Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprężarka klimy, sprzęgło


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

dziś rano padła mi klimatyzacja. Przełączając tryby nie było słychać, aby sprężarka obciążała silnik . Po ok 1h odpadło sprzęgło.

b629tf.jpgeqs3o3.jpg

Pytanie brzmi:

Czy jest to typowa usterka i sprawę załatwi wymiana sprzęgła na nowe, czy jest to bardziej złożony problem. Na zdjęciu 2 wałek wydaje się być ukręcony.

Dodam tylko, że klima co roku jest serwisowana, czynnika dużo nie ubywa, oleju z tego co kojarzę w ogóle. Ostatni serwis klimy 2 tygodnie temu, żadnych niepokojących objawów przed usterką.

Edytowane przez golun
Opublikowano (edytowane)

Czeka cię naprawa kompresora klimy, lub zakup nowego, lub regenerowanego,u mnie też w mojej a4 się oberwała identyczna część. W warsztacie powiedzieli że naprawa będzie kosztować około 500zł. Póki co jeżdżę bez klimy, nie wydam 5 stów na bubel.

Edytowane przez Robertk86
Opublikowano

Tego się obawiałem. No nic dzięki, od poniedziałku działam :)

Opublikowano

To sprzeglo jest na wieloklinie tylko czy sa jakies dodatkowe zabezpieczenia? Chce sie za to zabrac w weekend i chce sie przygotowac :)

Opublikowano

Zexel ma tylko śrubę m6 i całość schodzi ściągaczem z wieloklinu to i raczej tutaj tylko wieloklin.

Opublikowano

Klima naprawiona. Sprzęgło udało się uratować po uprzednim toczeniu wałka. Do wymiany było jeszcze łożysko wewn. sprężarki bo hałasowało i była obawa, że za moment się posypie. Całkowity koszt z ponownym nabiciem klimy i robocizną ~ 650zł

Opublikowano

czyli wyciągając sprężarkę nie idzie jakoś zatrzymać czynnika i trzeba ponownie napełnić klime tak? :(

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że tak. Ale czym się martwisz. Czynnik spuszczą i napełnią nawet w zakładach zajmujących się lodówkami. Przynajmniej w takich bardziej ogarniętych i to za 40-80zł. + oczywiście smarowanie i czynnik jeśli są braki.

Niestety to Polska i tutaj nie można kupić czynnika w puszcze do samodzielnego nabijania.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Mam pytanie, bo zabrałem się na wymianę swojej sprężarki, ale po zdemontowaniu paska już wiadomo, że to piszczy łożysko i pytanie mam, jak zdemontować samo koło pasowe ze sprzęgłem? Mam sprężarkę Denso, odkręciłem śrubę kontrującą ale nie wiem jak się zabrać, ze schematu wynika że koło pasowe jest jeszcze zabezpieczone segerem, te 3 kołki po obwodzie co widać na zdjęciu się wyciąga i powinno zeskoczyć?

DSC_0523.jpg

Opublikowano

zdążyłem to odkryć zaraz po tym jak napisałem ehh :D fajna instrukcja btw, dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...