Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z autem po probie zmiany softu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pisze wiec co sie dzieje (Ostrzegam, dluga lektura :D):


mam audi a4 b5 97r 1.9 tdi 110KM AFN. Auto zostalo troche dopieszczone z zamiarem podnoszenia mocy a oto lista rzeczy ktore miedzy innymi zrobilem (podaje do celow diagnostycznych) :


-Regenerowana glowica

-wymiana turbo na awx (bez luzow, geometria wyczyszczona)

-regeneracja wtryskiwaczy na koncowkach WZM 216 u kolegi z forum BIGU888 (jestem na 99% pewny ze wtryski chodza jak powinny gdyz auto po regeneracji odzyskalo i zyskalo sporo mocy + spalanie spadlo o okolo 1,5l/100km poniewaz stare juz laly i nie nadawaly sie za bardzo do jazdy, spalanie srednie rzedu 5l a wczesniej mialem okolo6,5-7)

-O wymianie rozrzadu i filtrow nie wspomne


Oddalem samochod tunerowi w celu podniesienia mocy. Tuner w pierwszej kolejnosci zabral sie za lutowanie sterownika, niestety nie udalo mu sie i spapral sterownik wiec kupil i przelutowal inny. Tym razem mu sie udalo ale mowil ze samochod po zhamowaniu na ori sofcie mial 118Km a przy tych wtryskach i bez kata/egr powinien miec troche wiecej, wgral jakis soft gdze wyszlo mu niecale 140 ale mowil ze auto dymilo na czarno jak stara lokomotywa i nie ma sensu narazie nic stroic, wiec zostawil ori soft i polecil mi sprawdzenie wtryskow bo w/g niego sa zjebane + sprawdzenie turbo bo wydaje dziwne dzwieki (podobne do sygnalu ambulansu) a w/g niego nie powinna byc slyszalna. Oddal mi samochod (Oczywiscie nic nie kasujac) i polecil sprawdzenie i ewentualna wymiane wtryskow na inne + sprawdzenie tego turbo. I w sumie byloby wszystko ok gdyby nie fakt ze samochod po tych zabawach kopci (mimo ustawienia dawki wtrysku na okolo 4,5mg/str) i do tego spalanie wzroslo z powrotem do tych 6,5l (przy spokojnej jezdzie!) Przy ocenie spalanie nie sugerowalem sie w 100% komputerem, tankowalem auto na full a potem dolewalem po 100KM.


Po weekendzie dopiero bede mial mozliwosc sprawdzenia paru rzeczy, tj: wlozenie nowego czujnika temperatury plynu bo stary prawdopodobnie zle pokazuje temperature (rozne wskazania na klimatroniku na kanalach 49 i 51), sprawdzenie a przy okazji wymiana kolektora na ten z AWX (sugerowal ze kolektor moze byc zaklejony i silnik nie dostaje powietrza) oraz przede wszystkim podmiana ori sterownika z AFNa i sprawdzenie jak auto bedzie sie na tym zachowywac. Zrobilem tez logi dynamiczne ktore wrzucilem i to w sumie wszystko co przychodzi mi do glowy, dodam tylko ze auto oczywiscie sprawdzilem pod katem szczelnosci dolotu, sprawnosci ukladu doladowania (gruszka, vacuum, weze). Jezeli przychodzi wam cos do glowy albo moglibyscie mi podpowiedziec co jeszcze w takim ukladzie sprawdzic dajcie prosze znac poniewaz wlozylem w ten samochod duzo czasu, serca a przede wszystkim pieniedzy i nie chce sie teraz poddawac.

Logi niestety przekonwertowalem zeby byly czytelne w exelu i vaglog.pl mi ich nie lyka a nie mam oryginalow z VCDSa wiec zamieszczam link do pobrania: http://www34.wyslij-plik.pl/pokaz/832677---vtj6.html

Pozdrawiam.

Opublikowano

po co była regenerowana głowica? padła uszczelka pod głowicą?
po zmianie wtrysków może spalanie spadło bo na początku delikatnie jeździłeś a teraz już jeździsz jak zwykle więc i spalanie wróciło do normy chociaż 1,5L to za dużo
kanał 49 do 51 ma tyle co piernik do wiatraka, porównujesz w silniku temp grupa 007 i w instruments grupa 003, to masz w kanale 49 klimatronika, jak różnica jest nie większa niż 3C czujnik dobry
jedyne pozytywne co mogę powiedzieć o tunerze to to że jego hamownia nie kłamała, wykręcane czasy w logach pasują do 118km a nawet i mniej
źle to świadczy że tuner uwalił sterownik, żeby to zrobić naprawdę trzeba się postarać, chyba on się dopiero uczy fachu, chcesz by twoje auto było jego królikiem doświadczalnym?
tuner powinien mieć w zapasie taki sterownik
skoro po pomiarze mocy wyszło mało koni to nie powinien brać się za lutowanie ecu tylko za robienie logów i doprowadzanie auta do ładu, no chyba że takimi rzeczami to on się nie zajmuje bo to już ponad jego siły..
powinien zrobić logi i skoro nie zamierzał się za to brać przynajmniej powiedzieć ci na ich podstawie co masz poprawić a nie wróżyć z fusów, wtrysk w trakcie ekstremalnego traktowania mógł się zatrzeć chociaż to się zdarza bardzo rzadko, czy po wymianie pojeździłem kilkaset km by się ony ułożyły? odgłos karetki z turbo awx to normalna sprawa, pytanie czy jest on jeszcze normalny czy już podejrzany, byle ucho tego nie usłyszy
w trakcie wymiany kolektora ssącego wyskrob scyzorykiem wloty w głowicy, przed kręć wałem by zawór był zamknięty w czyszczonym wlocie
przepływka mało mierzy i turbo źle wstaje, tuner pokazał dziadostwo kupując ecu CE, jak masz teraz dojść do ładu czemu turbo źle wstaje? powinien kupić ecu GN lub jaki kolwiek inny by 011 basic setting działało, źle to o nim świadczy, zrób komplet logów bo logi dynamiczne to nie wszystko

Opublikowano (edytowane)

glowice kupilem regenerowana od kolegi z forum bo stara byla sfatygowana juz przez starego wlasciciela. byla mocno zeszlifowana i w dodatku wspawany byl w nia wkret w miejscu gdzie byla peknieta a ruszana byla wlasnie dlatego ze padla uszczelka. wtryski przejechaly prawie 1k km zanim oddalem auto w rece tunera. turbo nie mialo luzow ani nie bralo olejy stad uwazam ze mimo tego dzwieku jest sprawne. tuner z tego co wiem zrobil ogromny blad bo najpierw wzial sie za lutowanie sterownika a potem sprawdzal samochod na hamowni stad tez uwazalem ze moze sterownik zle zlutowany i dlatego te dymienie i wieksze spalanie. postaram sie dorwac nowy sterownik z koncowka gn, w miedzy czasie uzupelnie logi.

edit 21.06.2016:

Podcisnienia sprawdzone, wszystkie w normie, nie ma nieszczelnosci. Na wakuometrze pokazuje srednio -0,8 w roznych miejscach. Podczas sprawdzania zauwazylem ze role zaworu N75 pelni ten sam zawor co do EGR (Czarna glowka). Moje pytanie brzmi czy obecnosc tego zaworu zamiast tego z biala glowka znaczaco zmienia prace turbo i czy moze powodowac pozne jej wstawanie?

Edytowane przez Bedzial

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...