Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T by Czarek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czas abym przedstawił moje "maleństwo". Długo przymierzałem się do Audi, szukając odpowiedniego motoru, wyposażenia, a przede wszystkim czegoś co udźwignie mój portfel ;)

Model: A4 B5 Avant
Nadwozie: 5D
Kolor: coś między czarnym a grafitem
Rok prod.: 1999
Silnik: 1.8T
Moc: 150 KM
Paliwo: Benzyna + dobre słowo
Doładowanie: Rozkładany maszt
Aktualny przebieg: 224 000 (potwierdzony z kompem)

W aucie znalazłem kompletną książkę serwisową z Niemiec, który co prawie pół roku jeździł do ASO (wygląda na oryginał)

Zdjęcia:

NWMvqDFx.jpg

Na start, po podstawie, czyli olej + filtry, do wymiany był jeden z czujników PDC, o czym z resztą pisałem w innym temacie. Zamówiłem ori używkę, która okazała się uszkodzona, ale po telefonie do sprzedawcy, dosłał mi drugi, który działa poprawnie.

FIS wymaga interwencji elektronika, bo już ma martwe linie, ale jeszcze da się go odczytać.

Gorsza sprawa to dwa błędy w silniku:

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction

P1606 - 35-10 - - - Intermittent

O pierwszym już trochę poczytałem, jutro zamierzam kupić ze 2m wężyka 3.2mm i wymienić wszystkie jakie znajdę. Test z VAG-COMa uruchamia "odkurzacz" więc jest szansa że jeszcze nie umarł :)

Drugi to większa zagadka, bo niby usterka elektroniczna w ABS, ale jak szukać przyczyny i gdzie, to już nie znalazłem. Liczę w tej materii na Wasze wskazówki :)

Inna ciekawa kwestia, to fakt, że niby mam ESP i ASR, ale nie mam przycisku ESP na desce. Możliwe to?

Edytowane przez Mad_Maxs
Opublikowano (edytowane)

Autko kręci kilometry i w sumie całkiem żwawo mu to szło, gdyby nie apetyt na olej. W tym tygodniu postanowiłem coś z tym zrobić.

We wtorek Audi trafiło do Tomka :) Tomek to mechanik, który zaczął je rozbierać około 11:07 a skończył o 22:37 (czas z monitoringu :P ). Tomek wymienił metodą ciśnieniową uszczelniacze zaworowe, komplet uszczelek wałków i uszczelniacz pod napinaczem łańcuszka rozrządu (kontrolując jego stan). Na to wszystko poszła uszczelka klawiatury Reitz.

Środa odbiór auta, jazda testowa, uzupełnienie stanu oleju do pół bagnetu.

Czwartek: przed oddaniem auta Tomkowi, znalazłem wyciek płynu, prawdopodobnie z króćca. Tomek to potwierdził, więc czas na jego wymianę. Podczas demontażu wszystkiego co przeszkadza, znajduję to:
yz2QS9bq.jpg   

48 zł + komplet oringów i do boju. 2h walki, żeby nie demontować kolektora ssącego, ale udało się Bartkowi (koledze z pracy, ja mu głównie trzymałem latarkę lub podawałem klucze)

Gdy już ogarnęliśmy odmę, oni pojechali coś tam popracować w terenie, a ja wziąłem się za króciec wody. Ciekawe czemu ciekło:
gaSoskuq.jpg
Nawet oringu nie było, sam silikon. Ponieważ miałem już nowy króciec to wymieniłem go tak czy siak, zakładająć oryginalny oring i uszczelniając malutkim paskiem silikonu wysokotemperaturowego po zewnętrznej.

Teraz zostaje kręcić kilometry i testować :)

Zostaje mi jeszcze zmiana pompy wspomagania która dość głośno pracuje i zamka w bagażniku, bo krańcówka się wiesza i nie zawsze zapala światło

Edytowane przez Mad_Maxs
Opublikowano

Małe spyphoto:
58f2e9d76741.jpg

I pytanie co to za kabelek: 
ed234a010cca.jpg

Opublikowano (edytowane)

więcej fot daj, a w kodach wyposażenia sprawdź co do esp

Edytowane przez marcinoa4b5
my bad
Opublikowano
Dnia 14.06.2017 o 20:34, marcinoa4b5 napisał:

więcej fot daj, a w kodach wyposażenia sprawdź co do esp

Foty zrobię jutro bo auto zostało na firmie czekając na zderzak z malowania :) w dotyku jest to rurka jakby z kabelkiem w środku, na końcu wygląda na termokurczkę zaciśniętą kombinerkami 

Według podłączonego kompa, nie mam ESP :/ szkoda, bo przy tej mocy, gwałtowne ruszenie na mokrym jest nie lada wyczynem, mimo kapci 205.. za to miałem okazję zakopać się w błocie i sprawdzić EDS i stwierdzam że działa :)

 

BTW. czy tylko u mnie ALT GR + A (czyli inaczej mówiąc "ą" ) powoduje zaznaczenia całego napisanego tekstu??

Opublikowano

Coś mi skrzypiało na dziurach, a w upale nawet i przy skręcaniu kierownicą na postoju.. ciekawe co: 

jYJrNJeB.jpg 9Nr6hTGK.jpg uMteO2H4.jpg

Po wymianie, było jakoś mało powietrza z tyłu, ciekawe czemu :

gTyNErib.jpg ZfT51QHq.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ponieważ pomiar wykazał ciśnienie oleju na poziomie 1.25 bar przy wolnych obrotach na gorącym silniku,  pompa oleju została wymieniona :) Płukanka LM, po niej Valvoline SynPower 5w40 i mogę śmiało potwierdzić, że zrobienie płukanki bez demontażu miski to szaleństwo... bo wyglądało to tak:
n99o45xI_t.jpg RKhWjk9Y_t.jpg 

Wymieniona pompa + doczyszczona miska 
b9iLYE6L_t.jpg bwQQSWx7_t.jpg 

Jak na razie, to zniknęło stukanie napinacza hydraulicznego łańcucha rozrządu, zarówno przy zimnym starcie, jak i po rozgrzaniu, więc ciśnienie na bank wzrosło (nie zmierzyliśmy bo skończyliśmy pracę o 21 i mieliśmy dość :) Na koniec zdjęcie zastosowanych gadżetów :)

I3s02YYO_t.jpgSqsfLE7N_t.jpg

Do tego na alledrogo zakupiłem zegarek pokazujący mi na słupku ciśnienie oleju, ale to jakaś lipa ?
Zegar przy wyłączonym zapłonie:
Hrz1P2hF_t.jpg 

Zegar po załączeniu zapłonu
l1H0yD9H_t.jpg

Wolne obroty przy rozgrzanym oleju, przed wymianą pompy:
aoRFRRh3_t.jpg  

Wolne obroty przy rozgrzanym oleju, po wymianie pompy
HcjLEPHC_t.jpg

Na koniec najlepsze :
V86GiENQ_t.jpg

Dla tych co spali na angielskim, drugi punkt brzmi:
"Wymiana pompy oleju, w silniku cierpiącym na niskie ciśnienie, nie rozwiąże problemu. Pompa oleju nie tworzy ciśnienia, ona tylko zapewnia przepływ oleju" :D:D:D:D
Dwie godziny płakałem razem z mechanikiem :D

Edytowane przez Mad_Maxs
Opublikowano (edytowane)

 

W dniu 7.07.2017 o 19:45, Mad_Maxs napisał:

Coś mi skrzypiało na dziurach, a w upale nawet i przy skręcaniu kierownicą na postoju.. ciekawe co: 

jYJrNJeB.jpg 9Nr6hTGK.jpg uMteO2H4.jpg

 

wah.jpg

 

skad ja to znam ze w zime nic a w lato nie dalo sie w aucie wysiedziec :D

Edytowane przez Mukade93
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wypłukałem dzisiaj pompę i smok :
DzkpcUy0_t.jpg DvLWf4eu_t.jpg xhBr6Ta7_t.jpg U3I1Wy1M_t.jpg 

A tak przezentuje się 19 letnia pompa :)
D61zWSyO_t.jpg JTHuk51L_t.jpg qEMJ52aR_t.jpg tSZvHznp_t.jpg wHHEvtJp_t.jpg lGNNWQIy_t.jpg LKx0th1l_t.jpg EL6L9UqC_t.jpg

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, dziwna sprawa.

Pierwszy raz wymieniałem dolne wahacze sam, więc wybaczcie jeżeli pytanie jest głupie.

 

Po odkręceniu i wybiciu sworznia banana (na zdjęciu) cała kolumna, poszła dość mocno do przodu. Przy zakładaniu nowego, musiałem dość mocno zaprzeć się i przesunąć całość do tyłu (cała kolumna mcpersona), żeby sworzeń wsadzić w jego miejsce.

Nie mierzyłem tego metrówką, ale w pozycji w jakiej była zwrotnica, brakowało mi jakieś 5 cm żeby sworzeń sięgał do niej.

 

Przedni wahacz był wymieniany w warsztacie. Na filmikach gdzie ludzie pokazują jak wymieniają banana, widziałem że po wybiciu sworznia ze zwrotnicy, cała kolumna zostaje w tym samym miejscu. Czy to oznacza że mam źle zamontowany przedni wahacz czy jak??

P_20181027_114506 - Kopia.jpg

Edytowane przez Mad_Maxs
Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.08.2018 o 21:30, Mad_Maxs napisał:

Pompa oleju nie tworzy ciśnienia, ona tylko zapewnia przepływ oleju" :D:D:D:D
 

Tak się składa kolego że to akurat jest prawda ... jakakolwiek pompa nie wytwarza ciśnienia, pompa zwiększa przepływ. Ciśnienie tworzy się poprzez przyblokowanie przepływu... niskie ciśnienie oleju w silniku może być spowodowane słabą wydajnością pompy to ok, ale nie to że nie tworzy ona ciśnienia a przez to ze nie wytwarza odpowiedniego przepływu... Z drugiej strony, najlepsza pompa na świecie nie wytworzy ci nawet setnej bara jeżeli na jej wyjściu nie będzie żadnego "oporu" typu panewka itp etc. tylko będzie wylewać olej w powietrze. 

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Masz rację :) po głębszej analizie w czasie, też tak zacząłem do tego podchodzić ;) grunt, że wymiana pomogła ;)

Teraz ciekawi mnie kwestia tego wahacza, czy to na pewno jest dobrze?

Opublikowano

Tak, jak wymienialem swoje banany to tez musialem sie sporo nagimanstykować żeby naciągnąc zwrotnice do banana, sprezynuje amortyzator ze sprezyna i stabilizator.  Jest ok ;)

Opublikowano

No i super :)

Powiedzcie mi jeszcze, jakie doładowanie ma 1.8T ANB?? Mam zegarek Boost, który przy pełnym bucie pokazuje około 0.5 bara

Opublikowano

Koledzy, spójrzcie na te zdjęcia, bo warsztat twierdzi, że wina głośniejszego wspomagania, to właśnie wąż wysokiego ciśnienia. Zaczęło też jakoś ciężej pracować:

jQq872mg_t.jpg qE6TBUBy_t.jpg e8VbgWW1_t.jpg kgI28owR_t.jpg 4tgZ8DzQ_t.jpg

Jeżeli to jakaś rzeźba, to jak powinien wyglądać ori??  Bo google pokazuje różne

Opublikowano

A może sama pompa szwankuje?

Opublikowano

Pompa była wymieniana, ale różnicy nie zauważyłem

Opublikowano
W dniu 2.11.2018 o 08:35, Mad_Maxs napisał:

No i super :)

Powiedzcie mi jeszcze, jakie doładowanie ma 1.8T ANB?? Mam zegarek Boost, który przy pełnym bucie pokazuje około 0.5 bara

Takie doładowanie ma seria.

Opublikowano
10 godzin temu, Pij1973 napisał:

Takie doładowanie ma seria.

Takie odpowiedzi się spodziewałem :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kupiłem używany wąż, po 4h był już na aucie. Efekt.... szok! nie słychać pompy wcale, dużo lżej pracuje kierownica, nawet przy kręceniu w miejscu.. Masakra

Ale za to teraz, słychać popiskiwanie, jakby z kolumny kierowniczej :( tzn. wcześniej tez było, więc trzeba to też ogarnąć i naprawić:)

Poza tym kupiłem drugą blendę, już oczyściłem z kleju (była oklejona folią carbon), jutro przeszlifuje, podkład "amelinowy" i malowanie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...