Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] kopci - jak zdiagnozować powód?


mravel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

temat jak każdy inny, tylko rozwiązania brak.

Zimny po odpaleniu bardzo delikatnie i tylko przy dodawaniu gazu dymi na niebiesko + charakterystyczny zapach spalin wokoło. Auto ma nowy w sumie EGR po wymianie ok 30tyś km temu. Z tego co wiem, w dolocie zbiera się olej z odmy. Auto fabrycznie bez DPF'a. Turbo regenerowane ok 70tyś temu. Olej wymieniany co 10tyś.

Podczas jazdy, gdy zrobimy redukcje np na 3-kę tak, że obroty zejdą poniżej załączenia się turbo i wciśniemy gaz w opór, to w momencie gdy dostaje kopa od turbo zostawiam za sobą czarną chmurę. Przy normalnym przyspieszaniu jest ok.

Jak zdiagnozować powód, jakie logi przeprowadzić i gdzie zajrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jak dla mnie to puszcza turbo ale bardzo słabe wartości na pompowtryskach będą miały podobny objaw przy odpaleniu zimnego silnika.

Logi do zrobienia minimum: statyczne: 003,004,013,018,023. Potem Basic Settings: 003,011. No i dynamiczne 003,004,011.

Logi na zagrzanym silniku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zdazylem z logami, auto u mechanika - zblokowalo sie turbo na autostradzie podczas ciśnięcia 0-140 km/h i stracilem zupelnie moc - 100km/h max, przyspieszenie jak w maluchu jadacym na wakacje do Bulgarii.

edit: może turbo się nie zblokowało - takie było moje pierwsze uczucie, wystąpiło coś co nazywa się notlauf, czyli przeładowanie turbiny. Jednym z powodów jest problem z łopatkami w turbo - zblokowały się.

Mechanik nie wykrył nieszczelności na dolocie. Ogólnie wszystko wygląda pod maską ok. Niestety przed wizytą u niego skasowałem błędy i nie miał się do czego biedaczyna odnieść. Podczas powrotu do domu znów wydarzyła się taka sama historia. Mocniejsze przyspieszenie od 0 do 140 km/h i przy przełączaniu się z 5tki na 6stke znów straciłem turbine. Zjazd na MOP, restart silnika i jest ok.

Obecnie zmieniony olej na Mobil 5W40 z 5W30. Mniejsze kopcenie przy deptaniu. W planie OilTank i czyszczenie dolotu. Muszę w końcu zrobić te logi i zobaczyć co jest grane. Bo albo powodem jest mój ostatni PSJ (pier@#$%&* styl jazdy) albo któryś z wtrysków zaczął się kończyć i wraz z odmą sklejają mi turbine...


Generalnie to duzo sie nauczylem przy likwidowaniu mojego problemu, może komuś się to przydadzą moje boje.

W skrócie

Zaczęło się od lekkiego dymienia na czarno granatowo, a potem wpadł notlauf na autostradzie przy wciskaniu ostro powyżej 130km/h - czyli objawy spalania oleju (niebieski dymek) + problem z mieszanką (czarny dymek) + możliwe problemy z łopatkami w turbo (notlauf).

Jeśli problem ze spalaniem niewielkiej ilości oleju zaraz po uruchomieniu auta był mi znany (odma) to postanowiłem zalać auto olejem motul o wiekszym "filmie" czyli 5W40.

Po 2 tyś km powiem tak - jest bardzo dobrze. Dolot w okolicach ujścia odmy jest obecnie suchy.

Problem z czarnym dymem to albo nieszczelny dolot, albo lejący wtrysk albo inny powód, którego efektem jest błędna mieszanka w cylindrze. Dolot sprawdził mi mechanik i nic nie znalazł. W międzyczasie komp wywalił na diagnozie problem z przepływką, a następnie problem z EGRem.

Na pierwszy rzut poszła przepływka. Miałem starą (lekko walnięta) ale wystarczyła by stwierdzić, że jest różnica po podmianie. Zamówiłem nową. Następnie wykręciłem EGR i zabrałem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie tylko to, że po 60tyś km jest on w naprawdę dobrym stanie i problem z nim to albo przepływka albo sam mechanizm EGR sterujący zaślepką.

Po wyczyszczeniu EGRa zakupiłem nową przepływkę i WSZYSTKIE problemy poszły w niepamięć. W tym problem z notlauf'em.

Reasumując, zanim zajmiecie się czyszczeniem łopatek turbiny warto sprawdzić łatwiej dostępne elementy, które jak się okazało również mogą być odpowiedzialne za występujący problem :)

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Słuchaj mam podobny problem.  A4 B7 1.9 TDI brb 116 km outlet dpf. Auto puszcza dymka po odpaleniu na czarno za każdym razem ( raz mocniej raz słabiej) . Przy delikatnym przyspieszaniu daje czarno niebieski . Przy mocnym czarna chmura . Czasami przy mocnym wdepnieciu wpada w awaryjny ( pomaga wyłączenie i włączenie silnika - błędu nie wywala na kompie ). 

Wtryski sprawne na 100 % sprawdzane vcds podczas jazdy itd. 

Wymienione uszczelnienia pompek 

EGR testowany vcds . 

Turbo wyczyszczona chodzi pięknie . Sprawdzane vcds . 

Podmieniany czujnik turbo i przeplywka od a4 kolegi .

Wymieniony n75

Brak nieszczelności

Wymieniony wałek rozrządu , popychacze, panewki , 

Vacum nie ma luzu nie cieknie.

Już nie wiem co robić ?

Edytowane przez kociu84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zielonego pojecia, czarny dym jest zwiazany ze zla mieszanka paliwo powietrze czyli dziurawy dolot, turbo dziwnie dmucha, przeplywomierz itp. Testowanie vcds nie zawsze wskazuje na poprawne dzialanie komponentow. Ja obstawialbym EGR w Twoim wypadku. Wez go wymontuj i zobacz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2017 o 09:28, mravel napisał:

Nie mam zielonego pojecia, czarny dym jest zwiazany ze zla mieszanka paliwo powietrze czyli dziurawy dolot, turbo dziwnie dmucha, przeplywomierz itp. Testowanie vcds nie zawsze wskazuje na poprawne dzialanie komponentow. Ja obstawialbym EGR w Twoim wypadku. Wez go wymontuj i zobacz. 

EGR odpinałem, zaślepiałem itd - nic się nie zmieniło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.06.2017 o 10:47, kociu84 napisał:

Witam. 

Słuchaj mam podobny problem. 

Turbo wyczyszczona chodzi pięknie . Sprawdzane vcds . 

 

Na pewno po czyszczeniu sterowanie zmienna geometrią jest dobrze wyregulowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.08.2017 o 01:23, piotrsob1 napisał:

Na pewno po czyszczeniu sterowanie zmienna geometrią jest dobrze wyregulowane ?

Po czyszczeniu trzeba od nowa ustawiać gruszkę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kociu84 napisał:

Po czyszczeniu trzeba od nowa ustawiać gruszkę?

 

Jak gruszka była odkręcana od turbiny to jest duże prawdopodobieństwo że prawidłową regulację szlag trafił :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłącz się problem tkwi w tym że auto po dojechaniu na miejsce (wakacje) 700 km po wjechaniu w miasto zaczęło wyraźnie dymić na biało. Moc jest, płyny nie ubywaja. Zastanawiam się co może być przyczyną i czy wracać na kołach czy załatwiać lawete.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...