixenonami i jestem mega zadowolony - różnica zaj... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się