Skocz do zawartości
IGNOROWANY

niebieski dym podczas postoju


dresik86

Rekomendowane odpowiedzi

witam
w lutym miałem wymianę oleju wraz z filtrami.. przejechałem 2.5tys.km i musiałem dolać 0.6l oleju :( dziś szwagier podczas postoju przed rogatka jak ruszałem zauważył niebieski dym..jak ostygnął silnik sprawdziłem wszędzie suchy, turbina wątpię żeby była zepsuta (przy 2,5tys obrotów czuć kopa) jak jechałem 2tygodnie temu do krakowa na autostradzie zasuwałem 180,160... i nie było czuć żadnego spadku mocy...

Chciałem się dowiedzieć gdzie patrzeć mam i koszt części..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z objawów wynika ze turbo puszcza olej, jak po krótkim postoju i ruszeniu pojawił się niebieski dym, ale ciężko jednoznacznie stwierdzić na odległość. Zdemontuj rurę z IC od dołu i zobacz czy dużo oleju będzie. To że turbo pracuje poprawnie nie znaczy że nie puszcza oleju, może również puszczać na stronę gorącą. Masz kata

Rano po odpaleniu nie ma niebieskiego dymu. Główne przyczyny dolewania oleju w 1.8t to turbo przeważnie puszcza olej, uszczelniacze na zaworach, zapieczone pierścienie i ewentualnie odma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z objawów wynika ze turbo puszcza olej, jak po krótkim postoju i ruszeniu pojawił się niebieski dym, ale ciężko jednoznacznie stwierdzić na odległość. Zdemontuj rurę z IC od dołu i zobacz czy dużo oleju będzie. To że turbo pracuje poprawnie nie znaczy że nie puszcza oleju, może również puszczać na stronę gorącą. Masz kata

Rano po odpaleniu nie ma niebieskiego dymu. Główne przyczyny dolewania oleju w 1.8t to turbo przeważnie puszcza olej, uszczelniacze na zaworach, zapieczone pierścienie i ewentualnie odma.

na rano nie ma dymu..

a ta rurka od IC gdzie dokładnie się znajduje??

koszty:

-regeneracja turbiny

-uszczelniacze na zaworach

-zapieczone pierscienie

??

znacie jakieś firmy co się tym zajmują z Wielkopolski??nie wiem co jest gorsze chodzi o koszty wymiana turbiny czy grzebanie w silniku :(

Edytowane przez dresik86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba zdiagnozować usterkę solidnie, a potem można martwic się o koszta. Z wielkopolski nie jestem wiec co do serwisu nie pomogę. Waz gumowy od chłodnicy powietrza na dole po lewej stronie jak zdemontujesz osłonę.

Masz trochę lektury możesz poczytać, więcej info jest na forum, ja mogę cie tylko naprowadzić co może być, ale gotowej diagnozy na forum nikt na odległość nie postawi.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/317376-bierze-olej-18-t/page-2

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/347745-18t-bierze-olej/page-2

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...