golun Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) Witam, dziś rano padła mi klimatyzacja. Przełączając tryby nie było słychać, aby sprężarka obciążała silnik . Po ok 1h odpadło sprzęgło. Pytanie brzmi: Czy jest to typowa usterka i sprawę załatwi wymiana sprzęgła na nowe, czy jest to bardziej złożony problem. Na zdjęciu 2 wałek wydaje się być ukręcony. Dodam tylko, że klima co roku jest serwisowana, czynnika dużo nie ubywa, oleju z tego co kojarzę w ogóle. Ostatni serwis klimy 2 tygodnie temu, żadnych niepokojących objawów przed usterką. Edytowane 13 Lipca 2016 przez golun
Robertk86 Opublikowano 16 Lipca 2016 Opublikowano 16 Lipca 2016 (edytowane) Czeka cię naprawa kompresora klimy, lub zakup nowego, lub regenerowanego,u mnie też w mojej a4 się oberwała identyczna część. W warsztacie powiedzieli że naprawa będzie kosztować około 500zł. Póki co jeżdżę bez klimy, nie wydam 5 stów na bubel. Edytowane 16 Lipca 2016 przez Robertk86
golun Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Opublikowano 16 Lipca 2016 Tego się obawiałem. No nic dzięki, od poniedziałku działam
kajmanovsky Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 To sprzeglo jest na wieloklinie tylko czy sa jakies dodatkowe zabezpieczenia? Chce sie za to zabrac w weekend i chce sie przygotowac
soulmaster3m Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 Zexel ma tylko śrubę m6 i całość schodzi ściągaczem z wieloklinu to i raczej tutaj tylko wieloklin.
golun Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Opublikowano 21 Lipca 2016 Klima naprawiona. Sprzęgło udało się uratować po uprzednim toczeniu wałka. Do wymiany było jeszcze łożysko wewn. sprężarki bo hałasowało i była obawa, że za moment się posypie. Całkowity koszt z ponownym nabiciem klimy i robocizną ~ 650zł
kajmanovsky Opublikowano 24 Lipca 2016 Opublikowano 24 Lipca 2016 czyli wyciągając sprężarkę nie idzie jakoś zatrzymać czynnika i trzeba ponownie napełnić klime tak?
soulmaster3m Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 (edytowane) Oczywiście, że tak. Ale czym się martwisz. Czynnik spuszczą i napełnią nawet w zakładach zajmujących się lodówkami. Przynajmniej w takich bardziej ogarniętych i to za 40-80zł. + oczywiście smarowanie i czynnik jeśli są braki. Niestety to Polska i tutaj nie można kupić czynnika w puszcze do samodzielnego nabijania. Edytowane 25 Lipca 2016 przez soulmaster3m
kajmanovsky Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 Mam pytanie, bo zabrałem się na wymianę swojej sprężarki, ale po zdemontowaniu paska już wiadomo, że to piszczy łożysko i pytanie mam, jak zdemontować samo koło pasowe ze sprzęgłem? Mam sprężarkę Denso, odkręciłem śrubę kontrującą ale nie wiem jak się zabrać, ze schematu wynika że koło pasowe jest jeszcze zabezpieczone segerem, te 3 kołki po obwodzie co widać na zdjęciu się wyciąga i powinno zeskoczyć?
spetsnaz Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 http://www.laser-sinex.pl/dokumenty/instrukcja-demontazu-i-wymiany-napedu-kompresora-klimatyzacji.pdf
kajmanovsky Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 zdążyłem to odkryć zaraz po tym jak napisałem ehh fajna instrukcja btw, dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się