asiaa.joanna Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Witam, chce wymienic wklad termostatu (nie dogrzewa, temp. zawiesila sie na 60 stopniach) nie wiem juz w koncu czy to czujnik czy termostat ale.. najwyzej bede wykluczac jedno za drugim. Jakie narzedzia potrzebne? Nie moge sie nigdzie doczytac, a jak juz cos znajde to akurat wymiana nie tyczy sie audi.. a moze wy mi podpowiecie z wlasnego doswiadczenia czy mam od razu czujnik wymienic czy narazie ten wklad? Z gory dzieki i pozdrawiam ;-)
Houdini Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 (edytowane) Do wymiany termostatu musisz.... Rozebrać jeszcze więcej A dokładniej zdjąć rozrząd i dopiero pod rozrządem masz możliwość wyjęcia termostatu. Tak więc narzędzi jest dużo potrzebnych, a przygodę lepiej zacząć od czujnika. A najlepiej zacznij od vaga, sprawdź błędy i zobacz jaką temp pokazuje na vagu. Edytowane 12 Lipca 2016 przez Houdini
michcio28810 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) tak jak kolega wyżej napisał lepiej podepnij vaga i sprawdź czujnik.ja wymieniałem u siebie termostat.nie ściągałem całego przodu tylko zderzak,chłodnice,wentylator,kolo pompy wspomagania,napinacz paska osprzętu.rozrząd poluzowałem.jest ciasno ale da się to zrobić Edytowane 13 Lipca 2016 przez michcio28810
Buzka92 Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 Sprawdź jeszcze wiskoze, może cały czas jest spięta, ale tak na 90% masz problem z wkładem termostatu:) Przy wymianie zwróć uwage na poprawne założenie:)
michcio28810 Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 słychać jak wiskoza jest cały czas sklejona.zresztą to termostat puszcza płyn na duży obieg więc jakby był dobry to by się zamknął przy sklejonej wiskozie
denveco Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 Wymieniałem termostat w tym silniku i owszem trzeba ściągnąć cały pas przedni ale nie trzeba ściągać rozrządu. Trzeba delikatnie zsunąć pasek rozrządu mniej więcej na połowe zębatki wałka rozrządu jak dobrze pamiętam nie dopuszczając jednak do tego by pasek całkiem spadł. Odkręcić osłonę termostatu i trzeba się trochę gimnastykować ale idzie ją ściągnąć wysuwając spod paska to samo termostat. Poźniej wiadomo założyć termostat nałożyć osłone termostatu, nasunąć pasek i dalej już wiadomo jak. Ja to zrobiłem w garażu, narzędzia raczej standartd z tego co pamiętam, nie jakieś wyszukane. Co do kolegów poniżej. Moja wiskoza jest sklejona cały czas (podoba mi się dźwięk) dlatego jej nie wymieniam, i silnik jest dogrzewany bez problemu. Tak więc wisko masz dobre, jeżeli temperatura oscyluje w granicach 60 stopni to na bank termostat. powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się