moniuh Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Nic mi nie wiadomo, żeby ktoś tam zaglądał do pompek. ok 70tyś Km wymienione na akcji serwisowej. Jeszcze nie wiem, dywaguje co może powodować taki stan. jakby to stale wykonująca się procedura wypalania albo częsta to musiałaby być przerywana, żeby przybywało oleju. a tak to prawie jednorazowy przejazd większości z 500 Km plus kilka przejazdów po kilka km. Kilka dni temu turbo sie posypało, olej był we wszystkich rurach i w ICkach, może wtedy coś się stało też którejś pompce. na trasie spadła moc, zaczęła migać kontrolka świec żarowych, od razu zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik. po podniesieniu maski zobaczyłem mocno parujące turbo, sprawdziłem olej na bagnecie i było sporo poniżej min. Dolałem ok 0.7l i chciałem zobaczyć czy silnik będzie normalnie pracował, ale zaczął siwym dymem kopcić i laweta do domu. Dalsza część historii w poprzednim poście. Sprawdzałem przed chwilą grupę 4 http://vaglog.pl/log_274323.html Chyba w ostatnim okienku powinno byc 0? Rozrząd do ustawienia?
Najki Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Sprawdzałem przed chwilą grupę 4 http://vaglog.pl/log_274323.html Chyba w ostatnim okienku powinno byc 0? Rozrząd do ustawienia? U mnie też dokładnie +1,84 (logi i post). Co dziwne, w trakcie drgań przy temp 50-70 pokazuje mi kąt +2,23, a dopiero po rozgrzaniu spada do +1,84 i silnik uspokaja się. Właśnie szukam kogoś kto mi to ogarnie w Poznaniu, ale ciężko znaleźć.
A4halogen Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Panowie, drgania silnika podczas rozgrzewania powodowane są nieprawidłową synchronizacją rozrządu. Jeżdżę półtora roku brd i po zmianie synchronizacji z +2 na -1,5 silnik chodzi jak zegarek w każdym zakresie temperatury cieczy chłodzącej. PD miałem wymienione w ASO i przy synchronizacji +2 były drgania. Ustawiłem wcześniej na 0.0 i była lekka poprawa. Dopiero przy -1,5 jest cacy. Nie pozwólcie by "fachowcy" rozebrali Wam pół silnika.
Musashi Opublikowano 17 Września 2016 Opublikowano 17 Września 2016 należy pamiętać, że synchronizacja dotyczy dwóch wałków. Pozycję ssącego można zweryfikować VCDS-em natomiast pozycję wałka wydechowego wyłącznie mechanicznie.
moniuh Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Dnia 11.09.2016 o 12:57, Najki napisał: U mnie też dokładnie +1,84 (logi i post). Co dziwne, w trakcie drgań przy temp 50-70 pokazuje mi kąt +2,23, a dopiero po rozgrzaniu spada do +1,84 i silnik uspokaja się. Właśnie szukam kogoś kto mi to ogarnie w Poznaniu, ale ciężko znaleźć. chyba znalazlem przyczynę Twoich problemow... moze warto tam zajrzec...
mateusztbg Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Panowie podepnę się pod temat. Opiszę najpierw swój problem: Odkąd mam swoją B7 2.0TDI BRD występował taki objaw, że po odpaleniu na zimnym silniku strasznie śmierdzi z wydechu, po rozgrzaniu i "przegonieniu" auta śmierdzi dużo mniej, no chyba, że auto postoi odpalone na jałowym biegu 3-4min to znów zaczyna śmierdzieć. Do tego na zimnym silniku (ale już temp 60-70stopni) na jałowym biegu z włączoną klimatyzacją czasem potrafi falować lekko obrotami przez chwilę (wahania są dość małe ale odczuwalne) po rozgrzaniu się te wahania obrotów już nie występują. Wyczytałem na forum by sprawdzić synchronizację rozrządu VCDS'em, tak więc zrobiłem i wrzucę tu zdjęcie 4 grupy (silnik już rozgrzany do 90 stopni). Na biegu jałowym mam cały czas 0 stopni, jednak gdy dodam jej obrotów na 3tys to zwiększa się na 0.35 stopni. Przy okazji ustawiłem też na VCDSie korekcje ppd, jedna pompka ma wahania -0.30 do -0.90 czyli już chyba coś się zaczyna z nią dziać prawda? Załączam zdjęcia. 1) na biegu jałowym obroty niskie: 2) na biegu jałowym obroty ok 3000 Doradźcie czy po tych wynikach już coś widać i czy warto grzebać coś z tą synchronizacją rozrządu, bo w przyszłym miesiącu wymieniam kompletny rozrząd więc była by ku temu dobra okazja. Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez mateusztbg
SotoM Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Jeszcze spr ust walka wydechowego względem ssacego -to już na blokadę Wałem korbowym się nie przejmuj Ustaw ręcznie rozrząd tak aby blokada walka rozrządu pasowała w wałek ssący -jeśli pasuje luźno to tak samo ma pasowac w wałek wydechowy.
mateusztbg Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Jeszcze spr ust walka wydechowego względem ssacego -to już na blokadę Wałem korbowym się nie przejmuj Ustaw ręcznie rozrząd tak aby blokada walka rozrządu pasowała w wałek ssący -jeśli pasuje luźno to tak samo ma pasowac w wałek wydechowy.Z tym juz niestety sobie nie poradze, nie znam sie na mechanice...Jedynie przy pomocy kolegi ktory ma vcdsa moglem zrobic te odczyty, cos one sugerują?Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
SotoM Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Okienko 3 - 3,5kW Teoretycznie jest jakby w zakresie ale widocznie nie chce prawidłowo pracować na tych ustawieniach.
mateusztbg Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 No ale to już musi mi ocenić mechanik niestety, sam tego nie ogarnę. Coś jeszcze da radę powiedzieć po tych materiałach które wrzuciłem?
mateusztbg Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Panowie ktoś ma jeszcze jakieś pomysły czym może być spowodowany ten smród z wydechu?
moniuh Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 powtórzę się, ale wibracje przy 50C-70C to moze byc to: wtedy dawkowanie paliwa do powietrza wariuje i moze nie byc spalane optymalnie co powoduje ten zapach..
mateusztbg Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) No tak, czytałem to już, ale czy te zdjęcia z vds'a coś sugerują? Bo nie chciałbym wymieniać czegoś na przysłowiową "pałę" jeśli można coś jakimś sposobem zdiagnozować lub przybliżyć się do właściwej diagnozy. Edit: Ewentualnie jeśli jeszcze mogę coś sam sprawdzić pod VCDS'em to napisze mi proszę co i jak to wrzucę kolejne zdjęcia, może coś się rozjaśni Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez mateusztbg
moniuh Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 mozesz zrobic komplet logow i wrzucic tutaj, silnik zimny, letni - ok 50-60C i nagrzany do temp roboczej. w dziale diagnostyka jest temat gdzie wymienione sa grupy ktore trzeba logowac. zapisujesz na dysku csv i wysylasz na vaglog.. moze sie wiecej wyjasni niz opis i zdjecia vcds'a
mateusztbg Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Masz na myśli ten temat? Kurde nie wiem czy sam sobie z tym poradzę, zamotane to troszkę jest. Powinienem zrobić wszystkie te logi opisane tam?
moniuh Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Statycznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 004 013 018 023 tak z minute logu dynamiczne od 1,5k obr do 4k prosta droga plaska, najlepiej jak najwyzszy bieg ale wiadomo ze ogrniczenia predkosci sa Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo): 001 003 004 008 010 011 Dynamicznie Logujemy Grupy (Razem): 001 + 004 003 + 011 011 + 010 003 + 008 + 011 najbardziej chyba pomocne beda 13,18,23,004
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się