Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaria nawiewu


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć czołem. Niestety dzisiaj nawiew w moim samochodzie odmówił posłuszeństwa. Jakiś czas temu też nie zaskoczył, ale pospamowałem przyciski klimatronika i zaskoczył. Niestety teraz to nie pomaga. Dodam, że o jakiegoś czasu wyświetlacz potrafił robić dyskotekę, ale nawiew z klimą czy bez działał raczej bez zarzutów.

Próbowałem z czytać błędy vagiem i też nie obyło się bez cyrków. generalnie jakieś tam błędy mam, ale złapałem je auto-scan'em, a w samą klimę nie dało się wejść - albo brak czegokolwiek, że nie kompatybilna czy coś, albo zbyt dużo błędów przy samym łączeniu się z modułem i wykrzaczało program.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 820 043 H
Component: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D65
Coding: 00043
Shop #: WSC 06325
3 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
17-00 - Control Difference
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Wróżbitą maciejem to ja może nie jestem, ale obstawiam, że padło coś odpowiedzialnego za dmuchanie związane z ostatnim błędem - stąd moja prośba o potwierdzenie bądź obalenie tej tezy i radę jak się do tego zabrać, bo w piątek ruszam w trasę i bez nawiewu czarno to widzę ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu połączenia vagiem z klimatyzacją: musisz w ustawieniach interfejsu w menedżerze urządzeń zmienić LATENCY na niższą wartość, np. 7 - powinno pomóc.

Żaden z tych błędów nie jest powiązany z dmuchawą. 01272 oznacza zablokowany lub uszkodzony silniczek od zamykania/otwierania obiegu wewnętrznego, nawet z tym błędem nawiew powinien działać.

Ja spróbowałbym podpiąć inny panel klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Ja niedawno też miałem przygodę z nadmuchem a przyczyną był wytarty komutator na silniku dmuchawy. Wymieniłem cały nadmuch na drugi i mało przedniej szyby nie wyrwie :wink:

Proponuję sprawdzić silnik (komutator i szczotki) a później szukać głębiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że czyszczenie silniczka i potencjometru wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że czyszczenie silniczka i potencjometru wystarczy.

Ale ktory silniczek i potencjometr miałby czyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wymieniłem silnik do dmuchawy bo jedna szczotka się całkiem posypała i jak zatrzymał się w niewłaściwej pozycji to nie ruszał. Niestety przekonałem sie o tym dopiero po wyczyszczeniu i złożeniu :P Nie miałem czasu na zabawę ze szczotkami więc zakupiłem zamiennik na allegro za około 150 złoty i hula aż miło.

EDIT:

Tak miło, że aż wydmuc**je mi wygłuszenie ze środka układu :>

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...