Skocz do zawartości
IGNOROWANY

analiza logów 1.8T BFB coś faluje


mroziu22

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

Własnie grzebię przy moim BFB. Usunąłem SAI, EGR, odma otwarta, n249, n112 znieczulone, ogólnie porzadek, Zaślepiłem pozostałości ale coś nadal było nie tak. Wstępne logi pokazały raptem 145KM i ledo 200Nm. Ogólnie muł błotny.

Dzisiaj sprawdziłem szczelność kompresorem ale nie wziąłem mydła i wody i słuchałem co jest nie tak. Znalazłem i usnąłem:

1) nieszczelność od turbo do n75 pęknięty wężyk

2) opaska TIP turbo - docisnąłem

3) opaska IC przepustnica - docisnałem

4) wężyk od kolektora dolotowego do servo hamulca w miejscu sciany grodziowej puszcza delikatnie muszę to przerobić na wytrzymalsze rozwiązanie

Po zrobieniu logów samochód faluje nagle ładnie pompuje i puszcza, potem pompuje i znowu puszcza coś chyba nadal nieszczelne, może jakiś pomysł. Trzeba przejrzeć chyba całą linie od turbo do IC i z IC do dolotu. Poniżej logi więc proszę o analizę może coś przeoczyłem

02+33+31 http://vaglog.pl/log_265705.html

20+03 http://vaglog.pl/log_265702.html

115+118 http://vaglog.pl/log_265703.html

120+118 http://vaglog.pl/log_265704.html

Z góry dziękuję za poradę

Edytowane przez mroziu22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faluje.... popatrz tutaj:

http://vaglog.pl/log_265702.html

masz swojego loga, ciśnienie zadane to ok 1600, a tobie przeładowuje do ponad 2000

Sprawdź przewody do DV i do Gruszki przy turbo... i najlepiej DV i gruszę też.

Daj log z AutoScan, może coś więcej ECU powie samo ;-))

PS: coś nie tak z czujnikiem temperatury... ponad 50stopni przy starcie? W Afryce robiłeś loga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dzięki za spostrzeżenie

Co do loga to właśnie widziałem te dziwne wartości i sam się zastanawiałem co to jest ale to własnie to falowanie MOCY/doładowania i tutaj jest problem

Przewód między gruchą a n75 jest z tego samego sortu co wymieniłem między turbo a n75 tzn wygląda na ori więc stary 14 letni. Trzeba też wymienić mogłem zrobić to z miejsca.

Przewód między turbo, a n75 był pęknięty w okolicy turbo i tutaj wszystko uciekało.

Przewód od DV do kolektora ssacego jest ORI. Jutro zmienie na nówkę :)

A temepratura to chyba pomiar z G42 i gdzie on jest na dolocie do kolektora? Kurde może go poluzowałem i tak szaleje drań. Można prosić o podpowiedz bo nie jestem pewien. Trzeba to wyprostować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że przeładowuje to można obstawiać kilka rzeczy:

DV - nie działa, lub jego sterowanie (wężyk podciśnienia)

Gruszka zapieczona lub jej sterowanie nie działa.

Czujnik, temperatury jest mocno schowany xD, o ile pamięć mnie nie myli jest on na wylocie z IC(tego po lewej stronie)... nie wiem czy da się to zrobić bez zdejmowania przodu...

http://archiwum.allegro.pl/oferta/chlodnica-intercooler-vw-passat-b5-fl-1-8-t-i3533905837.html

jedno z ostatnich fotek, co prawda to od passata, ale w audicy jest prawie identyko...

A jak robiłeś przy aucie, to przypadkiem DVki nie odwróciłeś ? co prawda w BFB(tam gdzie jest 1 IC) jest trudno odwrócić, bo od podciśnienia jest tak powyginany, że inaczej się nie da... ale wole się upewnić ;-)

PS: do DVki jak nie znajdziesz opaski do węzyka podciśnienia to ja związałem na drut miedziany 1,5mm^2 podwójnie opasany... DVka ma bardzo mało miejsca... opaska na kluczyć 4 lub 5 podchodzi, ale nie ma jak obracać(dokręcać)... w tedy kłania się ori. zaciskarka co ASO ma do tych swoich opasek...

Zrób jeszcze AutoScan'a lub chociaż sprawdź błędy na silniku... tam na pewno już coś ECU zanotował sobie ;-))) Pomoże to w diagnostyce.

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz własnie po twoim pierwszym mailu zszedłem do samochodu. Latarka i badamy. Znalazłem ten czujnik temp dolotu. Schowany ale znalazłem i wtyczka jest ok.

Dodatkowo zrobiłem autoscana. Wcześniej podczas logów sprawdzałem błedy na wszelki wypadek i tylko wyskakuje mi EVAP bo jest rozpiety po usunięciu sai/egr etc. Nic innego podczas pałowania i teraz nie wyskoczyła nawet z AUTOSCAN. Sprawdziłem jeszcze temp dolotu. Na zewnątrz 15,5 samochód stał ponad 2 godziny i temp dolotu 44 stopnie. Coś nie tak z tym czujnikiem. Do wymiany chyba jest?

Poza tym obadałem węże z góry. Ten od n75 do gruchy jest ORI, DV ma ori przewód sterowania oraz ori opaski. Kurde jutro mam wyjazd po południu ale rano pracę. Może to omotam na szybko tzn wymienie te dwa przewody.

Mam logi przed naprawą tego jednego wężyka co pisałem wcześniej i nie było takich przeładowań. Tylko spadep przepływu ale bez takiego falowania mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było wkleić loga...

Na mój gust, to Gruszka lub DV(bardziej to) do wymiany:

1. Wcześniej był spadek mocy... więc było coś niedomknięte (ale bez logów jest to gdybanie...)

2. Po lekkim remoncie, to coś przestało sterować i ustawiło się w pozycji zamkniętej, dopiero duże ciśnienie go otwiera...

Jeżeli wężyki dobre i nic nie ucieka, to podmień zawór DV (prostsza robota) - ja nawet swój stary mam na stanie - działał dobrze (wymieniłem prewencyjnie) - mogę pożyczyć jak będziesz jechał DK1 na północ (okolice Częstochowy) - 2km od DK1

Z Gruszką jest ciężej, bo jest już przy turbinie(gorszy dostęp) i jest już odpowiednio wysterowana naciągiem - jak zmienisz naciąg to możesz rozkalibrować całkowicie - będzie ciężko dojść samemu jak jest paręnaście przyczyn...

co do temperatury... no to chyba kłania się wymiana czujnika - możesz zrobić mój patent na czyszczenie styków:

1. Ładnie uśmiechnąć się do dziewczyny/żony i zakosić jej pilniczek ;-)))

2. szlifierka i spiłować go z boków na szerokość ok 2mm

3. wkładasz-wyjmujesz w kostce...

4 Piny czyścisz papierem ściernym takim drobnym(ale nie za bardzo), + śrubokręt płaski(cienki). Urywam papier ok 3cm owijam ładnie śrubokręt 3-5 razy (ale papier ma wystawać poza kostkę(trzymam palcami papier i śrubokręt), i wkładam do kostki - i szoruje lewo prawo po pinach z 3-7 razy z każdej strony. UWAGA - nie za mocno aby nie przegiąć pinów. Lepiej lekko dotykać i więcej razy przelecieć niż raz za dużo.

5. składasz kostkę i patrzysz co się dzieje. Jak to samo to czujnik do podmiany i chyba wymiany.

PS: Ja przy rozrządzie jak rozpinałem sporo rzeczy to każdą kostkę tak zrobiłem - wiem że styki działają prawidłowo ;=]

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

135 przeplywu to licząc przelicznikiem 1.2 daje ~160KM... a nie 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokłądnie ale może coś nie dokonca wytłumaczyłem

przed usunięciem nieszczelności było przepływu 114g przy 5700obr/min wiec to jakies 140KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem ze sterowaniem turbiny, musiałeś coś namieszać przy wymianie węzyków od n75, napewno tam jest wszystko szczelne i żaden węzyk nie jest zatkany złamany? zrób loga 115 z odpiętą wtyczką od n75. Wogóle to też jest jakiś problem z mieszanką, masz lpg? to były logi na pb? Sprawdz jeszcze raz tą szczelność i zrób to co pisałem, temp. w dolocie była raczej ok i nie potrzebna była kombnacja z czujnikiem, po za tym czujnik temp. znajduje się w kolektorze obok przepustnicy, w ic jest umiejscowiony jest mapsensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem ze sterowaniem turbiny, musiałeś coś namieszać przy wymianie węzyków od n75, napewno tam jest wszystko szczelne i żaden węzyk nie jest zatkany złamany? zrób loga 115 z odpiętą wtyczką od n75. Wogóle to też jest jakiś problem z mieszanką, masz lpg? to były logi na pb? Sprawdz jeszcze raz tą szczelność i zrób to co pisałem, temp. w dolocie była raczej ok i nie potrzebna była kombnacja z czujnikiem, po za tym czujnik temp. znajduje się w kolektorze obok przepustnicy, w ic jest umiejscowiony jest mapsensor.

Łukasz13 masz w zupełności racje ale trochę mi zajęło zanim to usunąłem. Na początek sprawdziłem wężyk, który wymieniłem jako pierwszy od obudowy trubo do n75 i przez to, że na turbo jest 4mm, a na n75 jest chyba 8mm musiałem go rozrobić i z własnej winy zrobiłem w środku babole gumowe które zablokowały n75. Przy poprawce tego zdecydowałem się wyczyścić cały dolot i wymienić wszystkie wężyki. Wyczyszczony jest TIP (było w środku chowno), wymienione wężyki i obejmy n75,DV,wyczyszczona puszka filtra, sprawdzone na dotyk luzy na turbo (delikatne w dwóch płaszczyznach ale chyba tak musi być w końcu ma się kręcić ;) ).

Skręciłem i nadal coś nie tak. Sprawdziłem szczelność kompresorem od strony przepływki i było malutkie syczenie na IC. Wyciągiem go ( ale się narobiłem) , wymyłem i zreanimowałem. Poprawiłem wszystkie obejmy od dołu i ponowny test szczelności był pozytywny. Wszystko dobrze trzyma.

Zrobiłem logi i nadal coś słabo.

Podmieniłem na DV od ExeQtoR niestety tak DV nie trzyma przy zatkaniu tego małego sterującego wejścia.

http://vaglog.pl/log_266830.html

http://vaglog.pl/log_266831.html

http://vaglog.pl/log_266832.html

Podczas podmiany sprawdziłem też moją DV i tutaj ku mojemu zaskoczeniu mam ją wymienioną na 710P z 2014/05 więc nie jest stara i przy okazji trzyma dobrze przy zatykaniu sterowania podciśnienia.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/24ccfa04402de48f

Jednak była zle założona więc ja obróciłem i wygląda tak:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/4d46ab02c6bc4ebf

Zrobione: wężyki, szczelność, dobrze ustawione DV,. usunięte nieszczelności na IC oraz gdzieniegdzie opaskach i nadal jest problem. Tutaj dzisiejsze logi ale słaby wynik na przepływce oraz wolne osiąganie ciśnienia, duże korekty lamdy (oczywiście na PB). Co sądzicie, co doradzicie:

http://vaglog.pl/log_267280.html

http://vaglog.pl/log_267281.html

http://vaglog.pl/log_267282.html

mogę jeszcze pożyczyć przepływkę i sprawdzić logi

Edytowane przez mroziu22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie widzę że przepływka nisko

katalizator jeszcze jest ale gdzieś za tydzień będzie w szafce :) wtedy zrobię logi


jeszcze jeden fakt

logi bez n75 tzn odpięta wtyczka

czy sterowanie i ustawienie gruchy OK?

http://vaglog.pl/log_266827.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche słabo skręcona sztanga, dobrze by było ze dwa obroty nakrętkami w strone gruchy, poprawi się wstawanie turbiny, tylko bez przesady żeby nie było przeładowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche słabo skręcona sztanga, dobrze by było ze dwa obroty nakrętkami w strone gruchy, poprawi się wstawanie turbiny, tylko bez przesady żeby nie było przeładowań.

na jakie doładowanie bez n75 powinna być ustawiona?

tutaj oberzjałem mały tutorial

co prawda budowa inna (nakrętki) niz w 1.8T ale idea zrozumiała.

i rozumiem że mam kręcić czyli wykrecać pierwszą nakrętknę, przez to skrócimy ciegno między gruchą a zaworem w obudowie, czyli zwiększymy cisnienie,

jak możesz to wrzuc zdjęcie co kręcić i w którą stronę ma się poruszać, która nakretka

za tydzień będzie wywalony kat, do tego czasu przetesuje inna przepływkę - dzisiaj pokrzyżował mi plany mecz ;)

DV mam dobrze ustawione? zobacz zdjęcie powyżej dodałem

btw będę jechać przez radomsko za 10 dni tj 1/07 mogę wpaść na chwilę lub ponownie 3/07

Edytowane przez mroziu22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być koło 0,3 bar bez wtyczki, jak wyjmiesz kata to sprawdz strone gorącą czy nie popekana przy klapce, bo jak będzie to przez to też może mniej ładować z odpiętą wtyczką i wolniej wstawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...