Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z temperaturą


lasser87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj kupiłem a4 z 2001 roku 1.9 tdi 130 KM i coż... nie moge go zagrzać do 90* dzisiaj jeździłem 3 godziny i maxymalna temperature jaka zlapał to jedna kreske przed 90* czyli chyba jakieś 75*. Nie wiem czy to jakiś poważny problem, czy silnik juz jest rozgrzany i moge mocniej depnąć?? Pomóżcie. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia są wskazania temperatury na vagu w grupie 007 i porównanie ze wskazaniem na wskaźniku w liczniku - jeśli będą się pokrywały to winny termostat a jeśli na wskaźniku pokazuje około 75*C a na vagu w granicach 90*C to do wymiany czujnik temperatury cieczy chłodzącej w króćcu wodnym przy głowicy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sprawdzaj tylko wymien termostat - kosztuje tylko 80 pln a roboty jest na 15 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja skorzystam i też się zapytam...

autko rozgrzewa się do jakiś 90st. (według zegarów) - krótko po tym jak dojedzie do kreski zatrzymuję się w jakimś korku i włączam ogrzewanie... temperatura w ciągu 2 minut spada na zegarach do ok. 65st. (temperatura zewnętrzna 1st.)

też tak macie w AVF'ach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja skorzystam i też się zapytam...

autko rozgrzewa się do jakiś 90st. (według zegarów) - krótko po tym jak dojedzie do kreski zatrzymuję się w jakimś korku i włączam ogrzewanie... temperatura w ciągu 2 minut spada na zegarach do ok. 65st. (temperatura zewnętrzna 1st.)

też tak macie w AVF'ach?

Ja tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja skorzystam i też się zapytam...

autko rozgrzewa się do jakiś 90st. (według zegarów) - krótko po tym jak dojedzie do kreski zatrzymuję się w jakimś korku i włączam ogrzewanie... temperatura w ciągu 2 minut spada na zegarach do ok. 65st. (temperatura zewnętrzna 1st.)

też tak macie w AVF'ach?

miałem identyczne objawy po wymianie termostatu - źle odpowietrzony układ. Po poprawkach przestało spadać.

Jaki masz przebieg i kiedy ( jezeli był ) wymieniany termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba i mnie to czeka :)

jutro termostat kupie :P

i Adaś powiesz mi gdzie on jest to sobie w niedziele wymienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej termostat. Może też być czujnik temperatury, ale wtedy wskaźnik raczej by skakał. Oczywiście jest też duże prawdopodobieństwo, że było już coś dłubane i układ jest zapowietrzony.

Zrób pomiary temperatury na klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja skorzystam i też się zapytam...

autko rozgrzewa się do jakiś 90st. (według zegarów) - krótko po tym jak dojedzie do kreski zatrzymuję się w jakimś korku i włączam ogrzewanie... temperatura w ciągu 2 minut spada na zegarach do ok. 65st. (temperatura zewnętrzna 1st.)

też tak macie w AVF'ach?

miałem identyczne objawy po wymianie termostatu - źle odpowietrzony układ. Po poprawkach przestało spadać.

Jaki masz przebieg i kiedy ( jezeli był ) wymieniany termostat ?

przebieg 170k (sprawdzony) termostat nie wymieniany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat jest za króćcem wodnym montowanym do bloku silnika przy obudowie rozrządu - trafisz łatwo bo do tego króćca idzie dolny wąż od chłodnicy, nr termostatu 044 121 113, oznaczenie 87C-102C, nr oringu uszczelniającego 038 121 119B oznaczenie 50X4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki piękne za kody... rozumiem że do AWX/AVF są takie same? czy to wogóle uniwersalna sztuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba i mnie to czeka :)

jutro termostat kupie :P

i Adaś powiesz mi gdzie on jest to sobie w niedziele wymienie :)

jak zdejmiesz pokrywe silnika ( górną ) to obok bagnetu bedziesz widział taką grubą poprzeczną rure - mocowana do bloku silnika dwiema śrubami ( pionowo - góra i dół ) ... uważaj bo jak odkręcisz poleje się G12 ( najlepiej nie robić tego na gorącym silniku :decayed:

po odkreceniu rury będzie w niej termostat. Wyciągasz stary, wkładasz nowy Oring + termostat, przykręcasz i .......... zaczyna się pierdzielenie z uzupełnianiem G12 oraz odpowierzaniem układu :kwasny:

W każdym razie do zrobienia - tym bardziej że ma być dobra pogoda :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja skorzystam i też się zapytam...

autko rozgrzewa się do jakiś 90st. (według zegarów) - krótko po tym jak dojedzie do kreski zatrzymuję się w jakimś korku i włączam ogrzewanie... temperatura w ciągu 2 minut spada na zegarach do ok. 65st. (temperatura zewnętrzna 1st.)

też tak macie w AVF'ach?

U mnie jak dojdzie do 90 stopni to stoi jak przyklejona niezależnie czy to zima czy lato :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak dojdzie do 90 stopni to stoi jak przyklejona niezależnie czy to zima czy lato gwizdanie

trzeba będzie chyba założyć nowy topic pt. "niech się chwali ten komu sprawnie działa układ chłodzenia silnika" :nabijasie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak dojdzie do 90 stopni to stoi jak przyklejona niezależnie czy to zima czy lato gwizdanie

trzeba będzie chyba założyć nowy topic pt. "niech się chwali ten komu sprawnie działa układ chłodzenia silnika" :nabijasie:

dokładnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...