Mad_Maxs Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) Czas abym przedstawił moje "maleństwo". Długo przymierzałem się do Audi, szukając odpowiedniego motoru, wyposażenia, a przede wszystkim czegoś co udźwignie mój portfel Model: A4 B5 Avant Nadwozie: 5D Kolor: coś między czarnym a grafitem Rok prod.: 1999 Silnik: 1.8T Moc: 150 KM Paliwo: Benzyna + dobre słowo Doładowanie: Rozkładany maszt Aktualny przebieg: 224 000 (potwierdzony z kompem) W aucie znalazłem kompletną książkę serwisową z Niemiec, który co prawie pół roku jeździł do ASO (wygląda na oryginał) Zdjęcia: Na start, po podstawie, czyli olej + filtry, do wymiany był jeden z czujników PDC, o czym z resztą pisałem w innym temacie. Zamówiłem ori używkę, która okazała się uszkodzona, ale po telefonie do sprzedawcy, dosłał mi drugi, który działa poprawnie. FIS wymaga interwencji elektronika, bo już ma martwe linie, ale jeszcze da się go odczytać. Gorsza sprawa to dwa błędy w silniku: 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - 18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction P1606 - 35-10 - - - Intermittent O pierwszym już trochę poczytałem, jutro zamierzam kupić ze 2m wężyka 3.2mm i wymienić wszystkie jakie znajdę. Test z VAG-COMa uruchamia "odkurzacz" więc jest szansa że jeszcze nie umarł Drugi to większa zagadka, bo niby usterka elektroniczna w ABS, ale jak szukać przyczyny i gdzie, to już nie znalazłem. Liczę w tej materii na Wasze wskazówki Inna ciekawa kwestia, to fakt, że niby mam ESP i ASR, ale nie mam przycisku ESP na desce. Możliwe to? Edytowane 29 Lipca 2016 przez Mad_Maxs
Mad_Maxs Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Autko kręci kilometry i w sumie całkiem żwawo mu to szło, gdyby nie apetyt na olej. W tym tygodniu postanowiłem coś z tym zrobić. We wtorek Audi trafiło do Tomka Tomek to mechanik, który zaczął je rozbierać około 11:07 a skończył o 22:37 (czas z monitoringu ). Tomek wymienił metodą ciśnieniową uszczelniacze zaworowe, komplet uszczelek wałków i uszczelniacz pod napinaczem łańcuszka rozrządu (kontrolując jego stan). Na to wszystko poszła uszczelka klawiatury Reitz. Środa odbiór auta, jazda testowa, uzupełnienie stanu oleju do pół bagnetu. Czwartek: przed oddaniem auta Tomkowi, znalazłem wyciek płynu, prawdopodobnie z króćca. Tomek to potwierdził, więc czas na jego wymianę. Podczas demontażu wszystkiego co przeszkadza, znajduję to: 48 zł + komplet oringów i do boju. 2h walki, żeby nie demontować kolektora ssącego, ale udało się Bartkowi (koledze z pracy, ja mu głównie trzymałem latarkę lub podawałem klucze) Gdy już ogarnęliśmy odmę, oni pojechali coś tam popracować w terenie, a ja wziąłem się za króciec wody. Ciekawe czemu ciekło: Nawet oringu nie było, sam silikon. Ponieważ miałem już nowy króciec to wymieniłem go tak czy siak, zakładająć oryginalny oring i uszczelniając malutkim paskiem silikonu wysokotemperaturowego po zewnętrznej. Teraz zostaje kręcić kilometry i testować Zostaje mi jeszcze zmiana pompy wspomagania która dość głośno pracuje i zamka w bagażniku, bo krańcówka się wiesza i nie zawsze zapala światło Edytowane 5 Lutego 2017 przez Mad_Maxs
Mad_Maxs Opublikowano 14 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2017 Małe spyphoto: I pytanie co to za kabelek:
marcinoa4b5 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 (edytowane) więcej fot daj, a w kodach wyposażenia sprawdź co do esp Edytowane 14 Czerwca 2017 przez marcinoa4b5 my bad
Mad_Maxs Opublikowano 15 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2017 Dnia 14.06.2017 o 20:34, marcinoa4b5 napisał: więcej fot daj, a w kodach wyposażenia sprawdź co do esp Foty zrobię jutro bo auto zostało na firmie czekając na zderzak z malowania w dotyku jest to rurka jakby z kabelkiem w środku, na końcu wygląda na termokurczkę zaciśniętą kombinerkami Według podłączonego kompa, nie mam ESP :/ szkoda, bo przy tej mocy, gwałtowne ruszenie na mokrym jest nie lada wyczynem, mimo kapci 205.. za to miałem okazję zakopać się w błocie i sprawdzić EDS i stwierdzam że działa BTW. czy tylko u mnie ALT GR + A (czyli inaczej mówiąc "ą" ) powoduje zaznaczenia całego napisanego tekstu??
Mad_Maxs Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Opublikowano 7 Lipca 2017 Coś mi skrzypiało na dziurach, a w upale nawet i przy skręcaniu kierownicą na postoju.. ciekawe co: Po wymianie, było jakoś mało powietrza z tyłu, ciekawe czemu :
Mad_Maxs Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) Ponieważ pomiar wykazał ciśnienie oleju na poziomie 1.25 bar przy wolnych obrotach na gorącym silniku, pompa oleju została wymieniona Płukanka LM, po niej Valvoline SynPower 5w40 i mogę śmiało potwierdzić, że zrobienie płukanki bez demontażu miski to szaleństwo... bo wyglądało to tak: Wymieniona pompa + doczyszczona miska Jak na razie, to zniknęło stukanie napinacza hydraulicznego łańcucha rozrządu, zarówno przy zimnym starcie, jak i po rozgrzaniu, więc ciśnienie na bank wzrosło (nie zmierzyliśmy bo skończyliśmy pracę o 21 i mieliśmy dość Na koniec zdjęcie zastosowanych gadżetów Do tego na alledrogo zakupiłem zegarek pokazujący mi na słupku ciśnienie oleju, ale to jakaś lipa ? Zegar przy wyłączonym zapłonie: Zegar po załączeniu zapłonu Wolne obroty przy rozgrzanym oleju, przed wymianą pompy: Wolne obroty przy rozgrzanym oleju, po wymianie pompy Na koniec najlepsze : Dla tych co spali na angielskim, drugi punkt brzmi: "Wymiana pompy oleju, w silniku cierpiącym na niskie ciśnienie, nie rozwiąże problemu. Pompa oleju nie tworzy ciśnienia, ona tylko zapewnia przepływ oleju" Dwie godziny płakałem razem z mechanikiem Edytowane 24 Sierpnia 2018 przez Mad_Maxs
Mukade93 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 7.07.2017 o 19:45, Mad_Maxs napisał: Coś mi skrzypiało na dziurach, a w upale nawet i przy skręcaniu kierownicą na postoju.. ciekawe co: skad ja to znam ze w zime nic a w lato nie dalo sie w aucie wysiedziec Edytowane 24 Sierpnia 2018 przez Mukade93 1
Mad_Maxs Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Wypłukałem dzisiaj pompę i smok : A tak przezentuje się 19 letnia pompa
Mad_Maxs Opublikowano 1 Listopada 2018 Autor Opublikowano 1 Listopada 2018 (edytowane) Koledzy, dziwna sprawa. Pierwszy raz wymieniałem dolne wahacze sam, więc wybaczcie jeżeli pytanie jest głupie. Po odkręceniu i wybiciu sworznia banana (na zdjęciu) cała kolumna, poszła dość mocno do przodu. Przy zakładaniu nowego, musiałem dość mocno zaprzeć się i przesunąć całość do tyłu (cała kolumna mcpersona), żeby sworzeń wsadzić w jego miejsce. Nie mierzyłem tego metrówką, ale w pozycji w jakiej była zwrotnica, brakowało mi jakieś 5 cm żeby sworzeń sięgał do niej. Przedni wahacz był wymieniany w warsztacie. Na filmikach gdzie ludzie pokazują jak wymieniają banana, widziałem że po wybiciu sworznia ze zwrotnicy, cała kolumna zostaje w tym samym miejscu. Czy to oznacza że mam źle zamontowany przedni wahacz czy jak?? Edytowane 1 Listopada 2018 przez Mad_Maxs
soul87 Opublikowano 1 Listopada 2018 Opublikowano 1 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 24.08.2018 o 21:30, Mad_Maxs napisał: Pompa oleju nie tworzy ciśnienia, ona tylko zapewnia przepływ oleju" Tak się składa kolego że to akurat jest prawda ... jakakolwiek pompa nie wytwarza ciśnienia, pompa zwiększa przepływ. Ciśnienie tworzy się poprzez przyblokowanie przepływu... niskie ciśnienie oleju w silniku może być spowodowane słabą wydajnością pompy to ok, ale nie to że nie tworzy ona ciśnienia a przez to ze nie wytwarza odpowiedniego przepływu... Z drugiej strony, najlepsza pompa na świecie nie wytworzy ci nawet setnej bara jeżeli na jej wyjściu nie będzie żadnego "oporu" typu panewka itp etc. tylko będzie wylewać olej w powietrze. Edytowane 1 Listopada 2018 przez soul87
Mad_Maxs Opublikowano 2 Listopada 2018 Autor Opublikowano 2 Listopada 2018 Masz rację po głębszej analizie w czasie, też tak zacząłem do tego podchodzić grunt, że wymiana pomogła Teraz ciekawi mnie kwestia tego wahacza, czy to na pewno jest dobrze?
soul87 Opublikowano 2 Listopada 2018 Opublikowano 2 Listopada 2018 Tak, jak wymienialem swoje banany to tez musialem sie sporo nagimanstykować żeby naciągnąc zwrotnice do banana, sprezynuje amortyzator ze sprezyna i stabilizator. Jest ok
Mad_Maxs Opublikowano 2 Listopada 2018 Autor Opublikowano 2 Listopada 2018 No i super Powiedzcie mi jeszcze, jakie doładowanie ma 1.8T ANB?? Mam zegarek Boost, który przy pełnym bucie pokazuje około 0.5 bara
Mad_Maxs Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Koledzy, spójrzcie na te zdjęcia, bo warsztat twierdzi, że wina głośniejszego wspomagania, to właśnie wąż wysokiego ciśnienia. Zaczęło też jakoś ciężej pracować: Jeżeli to jakaś rzeźba, to jak powinien wyglądać ori?? Bo google pokazuje różne
Mad_Maxs Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Pompa była wymieniana, ale różnicy nie zauważyłem
Pij1973 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 W dniu 2.11.2018 o 08:35, Mad_Maxs napisał: No i super Powiedzcie mi jeszcze, jakie doładowanie ma 1.8T ANB?? Mam zegarek Boost, który przy pełnym bucie pokazuje około 0.5 bara Takie doładowanie ma seria.
Mad_Maxs Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 10 godzin temu, Pij1973 napisał: Takie doładowanie ma seria. Takie odpowiedzi się spodziewałem 1
Mad_Maxs Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Kupiłem używany wąż, po 4h był już na aucie. Efekt.... szok! nie słychać pompy wcale, dużo lżej pracuje kierownica, nawet przy kręceniu w miejscu.. Masakra Ale za to teraz, słychać popiskiwanie, jakby z kolumny kierowniczej tzn. wcześniej tez było, więc trzeba to też ogarnąć i naprawić:) Poza tym kupiłem drugą blendę, już oczyściłem z kleju (była oklejona folią carbon), jutro przeszlifuje, podkład "amelinowy" i malowanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się