s33d Opublikowano 15 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) Filtr wymieniony. Minęły dopiero dwa dni i tak na szybko mogę napisać: - auto pracuje ciszej i równiej na biegu jałowym. To w sumie był jednym z głównych powodów wymiany - czy jest więcej mocy?... wydaje mi się, że tak... ale rozpoznać czy jest 165 czy 170 koni jest ciężko i być może to jest efekt placebo Z prac montażowych to z tego co pamiętam trzeba było gwintować gniazdo na jeden czujnik. Dodatkowo był problem z przykręceniem jednej łapki (tej która jest umocowana do skrzyni i przykręcana do DPF). Właśnie oddałem auto, żeby jakiś spawacz to ogarnął. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez s33d
marcinwhite Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Co do masy popiołu to nie jest tak, że czujnik różnicy ciśnień mierzy co się dzieje przed i po dpfie i na tej podstawie oblicza ilość popiołu? Bo innego zastosowania tego czujnika nie widzę. via Nexus6@Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) Masę popiołu sterownik silnika wylicza orientacynie na podstawie zużytego paliwa i przejechanych kilometrów Czujnik różnicy ciśnień pokazuje różnicę ciśnień przed i za filtrem, na podstawie której i wyliczonej masy popiołu zalegającej w cegiełce sterownik oblicza sobie procentowe zapełnienie filtra i steruję częstotliwością jego wypalania Dla tego po wymianie na nowy ilość popiołu powinna być w sterowniku wyzerowana Edytowane 15 Czerwca 2016 przez piotrsob1
marcinwhite Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Czyli jednak nie jest tak wiec dlaczego w B8(nie wiem jak w vinnych) w vcdsie są dwa pola. Wartość zamierzona i wartość obliczona? Obliczona w takim razie to ta co podałeś na podstawie jazdy, a zmierzona? via Nexus6@Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) A w jakich jednostkach masz te pola oznaczone "wartość zmierzona " i " wartość wyliczona "? Jeżeli wartość wyliczona jest w gramach, to jest to masa popiołu, a wartość zmierzona w %, to jest to procentowe zapełnienie sadzami A i odkopał się stary temat z zamiennikami DPF-a firmy JMJ, są zdjęcia i opinie kolegów którzy już sporo km na nich zrobili i wszystko śmiga jak Pan Bóg przykazał : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/297518-zamiennik-dpf/ Tak że spokojnie można montować i nie słuchać panów zajmujących się zawodowo wycinaniem starych DPF-ów , nie są oni obiektywni w swoich opiniach , bo z wycinania żyją Muszą być oczywiście spełnione takie warunki jak sprawny silnik i osprzęt nadzorujący działanie cegiełki , żeby wszystko po wymianie śmigało Trzeba też pamiętać o wyzerowaniu masy popiołu w sterowniku silnika. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez piotrsob1
marek89 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Ja nie zerowalem sama sie wyzerowala i mam juz ten zamiennik 8 mies... i smiga jak ta lala .... polecam ten dpf ....ylko do montażu gwintoenik trzeba mieć. ....bi jak spawaja tulejki to one sie skurczaja:/
marcinwhite Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 A w jakich jednostkach masz te pola oznaczone "wartość zmierzona " i " wartość wyliczona "? Jeżeli wartość wyliczona jest w gramach, to jest to masa popiołu, a wartość zmierzona w %, to jest to procentowe zapełnienie sadzami Nie pamiętam jakie tam są jednostki. Czyli to jest to samo tylko inaczej wyrażone? To przepraszam za zamieszanie via Nexus6@Tapatalk
piotrsob1 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Wydaje mi się po prostu, że wyzerowało Ci się zapełnienie filtra sadzami , bo tą wielkość sterownik widzi za pomocą czujnika różnicy ciśnień, nie sądzę by sterownik w autach do 2008r. był na tyle inteligentny , by z całą pewnością sobie stwierdzić tylko i wyłącznie na podstawie różnicy ciśnień ,że filtr jest nowy i z automatu wyzerować pipiół Jak dobrze pamiętam to ilość popiołu widać w trzecim okienku grupy 075 , jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi Edytowane 16 Czerwca 2016 przez piotrsob1
xyz180585 Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 witam ja też zamierzam się do wymiany dpf ... a4 b7 2007 brd 2.0 tdi 170km czy to będzie ok ? : http://allegro.pl/audi-a4-b7-2-0-tdi-bre-brd-katalizator-filtr-dpf-i5150272414.html
s33d Opublikowano 25 Lipca 2016 Autor Opublikowano 25 Lipca 2016 (edytowane) witam ja też zamierzam się do wymiany dpf ... a4 b7 2007 brd 2.0 tdi 170km czy to będzie ok ? : http://allegro.pl/audi-a4-b7-2-0-tdi-bre-brd-katalizator-filtr-dpf-i5150272414.html Tak. Jak kupisz to poproszą o numer VIN żeby dobrać odpowiedni model. Mają świetnych konsultantów technicznych Edytowane 25 Lipca 2016 przez s33d
piotrsob1 Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 witam ja też zamierzam się do wymiany dpf ... a4 b7 2007 brd 2.0 tdi 170km czy to będzie ok ? : http://allegro.pl/audi-a4-b7-2-0-tdi-bre-brd-katalizator-filtr-dpf-i5150272414.html Dopytaj czy to produkt firmy JMJ, jeżeli tak i do tego silnik jest w dobrym stanie technicznym, to możesz śmiało zamawiać Dopilnuj tylko tego co będzie go wymieniał, by zachował należytą ostrożność przy robocie i nie pouszkadzał przewodów od czujników temperatury. Ich przewody są po paru latach kruche a nowe kosztują więcej niż zamiennik DPF-a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się